• چهارشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97120100557
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون دانشجویی دانشگاه علمی-کاربردی:

تربیت دانشجو براساس نیاز منطقه و رسالت دانشگاه علمی-کاربردی باشد

تربیت دانشجو براساس نیاز منطقه و رسالت دانشگاه علمی-کاربردی باشد

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشجو بر اساس نیاز منطقه تربیت می‌شود.

به گزارش ایسنا، احمدرضا پیش‌بین سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، امروز یکم اسفند، در حاشیه آئین افتتاح مرکز علمی-کاربردی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی مولود انقلاب است.

وی با بیان اینکه باید رشته‌ها به گونه‌ای تنظیم شود که نیازهای منطقه را احصا کند، افزود: در دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشجو بر اساس نیاز منطقه تربیت می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور ادامه داد: هدف این دانشگاه این بود که در نظام آموزش عالی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که پاسخگوی نیازهای منطقه‌ای باشد.

پیش‌بین با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی-کاربردی متولی مهارت‌های خاص است، تصریح کرد: برنامه‌ای برای ایجاد مقاطع ارشد و بالاتر نداریم و این دانشگاه در مسابقه مدرک‌گرایی کشور شرکت نمی‌کند.

وی افزود: هدف ایجاد مرکز آموزش علمی-کاربردی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند این است که دانشجویان در محیط صنعت آموزش ببینند.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور بیان کرد: به این ترتیب دانشجویان در کنار آموزش‌های نظری، مهارت‌های عملی را نیز فرامی‌گیرند.

پیش‌بین با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده صنعت‌های مختلف در این مرکز مستقر شود، یادآور شد: امیدواریم رشته‌های تخصصی و آموزش‌های تخصصی مورد نیاز در این مرکز ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه به دنبال ایجاد پیوند مناسب بین علم و صنعت است، یادآور شد: شرایط این دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر متفاوت است و باید براساس نیازهای هر منطقه رشته‌هایی تعریف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha