• چهارشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97120100420
  • خبرنگار : 30054

راهنمای خرید هدفون و هندزفری اورجینال

مالتینا

امروزه خرید هدفون به یکی از دغدغه‌ها، تبدیل شده، افرادی که تصمیم به خرید هدفون دارند، اما هیچ اطلاعاتی راجه به آن ندارند، با نوعی سردرگمی مواجه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فروشگاه اینترنتی مالتینا، اگر قصد خرید هدفون دارید و در حال تحقیق برای خرید بهترین هدفون مطابق با نیازهای خود هستید، احتمالاً پس از جستجو در اینترنت یا مراجعه به بازار، با گزینه‌های متعددی در اشکال متنوع و با ویژگی‌های مختلفی روبرو می‌شوید که شما را سردرگم می‌کنند.

اما نگران نباشید. چون پس از مطالعه این راهنما، تفاوت بین هدفون، هدست، هندزفری و ایرفون را متوجه می‌شوید و همچنین با انواع مختلف هدفون و ویژگی‌های هر نوع، کاملاً آشنا خواهید شد.

همچنین می‌توانید نسخه بسیار کامل‌تر و جامع‌تر این راهنما را به همراه لیست بهترین و پرفروش‌ترین هدفون‌های سال ۲۰۱۹ جهان در وبلاگ مالتینا بخوانید.

این مطلب برای چه کسانی نوشته شده است؟

افرادی که تصمیم گرفته‌اند هدفون بخرند، اما در این زمینه، هیچ‌گونه اطلاعات تخصصی ندارند.

افراد حرفه‌ای که اطلاعات تخصصی دارند، اما در انتخاب مدل هدفون مناسب شک دارند.

افرادی که به دنبال هدفون‌های اورجینال با قیمت مناسب هستند و نمی‌دانند از کجا باید خرید کنند.

انواع هدفون از نظر کاربرد حرفه‌ای

گوشی‌هایی که برای شنیدن صدا به کار می‌روند، به چهار دسته عمده تقسیم می‌شوند:

هدفون (Headphone)

مرسوم‌ترین نوع از ابزارهای پخش صدای شخصی است و معمولاً از دو بلندگو تشکیل شده که وظیفه انتشار صدای استریو در گوش فرد را بر عهده دارند. از هدفون فقط برای گوش دادن به موسیقی استفاده می‌شود چون هدفون‌ها دارای میکروفون نیستند و قابلیت مکالمه ندارند.

ایرفون (Earphone)

ایرفون که با اصطلاحاتی مانند Earbud Headphone یا In Ear Headphone نیز شناخته می‌شود، نوعی خاص از هدفون با وزن سبک و ابعاد کوچک است که در داخل گوش قرار می‌گیرد و به علت کوچک بودن بلندگوها، مصرف کم انرژی و عدم نیاز به برق با ولتاژ بالا، بیشتر برای شنیدن موسیقی از طریق تلفن همراه و دستگاه‌های پخش موسیقی قابل حمل مثل MP3 Player و iPod و … استفاده می‌شود.

جالب است بدانید با افزایش استفاده از تلفن‌های همراه، تولیدکنندگان موبایل در حرکتی جالب اقدام به ترکیب ایرفون با یک میکروفون کرده‌اند که کاربر علاوه بر شنیدن موسیقی بتواند از ایرفون خود برای مکالمه نیز استفاده نماید. بنابراین امروزه اغلب ایرفون‌هایی که در اطراف خود می‌بینید، قابلیت مکالمه نیز دارند.

هدست (Headset)

هدفونی که دارای میکروفون باشد، هدست نام دارد. از آن‌جا که هدست‌ها ابزارهایی تعاملی هستند و با آن‌ها هم می‌توان گوش داد و هم می‌توان مکالمه کرد، کاربرد هدست بیشتر برای مکالمه صوتی و تصویری، لابراتوارهای آموزشی، کلاس‌های آنلاین، اپراتورهای مراکز تماس (Call Center) و همچنین گیمرهایی است که به صورت تیمی بازی می‌کنند.

