• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97112814616
  • خبرنگار : 71584

اعتقاد «پزشکیان» بر اصلاح ساختار آموزش و پرورش

اعتقاد «پزشکیان» بر اصلاح ساختار آموزش و پرورش

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «آموزش تنها آموزش محتویات ذهنی نیست» گفت: تصور می‌کنم ساختار آموزش و پرورش باید اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در "پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه" با بیان اینکه «از نظر سیستمی چهار مسئله ساختار، برنامه، مدیریت و منابع وجود دارد» گفت: در ساختار غلط نمی‌توان راه درست را طی کرد و اگر راه درست را هم برویم نمی‌توان نتیجه خوبی گرفت. از نظر آموزشی باید کاری کنیم که فرد بتواند به صورت تیمی فعالیت کند و برای حل مشکل راه‌حل پیدا کند.

وی ادامه داد: ما نیروهایی تربیت می‌کنیم که نابغه‌اند اما در برخورد با مشکلات افسرده می‌شوند، در نتیجه بیشتر فراگیرهای ما تنها اطلاعاتی در ذهن خود دارند. چند درصد از افرادی که در مدارس نخبه پرور تحصیل کرده اند در ایران مانده اند و اگر مانده اند چقدر توانستند که مشکلات را حل کنند؟ ما یاد نگرفته ایم که چگونه باید با مشکلات مواجه شویم و آن را حل کنیم.

وی معتقد است که آموزش تنها یک آموزش محتویات ذهنی نیست که ذهن دانشجو را از اعداد و ارقام سرشار کنیم.

پزشکیان افزود: تصور می‌کنم ساختار آموزش و پرورش باید اصلاح شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.