• جمعه / ۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 97120301053
  • خبرنگار : 90047

ورزش کراس فیت چیست؟

کراس فیت

کراس فیت ترکیبی از تمرین مقاومت، پلایومتریک انفجاری، تمرین سرعت، وزنه برداری به سبک قدرتی و المپیک، تمرین وزن بدن، ژیمناستیک و تمرین های استقامتی است که برای افزایش قدرت و عملکرد ورزشکاران و حفظ سلامت روحی و جسمی افراد بسیار موثر است.

به گزارش ایسنا، کراس فیت با انجام این تمرین‌ها، اجزای اصلی تناسب اندام را هدف قرار می‌دهد. ورزش‌های کراس فیت از انواع ورزش‌های انفجاری هستند که به شکل مداری انجام می‌شوند و استراحت بین آنها بسیار کوتاه است. تمرینات عمده کراس فیت تمریناتی برای سراسر بدن است که شامل فشار دادن، کشیدن، دویدن، پاروزدن و چمباتمه زدن زیر وزنه است.

تمرکز این رشته ورزشی بر بهبود توانایی قلبی و ریوی، استقامت، قدرت، انعطاف‌پذیری، سرعت، چابکی، تعادل و تناسب است. بنابراین با توجه به سبک امروزه زندگی شهری و وجود انواع مشکلات و مخاطرات سلامتی انجام این ورزش برای حفظ سلامت روحی و جسمی بسیار مؤثر است.

افراد برای انجام تمرینات کراس فیت باید ۳ تا ۵ جلسه در هفته و هر بار بین ۵ تا ۱۵ دقیقه وقت بگذارند. در واقع مدت زمان این تمرینات کوتاه و شدت آنها بسیار بالا است.

نحوه‌ی اجرای تمرینات کراس فیت به‌صورت دوره‌ای است و افراد در این ورزش یک حرکت انفجاری را انجام می‌دهند و بلافاصله یا با وقفه‌ای کوتاه، حرکت بعدی را اجرا می‌کنند. به طور کلی حرکات اصلی کراس فیت شامل تمرینات ترکیبی، پرسی، کشیدنی و دویدنی، پارویی و اسکوات است.

ورزشکاران این رشته در روزهای ابتدایی انجام حرکات دچار درد عضلانی می‌شوند که در این صورت باید چند روز استراحت کنند تا عضله به‌خوبی بازسازی شود. اما توصیه می‌شود که این افراد روزانه ۴۰ درصد کربوهیدرات، ۳۰ درصد پروتئین و ۳۰ درصد چربی مصرف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.