هندزفری (Handsfree)

هندزفری در حقیقت نوعی هدست بی‌سیم است که کمک می‌کند در هنگام رانندگی یا زمانی که موبایل خود را در جیب‌تان قرار داده‌اید، بدون نیاز به در دست گرفتن تلفن همراه، بتوانید مکالمه کنید. اغلب هندزفری‌ها دارای کلیدهای کنترلی برای پاسخ دادن تماس، قطع کردن یا رد کردن تماس، افزایش و کاهش بلندی صدا و … هستند. هندزفری معمولاً به صورت تک‌گوش طراحی می‌شود و با کمک تکنولوژی‌های اتصال بی‌سیم مانند بلوتوث یا WiFi به تلفن همراه یا ابزارهای پخش موسیقی پرتابل متصل می‌شود.

انواع هدفون از نظر حالت قرارگیری

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در خرید هدفون باید مد نظر داشته باشید این است که برای چه کاربردی و در طول روز به چه میزان از هدفون استفاده خواهید کرد. چرا که در طول زمان، نحوه قرارگیری هدفون روی سرو گردن و گوش شما اهمیت پیدا می‌کند. هدفون‌ها از این نظر به ۵ نوع مختلف تقسیم می‌شوند:

هدفون دور گوشی (Over Ear Headphone)

هدفون روی گوشی (On Ear Headphone)

هدفون داخل گوشی (In Ear Headphone)

هدفون پشت گردنی (Neck Band Headphone)

هدفون گیره‌ای (Clip-On Headphone)

نکات مهم در هنگام خرید هدفون، هدست، هندزفری و ایرفون

ابتدا بودجه مد نظرتان را مشخص کنید تا بازه جستجوی خود را به طرز شگفت‌انگیزی محدودتر کرده و انتخاب را برای خود ساده‌تر کنید.

قبل از هر چیز دیگر، ویژگی‌های خاص را در نظر بگیرید تا باز هم تعداد گزینه‌های در دسترس را به میزان زیادی فیلتر کرده باشید. به عنوان مثال، اگر ضد آب بودن برای شما اولویت است، با در نظر گرفتن این ویژگی می‌توانید تعداد زیادی از گزینه‌های نامناسب را حذف کنید.

سپس درباره بی‌سیم یا باسیم بودن هدفون، با خودتان به نتیجه برسید تا هدفمندتر جستجو کنید.

آینده‌نگر باشید و فقط به کاربرد امروز فکر نکنید. آیا ممکن است چند ماه بعد بخواهید از همین هدفون علاوه بر گوش دادن به کتاب صوتی و زمانی که در رختخواب هستید، در باشگاه بدنسازی و هنگام دویدن روی تردمیل هم استفاده کنید؟

به تجربه‌های قبلی خود اعتماد کنید. اگر قبلاً هدفون‌های روی گوشی را امتحان کرده‌اید و می‌دانید که برایتان خسته‌کننده هستند، انتخاب انواع دیگر مانند هدفون داخل گوشی را در اولویت قرار دهید.

از راهنمایی و کمک افراد متخصص و حرفه‌ای استفاده کنید. تجربه و دانش این افراد می‌تواند هم به آگاهی شما بیفزاید و هم، خرید شما را موفق‌تر و رضایت از خرید شما را بیشتر کند.

سعی کنید خرید خود را از فروشگاه‌های فیزیکی یا الکترونیکی معتبر انجام دهید و حتماً گارانتی محصول را نیز در فروشنده درخواست کنید.

برندهایی که به صورت تخصصی در حوزه تولید بلندگو، هدفون و میکروفون هستند را نسبت به برندهایی که هر نوع محصول الکترونیکی دیگری از جاروبرقی گرفته تا آبمیوه‌گیری نیز تولید می‌کنند، در اولویت بگذارید.

در صورتی که بودجه مناسبی دارید، از برندهای معتبر و محصولات اورجینال خرید کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.