• دوشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۰:۲۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 97112814839
  • منبع : نمایندگی یزد

چرا تنظیم بازار گوشت در یزد کارگر نشده؟

چرا تنظیم بازار گوشت در یزد کارگر نشده؟

ایسنا/یزد معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اظهار کرد: کمبود عرضه و قیمت بالای گوشت موجب شده تا اقدامات تنظیم بازار تأثیری بر قیمت‌ها نداشته باشد.

«علی افشارپور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به کمبود میزان گوشت توزیعی تنظیم بازار در یزد، تصریح کرد: هر چند که در راستای تعدیل قیمت‌ها، گوشت قرمز و گوشت مرغ تنظیم بازار به طور مستمر در حال توزیع است اما کمبود عرضه و قیمت بالا، موجب شده تا اقدامات تنظیم بازار تأثیری بر قیمت‌ها نداشته باشد.

وی، افزایش سهیمه گوشت برای تنظیم بازار یزد را لازمه کنترل قیمت‌ها عنوان کرد و گفت: شرکت‌های پشتیبان امور دام باید از خروج دام ممانعت کنند و جهادکشاورزی نیز نسبت به افزایش سهمیه یزد اقدام کند.

این مسئول با تاکید بر جلوگیری بدون مجوز گوشت قرمز و گوشت مرغ از استان برای کنترل قیمت‌ها، اظهار کرد: خوشبختانه با مدیریت جهاد کشاورزی، مرغداران استان، گوشت مرغ را برای تنظیم قیمت این کالا با ۲,۰۰۰ تومان کمتر از بازار آزاد و به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشکل قیمت گوشت مرغ و گوسفند یک مشکل کشوری است، گفت: با وجود افزایش جوجه‌ریزی و تولید در استان، تأثیر قیمت سایر استان‌ها و واردات گوشت بر قیمت‌های پیشنهادی در استان مشهود است.

«سید حسین بخشایش» مدیر امور بازرگانی جهادکشاورزی استان یزد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، قیمت کنونی هر کیلو گوشت‌مرغ در بازار یزد را ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این نرخ برای هر کیلو گوشت‌مرغ تنظیم بازار، حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی در رابطه با قیمت گوشت قرمز گوسفندی نیز بیان کرد: قیمت هر کیلو گوشت قرمز در یزد نیز در حال حاضر بیش از ۸۳ هزار تومان است که این نرخ برای گوشت قرمز تنظیم بازار در انواع منجمد قطعه‌بندی ۳۸ هزار تومان و برای گوشت گرم ۴۳ هزار تومان است.

این مسئول در رابطه با سامانه توزیع گوشت تنظیم بازار جهاد کشاورزی، تصریح کرد: هرچند سامانه مذکور در تهران با دریافت کدپستی، متقاضیان را تأیید می‌کند ولی در آینده نزدیک این سامانه در یزد بر اساس دریافت کد ملی سرپرست خانوار فعالیت خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد نیز پیش از این در کارگروه تنظیم بازار استان بر ضرورت تلاش برای تأمین اقلام مورد نیاز مردم با قیمت تنظیم بازار و نظارت جدی بر تعادل قیمت‌ها در استان تاکید کرده است.

به گزارش ایسنا، علی زینی‌وند با تأکید بر برگزاری مستمر جلسات کارگروه تنظیم بازار استان و تشکیل روزانه برخی کمیته‌های مربوطه برای نظارت جدی بر تعادل قیمت‌ها در استان بر ضرورت گسترش شبکه تأمین و توزیع گوشت قرمز تأکید کرد و گفته در کنار واردات دام زنده از استان فارس باید به فکر واردات دام از استان‌های غربی نیز باشیم زیرا واردات محدود دام زنده از یک استان مشکل یزد را حل نمی‌کند و لازم است با حمایت مسئولان استان این واردات بیشتر شود.

وی تصریح کرد: خروج دام سنگین و گوشت قرمز از استان یزد به منظور تعادل قیمت‌ها و تنظیم بازار در این حوزه تا ۱۵ فروردین ماه ۹۸ ممنوع است و با متخلفین طبق قانون برخورد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با توجه به گزارش‌های ارائه شده درباره وضعیت گوشت مرغ در استان، ادامه داد: در این موضوع نیز باید کمیته مربوطه میزان مصرف و ورود مرغ به استان را رصد کند و اگر نیروی انتظامی خروج غیر مجازی را مشاهده کرد در این رابطه برخورد جدی داشته باشد.

وی افزود: هم‌چنین از اتحادیه مرغداران استان این توقع و انتظار را داریم تا محور کار باشند و برای تأمین نیاز مردم و تنظیم بازار با همکاری مسئولان دولتی تلاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha