• چهارشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97120100086
  • خبرنگار : 30054

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران عنوان کرد

افزایش درآمد ناخالص ملی با توسعه صنعت نمایشگاهی

بهمن حسین زاده

بهمن حسین‌زاده در آستانه دومین نمایشگاه صنعت نمایشگاهی در مورد اهمیت این صنعت گفت بخش عمده‌ای از بازاریابی و تجارت جهانی کالا مرهون برپایی بیش از ۱۴۰ هزار نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی در دنیاست و همه ساله در بیش از ۵ هزار شهر دنیا نمایشگاه‌های تجاری برگزار می‌شود که آخرین دستاوردهای فناوری و تکنولوژیک را در معرض نمایش عموم قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بهمن حسین‌زاده، سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران به سیر تحولات صنعت نمایشگاهی در ایران هم اشاره کرد و گفت: با آن که بیش از ۵۰ سال سابقه برگزاری نمایشگاه در کشورمان وجود دارد اما تا سال ۷۹ فقط یک نمایشگاه بازرگانی تهران همه ساله در کشور برپا می‌شد اما طی ۱۸ سال اخیر شاهدیم که تقریباً همه استان‌های کشور سایت رسمی برپایی نمایشگاه دارند.

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران که سابقه نمایشگاه‌هایی همچون تلکام و عرصه فناوری را در کارنامه کاری خود دارد این را هم گفت که هم‌اکنون ۳۲ سایت نمایشگاهی در کشور در کنار نمایشگاه بین‌المللی تهران بیش از ۵۰۰ عنوان نمایشگاهی و ۸۰ رویداد اصلی را به عنوان یک برند در غرب آسیا و خاورمیانه هر سال برپا می‌کنند.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها زمینه‌ای برای توسعه فضای کسب و کار و ارز آوری هستند، تصریح کرد: در کشورهای اروپایی سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصد در آمد ناخالص ملی از محل برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری تامین می‌شود که ما در ایران باید با بازنگری در استانداردهای نمایشگاهی این رقم را محقق کنیم، مضاف بر آن که با توجه به دغدغه اشتغال‌زایی در کشور صنعت نمایشگاهی تاثیر به سزایی در این حوزه دارد.

وی تشکیل شورای هماهنگی نمایشگاه‌ها را از سیاست‌های جدید خود برای جلوگیری از موازی کاری و هدر رفت منابع عنوان کرد و گفت در کنار این به دنبال توسعه نمایشگاه‌های تخصصی و اختصاصی ایران در کشورهای خارجی به ویژه کشورهای منطقه که بازار ۴۰۰ میلیون نفری دارد، هستیم.

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران بر این نکته تاکید کرد که برگزاری نمایشگاه چیدن و برچیدن کالا نیست بلکه باید به گونه‌ای برپا شود که با ارائه دستاوردهای تولید داخل و حضور بازرگانان خارجی و برگزاری جلسات تخصصی B۲B  و B۲G در حاشیه هر نمایشگاه شاهد قراردادهای تجاری ارزآور باشیم.

این مدیر استراتژیک، دبی و ترکیه را دو رقیب در صنعت نمایشگاهی برشمرد و افزود به دنبال آن هستیم که ایران قطب صنعت نمایشگاهی منطقه بشود، به ویژه آن که سایت‌های نمایشگاهی استان‌های مرزی می‌توانند محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌های مشترک با کشورهای همجوار باشند.

بر اساس این گزارش با تغییر مدیریت شرکت ‌سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران از دو ماه اخیر سیاست‌های جدیدی برای پویاتر شدن صنعت نمایشگاهی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

دومین نمایشگاه صنعت نمایشگاهی کشور از پنجشنبه ۲ اسفند تا ۵ اسفند آخرین دستاوردهای صنعت نمایشگاهی را با حضور غرفه‌سازان، مجریان نمایشگاهی و سایت‌های نمایشگاهی کشور برای علاقه‌مندان ارایه می‌کنند.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.