• سه‌شنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 97113015943
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدیر آموزش و پرورش کاشمر:

ورود سالانه 30 دانش‌آموز به مراکز استثنائی کاشمر

ورود سالانه 30 دانش‌آموز به مراکز استثنائی کاشمر

ایسنا/خراسان رضوی مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: سالانه 30 دانش‌آموز به مراکز استثنائی این شهر وارد می‌شوند و در حال حاضر در مدارس استثنائی کاشمر 187 دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

علی طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: مشکلات دانش‌آموزانی که در مدارس دخترانه تحصیل می‌کنند کمتر از دانش‌آموزان پسر است؛ مشکل عمده دانش‌آموزان پسر در مدرسه استثنائی مربوط به فرسودگی ساختمان و کمبود فضای موجود می‌شود.

 وی ادامه داد: مدرسه امام علی فرسوده و تخریبی به شمار می‌رود و به طور کلی مهم‌ترین مشکل در مدارس استثنائی کاشمر مکان آموزش و کمبود تجهیزات مدارس است.

 طاهریان گفت: اکنون در مدارس دخترانه و پسرانه استثنائی نیازمند 10 ویلچر هستیم، البته تهیه امکانات کمک‌آموزشی و دستگاه پرکینز برای تایپ دانش‌آموزان نابینا از دیگر ضروریات است.

وی عنوان کرد: تامین وسایل ورزشی در حوزه کاری ما نیست اما تاکنون کمک‌هایی صورت گرفته و خواهیم داشت.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر افزود: قبل از ورود دانش‌آموزان به دبستان، آن‌ها سنجش می‌شوند و اگر دانش‌آموزی که تشخیص داده شود باید به مدرسه استثنائی برود اگر وارد مدارس عادی شود، قطعا در این مدارس توفیق نخواهد داشت.

وی بیان کرد: فضا و امکانات مدارس عادی مناسب دانش‌آموزان استثنائی نیست و حتی زمان آموزش در مدارس عادی و استثنائی متفاوت است و مربیان مدارس استثنائی آموزش‌دیده و خاص هستند.

طاهریان ادامه داد: نرم کلاس‌ها براساس نوع معلولیت از تک معلولیتی تا چند معلولیتی متفاوت بوده و استانداردها در مدارس استثنائی کاشمر رعایت شده است. در مدارس استثنائی مشاور حضور دارد اما تعداد روزهای حضور مشاوران، بسیار کم است.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان و خانواده‌ها بسیار نیازمند مشاوره هستند و می‌طلبد که مشاور به صورت تمام وقت به مدارس استثنائی تعلق گیرد.

وی ادامه داد: اکنون در سه مدرسه استثنائی کاشمر 187 دانش آموز در 28 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند و هر ساله حدود 25 تا 30 دانش‌آموز وارد مراکز استثنائی می‌شوند.

طاهریان تاکید کرد: به دلیل این که نیازها، مشکلات و هزینه‌های والدین دانش‌آموزان استثنائی بسیار بیشتر است باید بیش از آن‌چه به آموزش خانواده در مدارس عادی توجه می‌شود، به خانواده‌هایی که دانش‌آموز استثنائی دارند، توجه شود.  

وی گفت: با توجه به این که ناآگاهی والدین دانش‌آموزان استثنائی تأثیر مستقیم در موفقیت دانش‌آموزان دارد، مشاوره دادن به خانواده‌ها می‌تواند برای دانش‌آموزان معلول و استثنائی کمک باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.