• چهارشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۴:۴۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 97113016103
  • خبرنگار : 71424

حذف تدریس مدیران مدارس از سال آینده

نوید ادهم

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش توضیحاتی درباره حذف تدریس مدیران در کلاس‌های درس از سال آینده ارائه داد و گفت: علیرغم دستاوردهای مثبت تدریس مدیران در کلاس‌های درس، برآیند نهایی کارهای کارشناسی صورت گرفته این بود که اگر مدیر به مدیریت بپردازد در مجموع مفیدتر است.

مهدی نویدادهم در گفت و گو با ایسنا، درباره حذف ساعت تدریس مدیران مدارس اظهار کرد: مشارکت مدیران در تدریس، محاسنی دارد و آنها را با فرایند کلاس، درس و تدریس بیشتر آشنا می کند.

وی افزود: طبیعتا اشکالی که بوجود آمده بود این بود که مدیر در ساعاتی که سرکلاس بود، در حوزه مدیریتی‌اش حضور نداشت و ممکن بود اتفاقاتی در این ساعات رخ دهد و مدیر حضور نداشته باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه علیرغم دستاوردهای مثبت تدریس مدیران در کلاس‌های درس، برآیند نهایی کارهای کارشناسی صورت گرفته این بود که اگر مدیر به مدیریت بپردازد در مجموع مفیدتر است گفت: هرچند همان تدریس مدیر در کلاس هم توجیه داشت.

نویدادهم افزود: در مجموع آسیب عدم حضور مدیر در محل انجام وظیفه اش بیشتر از دستاوردهای مثبت تدریس بوده است.

وی درباره راهکار جبران کمبود نیرو در پی لغو شش ساعت تدریس الزامی مدیران عنوان کرد: آموزش و پرورش به دنبال راه حل برای تامین نیرو است. تنها انگیزه تدریس مدیران فقط کمبود معلم نبود و مهمتر از آن این بود که از نزدیک در صحنه حضور داشت و مستقیم با دانش آموزان در ارتباط بود. اما با تصمیم اتخاذ شده ساعت تدریس مدیران از سال آینده حذف می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۱ ۲۱:۰۴

عرض خدمت مسول محترم .که تدریس در کلاس هیچ دستاوردی برای مدیر ومعاونین ندارد اکثر معاونین ومدیران دروس غیر تخصصی تدریس می کنند که هیچ دستاوردی برای آموزش وپرورش ندارد