• سه‌شنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 97113015757
  • خبرنگار : 71553

آخرین‌ خبرها از متروهای اقماری تهران/ راه‌اندازی مترو «هشتگرد» در سال 98

حسین رجب صلاحی معاون سازمان شهرداری ها

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آخرین وضعیت خطوط متروهای اقماری تهران را تشریح و اعلام کرد: متروی «کرج - هشتگرد» تقریباً آماده است و درصورت تامین اعتبار سال آینده راه اندازی می شود.

حسین رجب صلاحی در گفت وگو با ایسنا گفت: متروی «کرج - هشتگرد» تقریباً آماده است و براساس آخرین آمار و اطلاعات تنها سیستم سیگنالینگ و خطوط برق بالای سرآن باقی مانده است که اگر بودجه آن تامین و سیستم سیگنالینگ آن برقرار شود این خط سال آینده راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: برخی معتقدند می‌توان بدون سیگنالینگ هم مترو را راه‌اندازی کرد اما من این را توصیه نمی کنم، زیرا وظیفه سیگنالینگ فقط این نیست که مانع از برخورد قطارها شود، بلکه سرعت بالای قطار را در شیب و قوس مسیر کنترل و کاهش می‌دهد.

آخرین وضعیت متروی پرند، پردیس و اسلامشهر

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها در ادامه درباره متروی «پرند» گفت: چند هفته پیش شرکت عمران شهرهای جدید پرند با شهرداری تهران توافقاتی داشتند که براساس آن مقرر شد این شرکت ۱۵۰ میلیارد تومان از محل املاک و دارایی‌های خود را در جهت راه انداری هر چه سریعتر این پروژه در اختیار شهرداری تهران قرار دهد.

به گفته رجب‌صلاحی، مترو پرند تا فرودگاه امام خمینی (ره) ریل گذاری شده و تنها بخشی از آن باقی مانده است.

وی درباره مترو «اسلامشهر» تصریح کرد: با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و شهردار اسلامشهر جلسه‌ای داشتیم و قراردادی نیز در این باره در حال انعقاد است. طول مسیر تهران - اسلامشهر ۱۳.۵ کیلومتر است و قرار است که برای مترو تا میدان نماز تونل کشیده شود در این راستا قرارگاه خاتم نیز تا همین چند روز آینده بحث های عملیاتی اجرایی آن را آغاز می‌کند.

به گفته معاون سازمان شهرداری‌ها، این پروژه بسیار سنگین است و پیش‌بینی می شود حداقل ۲,۰۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشد براین اساس باید شهرداری و سازمان شهرداری‌ها کمک کنند تا این طرح عملیاتی شود.

رجب صلاحی همچنین درباره متروی شهر «پردیس» گفت: این شهر تا تهران حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد و متروی آن نیز از پروژه های بزرگ است و در حال انجام اقدامات اولیه است. در مسیر این مترو تونل و پل‌های زیادی وجود دارد که طبیعتاً کار را سخت می کند. البته این مترو فوایدی بسیاری دارد زیرا علاوه بر پردیس، شهرهای رودهن، بومهن، جاجرود را علاوه پوشش می دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۷-۱۱-۳۰ ۱۷:۲۳

یکی از مسائل مربوطبه متروی شهر جدید پرند هزینه کرایه آن است. چراکهاز ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه هر مسافرباید بلیطیبه قیمت هفت هزار و پانصد تومان تهیه کند. با توجه به قیمت بسیار بالای استفاده از این وسیله مقرون به صرفه نیست. چراکه کرایه تاکسی و سواری از پرند تا تهران هفت هزار تومان است. باید فکری برای نرخ بلیط متروی پرند بشود.