• سه‌شنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 97113016089
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

تاثیر دما بر تصمیم‌گیری هنگام خرید

فروشگاه

محققان اظهار کردند که دمای سردتر منجر به خرید احساساتی در افراد خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، آیا می‌دانید که تهویه فروشگاه، بر تصمیم‌گیری افراد در هنگام خریدکردن نقش دارد و آنها را به شکلی وادار به خریدکردن می‌کند؟.

محققان دانشگاه آکسفورد این بررسی را انجام دادند و دریافتند که چگونه دما در محیط‌های خرید بر تصمیم‌گیری افراد هنگام خرید تاثیر می‌گذارد.

آنها عنوان کردند که دمای کمتر ( سردتر)  منجر به این می‌شود که افراد با تکیه بر احساسات خود تصمیم‌گیری کنند.

کارشناسان این بررسی را بر اساس تمایل به خرید در مواجه با موسیقی و فیلم‌های رمانتیک انجام دادند و دریافتند افراد در هنگامی که دمای محیط، کمتر است با تکیه بیشتر بر احساسات به جای محاسبات، خرید می‌کنند و بر این باورند که این محصول، آنها را گرمتر خواهد کرد.

از این‌رو، برخی از فروشگاه‌های مهم برای خرید بیشتر مشتریان سعی می‌کنند تا محیط را خنک نگاه داشته و این موضوع عاملی برای خرید بیشتر مشتریان باشد.

این بررسی در مجله Association for Consumer Research منتشر شده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.