• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97112814716
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۸ بهمن بخوانید؛

علت سفر آیت‌الله جزایری به انگلیس/ سخنرانی ظریف در کنفرانس مونیخ /توضیحاتی درمورد پرونده فریدون

علت سفر آیت‌الله جزایری به انگلیس/ سخنرانی ظریف در کنفرانس مونیخ /توضیحاتی درمورد پرونده فریدون

احضار سفیر پاکستان به وزارت امور خارجه، بررسی بیانیه «گام دوم انقلاب» در اجلاس مجلس خبرگان، آیت‌الله جزایری چرا به انگلیس سفر کرد؟، واکنش قالیباف به بدهی شهرداری در زمان مسئولیتش، بلاتکلیفی پالرمو و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، بیست و هشتم بهمن ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی، دبیر هیئت دولت گفت که دولت آرایش خود برای سال ۹۸ را به گونه‌ای طراحی و ترسیم کرده که در برابر زیاده طلبی‌های دشمنان مقاومت جدی داشته باشد؛ او معتقد است در شرایط فعلی تنها راه حل مقابله با فزون طلبی‌های دشمنان، مقاومت است؛ مقاومتی که انسجام ملی و تقویت هم گرایی در جامعه پیش نیازهای آن هستند. وی افزود: امروز مردم بیش از آن‌که نگران توطئه‌های دشمن باشند، نگران داخل و عدم هماهنگی و یکپارچگی و انسجام داخلی هستند.

همچنین معاون سیاسی وزیر کشور در همایش معاونین سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری‌های سراسر کشور با بیان اینکه باید تلاش کنیم ضریب خطای مدیریت کشور را به حداقل برسانیم، بیان کرد: ما در مدیریت کشور باید به بلوغ رسیده باشیم و دوره آزمون و خطا گذشته باشد. وزارت کشور اختیارات مهمی دارد که باید از آن بهره ببرد. وزارت کشور باید سایر بخش‌های کشور را به حرکت درآورد.

رییس جمهور در اجتماع مردم استان هرمزگان در ورزشگاه تختی بندرلنگه با اعلام اینکه آنها که می خواهند با کمک رژیم صهیونیستی و آمریکا درمنطقه امنیت برقرار کنند خطا می‌کنند، تصریح کرد: امنیت منطقه در دست ما مسلمانان است؛ باید امنیت کل منطقه را حفظ و روابط دوستانه با یکدیگر داشته باشیم. وی تأکید کرد: در این منطقه روابط برادرانه و صمیمی با همه کشورها را می‌خواهیم و هیچ‌گاه ما آغازگر تجاوزی در منطقه نبوده‌ایم.

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس در صفحه توییترش به این سوال که چرا آیت‌الله جزایری به انگلیس سفر کرد؟ پاسخ داد و نوشت: امام جمعه اهواز در سفر به انگلیس به دلیل درد پا توسط پزشک معاینه شدند، اما بستری یا درمانی صورت نگرفت و هماهنگی سفر از مرحله درخواست ویزا تا اقامت توسط مؤسسات فرهنگی غیردولتی انجام گرفت.

وی در توییتی دیگر با اشاره به مواضع مقامات آمریکایی از جمله مایک پنس درباره برجام گفت: سیاست جدید آمریکا نیاز به تحلیل دقیق دارد. بعیدی نژاد با طرح این پرسش که "آمریکا با پایان دادن به برجام به دنبال چیست؟ " اظهار کرد: سیاست جدید آمریکا نیاز به تحلیل دقیق دارد.

همچنین آیت الله سید احمد خاتمی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری ششمین اجلاس رسمی این مجلس از ۲۱ تا ۲۳ اسفند در تهران و بررسی بیانیه گام دوم انقلاب در این اجلاس خبر داد.

محمدباقر قالیباف با اشاره به اینکه ۵۴ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری یک دروغ بزرگ است و من آن را تکذیب می کنم، گفت: متأسفانه وقتی افراد کار نمی‌کنند و می‌خواهند در قدرت بمانند پس باید دروغ بگویند، ذلت بپذیرند و و زد و بند کنند.

همچنین سید فرید موسوی، نماینده مردم تهران با تشریح طرح نظارت همگانی بر مفاسد اقتصادی و اداری گفت: بر اساس این طرح کسانی که از مفاسد اقتصادی یا اداری مطلعند، اگر موارد را به شورایی که به همین منظور تشکیل خواهد شد اطلاع دهند مورد حمایت و تشویق قرار می‌گیرند و به عبارت دیگر در آینده و در صورت تصویب نهایی، افشاکنندگان مفاسد و تخلفات در ذیل چتر حمایت قانونی قرار گرفته و به جرم تشویش اذهان و قبل از رسیدگی به خود اصل تخلف و مفسده، متهم نخواهند شد.

وزارت امور خارجه آلمان در پی دیدار وزرای امور خارجه آلمان و ایران، با انتشار پیامی توییتری بر لزوم گفتمانی سازنده با ایران و پایبندی آلمان به برجام تاکید و اعلام کرد: تا زمانی که ایران به برجام پایبند باشد، ما نیز به آن پایبندیم.

