• چهارشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97120100111
  • خبرنگار : 71516

نامزد خاشقجی و یک فعال زن عربستانی در بروکسل برای رسوا کردن نقض‌ حقوق بشر در عربستان

نامزد خاشقجی و یک فعال زن عربستانی در بروکسل برای رسوا کردن نقض‌ حقوق بشر در عربستان

نامزد جمال خاشقجی و نیز یک زن فعال عربستانی در جلسه کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا برای رسوا کردن نقض‌های صورت گرفته توسط مسؤولان عربستان حضور یافتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، پیر آنتونیو پانزری، رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا در جلسه‌ای درباره وضعیت حقوق بشر در عربستان در بروکسل گفت: پارلمان اروپا به حمایت از فعالان حقوق بشر محبوس در عربستان و مواضع جسورانه آن‌ها ادامه می‌دهد.

پانزری افزود: پارلمان اروپا هرگز اجازه سرپوش گذاشتن این جنایت را نخواهد داد. ما مصمم به افشای ابهامات این جنایت هستیم و از تشکیل کمیته مستقل در این پرونده حمایت می‌کنیم.

تعدادی از قربانیان نقض حقوق بشر در این جلسه شهادت دادند که از جمله آن‌ها علیاء الهذلول، خواهر لجین الهذلول، فعال بازداشتی در عربستان و خدیجه جنگیز، نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی بودند.

جنگیز در این جلسه گفت: من امروز نه به عنوان یک پژوهشگر بلکه به عنوان یک قربانی واقعی صحبت می‌کنم. من چند ماه پیش داشتم برای آینده‌ام برنامه‌ریزی می‌کردم که ازدواج کنم و زندگی جدیدی را شروع کنم. ما برای آینده خود برنامه‌ریزی می‌کردیم اما دست تقدیر به ما این اجازه را نداد.

جنگیز نیز ابراز امیدواری کرد سفرش به بروکسل ابزاری برای اعمال مجازات علیه عربستان باشد.

وی افزود: از صبح روزی که با نامزدم به کنسولگری عربستان رفتیم و وی مفقود و کشته شد زندگی من به هم ریخت. من متأسفم که آمریکا و سایر کشورهای قوی به دلیل منافع مالی به مسؤولیت خود درباره محکومیت این جنایت عمل نکردند. باید مسؤولان این جنایت هولناک مجازات شوند.

پرونده قتل خاشقجی که به دست یک تیم ۱۵ نفره عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول ترور شد موجب تنش در روابط بسیاری از کشورها با عربستان شده است و برخی طرف‌ها محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را به دست داشتن در این جنایت متهم می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha