• پنجشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 97120200986
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

خودروهای الکتریکی ارزان‌ترند یا بنزینی و دیزلی؟

خودرو برقی

نتایج گزارش‌ها نشان می‌دهد که خودروهای الکتریکی در حال حاضر ارزان‌تر از خودروهای بنزینی و دیزلی هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، شورای بین‌المللی حمل و نقل پاک (ICCT)، مطالعه‌ای درباره سیاست‌های مالیاتی خودروها انجام داده است تا دریابد که چگونه دولت‌ها مصرف‌کنندگان را در انتخاب وسایل نقلیه مناسب هدایت می‌کنند.

هدف از این بررسی، اطلاع‌رسانی درباره این موضوع است که مصرف‌کنندگان را ترغیب به خرید وسایل نقلیه بدون انتشار آلایندگی و در نتیجه کاهش آلایندگی در بخش حمل و نقل در اروپا کند.

محققان در این بررسی، مدل‌های متعددی از اتومبیل‌های الکتریکی، هیبریدی و بنزینی در اروپا را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که خودرو الکتریکی، ارزان‌ترین وسیله در کشورهای مورد مطالعه است.

کارشناسان توصیه می‌کنند که دولت‌ها باید مزایا و تخفیف‌های مالیاتی برای وسایل نقلیه بدون انتشار آلایندگی را در زمان خرید ارائه کنند، چرا که این امر می‌تواند تاثیر بیشتری در انتخاب مصرف‌کننده داشته باشد.

برای مثال، نروژ برای وسایل نقلیه‌ای که آلودگی منتشر نمی‌کنند، ۲۵ درصد معاف مالیاتی در نظر گرفته است تا مصرف‌کنندگان را برای خرید این نوع وسایل نقلیه ترغیب کند.

در نتیجه، نروژ بزرگترین بازار وسایل نقلیه الکتریکی در اروپا را دارد، به طوری‌که ۳۹ درصد از تمام خودروهای ثبت شده در سال ۲۰۱۷ در این کشور، از خودروهای الکتریکی بوده‌اند.

انتشار گاز دی‌اکسیدکربن حاصل از بخش حمل و نقل در اروپا، در بالاترین سطح قرار دارد و همچنان در حال افزایش است.

نتایج گزارش‌ها حاکی از آن است که در بریتانیا، حمل و نقل به عنوان بزرگترین عامل انتشار گازهای گلخانه‌ای شناخته می‌شود؛ به طوری‌که ۲۷ درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال ۲۰۱۷ مربوط به این حوزه بوده است.

دولت انگلیس، ۴۸ میلیون پوند برای کاهش انتشار گازهای حاصل از اتوبوس‌ها در نظرگرفته است  که این روش می‌تواند نقش مهمی در کاهش آلایندگی شهرها داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۳ ۰۷:۱۷

معلوم نیست ما کجای کار هستیم ، تا سال 2030 و حداکثر تا 2040 استفاده از خودروهای احتراق داخلی اعم از بنزینی و گازوئیلی یا گازی در اتحادیه اروپا و به تبع آن در کل جهان ممنوع میشود. ولی در کشور ما کوچکترین اقدامی در این زمینه نشده که هیچ ، روزبروز بر تعداد کارخانه های تولید اتوموبیل های احتراقی افزوده می شود

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۳ ۰۷:۲۶

افزایش اتومبیل های احتراقی یعنی افزایش آلودگی هوا ، مصرف سوخت ، ترافیک و تصادفات . تعداد اتومبیل ها در تهران دهها برابر ظرفیت خیابانهای آن است . اتومبیل فقط از نوع برقی آن هم در تعداد کم قابل قبول است. خط تولید کارخانه های تولید اتومبیل احتراقی باید تعطیل شود ( جز در استفاده های خاص مثل مقاصد نظامی و انتظامی و بهداشتی و پزشکی ) و ابن کارخانه ها باید در زمینه های دیگری کار کنند