• سه‌شنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97113015631
  • خبرنگار : 30054

استارتاپ فلایتیو به داد ۸۰ مسافر مالباخته شرکت هواپیمایی ورشکسته جرمنیا رسید

فلایتیو

استارتاپ فلایتیو در راستای جلب رضایت مسافران خود بیش از ۲۱۷ میلیون تومان منابع مالی خود را به استرداد وجوه ۸۰ مسافر اختصاص داد. بر اساس پیگیری‌های فلایتیو دفتر مرکزی هواپیمایی ورشکسته جرمنیا در تهران پاسخگوی استرداد وجوه مسافران نبوده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فلایتیو، شرکت هواپیمایی جرمنیا در ۱۵ بهمن بدون اطلاع قبلی اعلام ورشکستگی کرد و در ۱۶ بهمن تمامی فعالیت‌های خود را در سراسر دنیا متوقف کرد. جرمنیا به دلیل اقتصادی بودن پروازهایش بین ایرانی‌ها محبوبیت داشت. اما ورشکستگی بدون اطلاع قبلی این شرکت هواپیمایی برای بسیاری از مسافران ایرانی مشکل ایجاد کرد.

ورشکستگی این شرکت هواپیمایی آلمانی در حالی است که این شرکت قدمتی ۴۰ ساله داشت و در سال ۲۰۱۸ بیش از ۴.۵ میلیون مسافر را با ناوگانی که بیش از ۳۵ هواپیما داشت جا به جا کرده بود.

استارتاپ فلایتیو به عنوان بزرگترین و جامع‌ترین فروشنده آنلاین پروازهای خارجی در ایران، پروازهای این شرکت را نیز در لیست خدمات خود داشت. اما ورشکستگی جرمنیا باعث ایجاد مشکل برای ۸۰ نفر از مسافران فلایتیو و بسیاری از مسافران دیگر شد.

ساسان نایب، مدیر عامل فلایتیو در این باره گفت: «معمولا در اینگونه رخدادها شرکت هواپیمایی اقدام به ارائه پرواز جایگزین با دیگر شرکت‌های هواپیمایی می‌کند و یا دستورالعملی را به نمایندگی‌های فروش جهت نحوه ارائه خدمات ابلاغ می‌کند. اما جرمنیا هیچیک از موارد ذکر شده را انجام نداد.»

وی در ادامه گفت: «پیگیری‌های ما از دفتر نمایندگی تهران جرمنیا و حتی پیگیری از دفتر مرکزی این شرکت در برلین نیز نتیجه‌ای به همراه نداشت و کسی پاسخگوی ما نبود.»

به طور معمول پیگیری مستقیم مسافران و شکایت آن‌ها از شرکت هواپیمایی جرمنیا ممکن است بین ۶ ماه تا سه سال طول بکشد.

ساسان نایب در این باره گفت: «ما با هدف جلب رضایت کاربران تصمیم به تخصیص منابع مالی خود و استرداد بیش از ۲۱۷ میلیون تومان به تمامی ۸۰ مسافر فلایتیو گرفتیم. با توجه به پاسخگو نبودن شرکت جرمنیا هنوز مشخص نیست چه زمانی می‌توانیم این وجوه را از این شرکت بازپس گرفته و به منابع مالی فلایتیو بازگردانیم.»

اختصاص منابع مالی فلایتیو و بازگشت وجوه به مسافران نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی خدمتی نوین برای رضایت و اطمینان مسافران به شمار می‌آید. چرا که به صورت مرسوم و قانونی شرکت هواپیمایی باید این وجوه را بازگرداند و آژانس‌های مسافرتی آنلاین مسئولیتی در این باره ندارد.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.