همچنین محمد جواد ظریف که برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ، در آلمان به سر می‌برد، در مصاحبه‌ای با شبکه المنار لبنان گفت، منزوی شدن هرچه بیشتر آمریکا دست‌آورد مهم نشست‌های ورشو و مونیخ است.

در همین رابطه حسین شیخ الاسلام، سفیر پیشین ایران در سوریه با تاکید بر این‌که نشست سوچی در مقایسه با ورشو نشان‌دهنده یک پیروزی بزرگ و موفقیت است، گفت: سوچی یک توافق کامل در عالی‌ترین سطح، درباره حادترین مساله یعنی سوریه و با معقول‌ترین و دوستانه‌ترین راه حل است.

علاءالدین بروجردی هم با اشاره به حضور رئیس جمهور در اجلاس سوچی با اشاره به گفت که هماهنگی سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در دو سال اخیر در برقراری امنیت پایدار در سوریه تاثیرگذار و موفق بوده است. وی افزود: اظهار کرد: بحث قانون اساسی سوریه که در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفت حائز اهمیت است. البته سرنوشت قانون اساسی سوریه را باید دولت و ملت این کشور رقم بزنند.

سخنرانی ظریف در کنفرانس امنیتی مونیخ

وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس امنیتی مونیخ بابیان اینکه ایران نمی‌تواند به تنهایی هزینه‌های دستاوردهای جهانی را بپردازد؛ اروپا نیز لازم است سرمایه گذاری کند. بسیاری در دنیا و به ویژه در این قاره به گونه‌ای زیبا در مورد چند جانبه گرایی صحبت می‌کند. اما اکنون لازم است در مسیری دیگر قدم بگذارند. برای مثال،ایجادINSTEX بسیار کمتر از تعهدات سه کشور اروپایی که برای نجات برجام داده بودند ، انجام گرفته است .

وی در بخش دیگری از صحبتهایش تصریح کرد: دیروز در همین مونیخ، پنس معاون رئیس جمهور آمریکا گردن کشانه عنوان نمود که اروپا می‌بایست به آمریکا پیوسته و بدون در نظر گرفتن امنیت خود را تعهدات برجامی اش را نقض کند. اتهامات نفرت آمیز وی به ایران، به ویژه اتهام جاهلانه وی در نسبت دادن یهودی ستیزی به وارثان مردمی که در تورات به پاس نجات دادن یهودیان، مسیح خوانده شده، مضحک و در عین حال خطرناک است.

پاسخ ظریف به سوالات در کنفرانس امنیتی مونیخ

ظریف بعد از سخنرانی ابتدایی خود در پاسخ به سوال مجری این نشست درباره فعالیت موشکی ایران، تاکید بر این‌که من برای راضی‌کردن آقای لودریان (وزیر خارجه فرانسه) کشورم را بی‌دفاع نمی‌کنم، تا کسانی در منطقه بیایند و مردم ما را بکشند و به آنها آسیب برسانند، گفت: هنوز مردم زیادی در کشور ما هستند که به خاطر سلاح‌های شیمیایی که اروپایی‌ها در اختیار صدام قرار دادند اذیت هستند. اگر اروپایی‌ها می‌خواهند با ما مذاکره کنند نمی‌توانند در نقش بازجو عمل کنند و ما را محاکمه کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: سفیر پاکستان در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد. بهرام قاسمی با اعلام خبر فوق گفت: در پی حادثه تروریستی ۲۴ بهمن ماه در جاده خاش _ زاهدان خانم رفعت مسعود سفیر پاکستان توسط دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.

بلاتکلیفی پالرمو و...

مهلت "FATF" به ایران برای خروج از لیست سیاه این گروه در حالی روز شنبه ۲۷ بهمن به پایان رسید که مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه بررسی یکی از لوایح آن یعنی "پالرمو" را به جلسه بعدی خود موکول کرد.

سفیر ترکیه در ایران با تأیید مشکل سوخت‌رسانی در کشورش به هواپیماهای ایرانی از زمان آغاز تحریم‌های آمریکا، اظهار کرد: گفت: مساله ممانعت از سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی در ترکیه از سوی عالی‌ترین مقامات دو کشور درحال پیگیری و تعیین راه‌کار است و امیدوارم این مشکل در اسرع وقت حل شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در یکصد و سی و ششمین نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اخیراً نمایندگان مجلس به رئیس قوه نامه نوشتند و درخواست بررسی سریع در پرونده حسین فریدون را داشتند. این پرونده در چه مرحله‌ای است؟ گفت: از نمایندگان تشکر می‌کنم که موضوعات را پیگیری می‌کنند. کیفرخواست این پرونده قبل از اینکه نمایندگان نامه بنویسند، در دوم بهمن ماه صادرشده و به دادگاه رفته و تعیین وقت شده است و به زودی هم اولین جلسه آن یعنی در اسفندماه برگزار می‌شود.

*همچنین گزارش ایسنا از بررسی جزییات لایحه بودجه ۹۸ و مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (یکشنبه) بیست و هشتم بهمن ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha