• دوشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97112915356
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۹ بهمن بخوانید؛

ورود پاکستان به مبارزه با تروریست‌ها/بهره برداری از مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و...

ورود پاکستان به مبارزه با تروریست‌ها/بهره برداری از مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و...

تلاش دشمن برای اجرای بیش از ۶۰ عملیات تروریستی در جنوب شرق کشور طی دو ماه اخیر، دستگیری سه تن از عوامل عملیات تروریستی جاده خاش -زاهدان، دیدار مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب، افتتاح پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه نفت بندرعباس، ناگفته‌های تشکیل بسیج، گشت ثارالله و جذب کمک‌های خارجی برای جبهه‌ها، توضیحات وزیر راه درباره پرونده سقوط هواپیمای تهران - یاسوج، پرونده تخلف ۳ شرکت تولید اسنک در انتظار گزارش بازرسی کل کشور و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دو شنبه، بیست و نهم بهمن ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با آیت‌الله سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: دشمن در دو ماه گذشته تلاش در اجرای بیش از ۶۰ عملیات تروریستی در جنوب شرق کشور داشت که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای مسلح، ۵۵ عملیات آن‌ها خنثی‌سازی شد، ولی در مواردی هم شاهد عملیات تروریستی و گروگان‌گیری بوده‌ایم.

سرلشکر محمد باقری در دیدار با آیت الله نوری همدان هم با بیان اینکه طرف‌های پاکستانی از روز گذشته عملیات‌هایی را علیه پایگاه‌های تروریست‌ها آغاز کرده اند، گفت: اعلام کرده ایم که اگر توان مقابله ندارید ما خودمان وارد می‌شویم و انتقام خون عزیزانمان را می‌گیریم.

همچنین روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از اقدام قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در شناسایی و متلاشی کردن خانه‌های تیمی عوامل جنایت تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان، در سراوان وخاش و دستگیری سه تن از عوامل این عملیات خبر داد.

مشروح گفت وگوی محمد علی رحمانی در آستانه چهل‌سالگی انقلاب درباره حضورش در نجف پس از تبعید امام خمینی به عراق، نحوه شکل‌گیری و تأسیس سازمان بسیج مستضعفین، گشت ثارالله و ستاد جذب کمک‌های مردمی به جبهه‌ها را میتوانید اینجا بخوانید.

هم‌زمان با سالگرد قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶، هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید کردند: مسئولان، دوست و دشمن را بشناسند و فریب نخورند. دشمن گاهی دندان نشان می‌دهد، گاهی مشت می‌زند و گاهی لبخند می‌زند؛ این‌ها فرقی ندارند و لبخند آن‌ها هم از سر دشمنی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با بیان اینکه امریکا در حال ضعیف‌تر شدن است، تصریح کردند: مسئولان مراقب خدعه اروپایی‌ها باشند.

روحانی در مراسم بهره برداری از مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، از سلامت و امنیت به عنوان دو نعمت بزرگ در کشور که برای تأمین آن کار و تلاش زیادی صورت گرفته است، نام برد و گفت: امنیت پایدار؛ حاصل تلاش سپاه، ارتش ونیروهای امنیتی و انتظامی است و یادمان نرود که برای امنیت کشور و ملت نیز کار بزرگی رخ داده است.

همچنین امروز پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز شرکت پالایش نفت بندرعباس با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تشریح نشست این کمیسیون با وزیر راه برای بررسی گزارش پرونده سقوط هواپیمای تهران یاسوج گفت که کمیسیون اصل ۹۰ پس از برگزاری جلسه‌ای با قاضی پرونده مربوطه گزارش خود را جمع بندی و تقدیم صحن علنی مجلس خواهد کرد. بهرام پارسایی اظهار کرد: پرونده سقوط هواپیمای تهران یاسوج همچنان در کمیسیون اصل ۹۰ مفتوح است و جلسات زیادی روی این پرونده کار شده و کارشناسان هم وقت زیادی برای بررسی آن گذاشته‌اند.

همچنینک کاظم جلالی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دبیرخانه‌ای در این مرکز برای بررسی دقیق ابعاد پیام مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است، درباره‌ی ورود لاریجانی به انتخابات ریاست جمهوری گفت: تاکنون هیچ رفتار انتخاباتی از لاریجانی به معنای فعالیت برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ندیدم و اطلاعی هم ندارم.

نشریه آمریکایی پولیتیکو گزارشی در خصوص سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان در نشست امنیتی مونیخ نوشت که محمدجواد ظریف دراین کنفرانس با مسحور کردن حضار ضمن تاختن به دولت ترامپ، نقطه نظرات تهران را اعلام کرد و از اروپا خواست که بیش از پیش برای حفظ توافق هسته‌ای تلاش کند. پولیتیکو گزارش داد که سخنرانی ظریف آن قدر مؤثر بود که باعث گشت به پربحث‌ترین نطق این نشست تبدیل شود. این نشریه همچنین سخنرانی ظریف را بسیار کوبنده عنوان کرد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ر نشست خبری بابیان اینکه فشارهای آمریکا ادامه دارد و این کشور به دلایل مختلف مخالف همکاری کشورها به ویژه اروپا با ایران است، گفت: آن‌چه در اروپا بیان می‌شود حاکی از اراده برای اجرای ساز و کار مالی است ولی جز ثبت این کانال چیزی ندیدیم و مهم گام‌های بعدی است که نگاه ما به اروپا اجرایی کردن این ساز و کار است. وی درباره پیگیری موضوع حملات تروریست‌ها از مرز پاکستان در مجامع بین‌المللی و سازمان ملل اظهار کرد: منتظر اقدامات و راه‌حل‌های پاکستان هستیم.

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی، گفت: تمرکز مردم صرفاً بر رفتار دشمنان نیست بلکه اقدامات مسئولان را نیز به خوبی رصد می‌کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم، به صورت خاص به مشکلات کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی اشاره و اظهار کرد: متأسفانه گاهی برخی اخبار در خصوص تعطیلی بعضی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی شنیده می‌شود. مکرر در این زمینه تذکر داده ایم اما باز هم عرض می‌کنم که امروز تعطیلی یک کارخانه یا واحد تولیدی و بیکاری کارگران، بزرگترین خطا در عرصه صنعت و اقتصاد کشور است.

همچنین سخنگوی سازمان تعزیرات در رابطه با موضوع تخلف سه شرکت تولید اسنک حجیم شده با ذرت دامی که چندی پیش خبر آن منتشر شد، اظهار کرد: پرونده تخلف ۳ شرکت تولید اسنک در شعبه هفتم تعزیرات حکومتی استان البرز تشکیل شده و در حال حاضر برای صدور حکم در انتظار گزارش نهایی بازرسی کل کشور هستیم.

*همچنین گزارش ایسنا از بررسی جزییات لایحه بودجه ۹۸ و مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (دوشنبه) بیست و نهم بهمن ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha