• جمعه / ۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 97120301237
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

انتقال مصدوم ۴۰ساله دیشموکی سقوط از ارتفاع با بالگرد اورژانس+عکس

انتقال مصدوم ۴۰ساله دیشموکی سقوط از ارتفاع با بالگرد اورژانس+عکس

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از امدادرسانی اورژانس هوایی یاسوج به سقوط مرد ۴۰ ساله از ارتفاع در مناطق محروم و صعب العبور کوهستانی بخش دیشموک خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اورژانس استان؛ جلال پور فرد در خصوص امدادرسانی اورژانس هوایی به این مصدوم سقوط از ارتفاع ۶ متری در کوه های دیشموک افزود:  این امداد رسانی روز پنجشنبه، ۲ اسفندماه ۹۷ انجام گرفت که بلافاصله باهماهنگی های لازم از طرف eoc دانشگاه علوم پزشکی و پزشک مشاور ۱۱۵( دکتر ابراهیمی) بالگرد اورژانس به محل اعزام شد.

وی اظهارکرد: بنا به اطلاعات کسب شده طی تماس امداد خواه فردی در روستای آینه بازار مهتاب، از مناطق محروم و صعب العبور وکوهستانی دیشموک که جهت چراگاه گوسفندان خود به کوه رفته بود به علت لیز خوردن بر روی یخ در ارتفاع ۶ متری دچار مولتیپل تروما از جمله درد و ترومای شدید در ستون فقرات و ران راست شده بود که امکان حرکت وی وجود نداشت.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  این مصدوم ۴۲ساله بعد از ارائه خدمات پزشکی توسط کادر درمانی اورژانس هوایی یاسوج و همچنین کادر باتجربه پروازی توانستند مصدوم را به یاسوج انتقال و از آنجا توسط کد شهری به بیمارستان انتقال دهند.

جلال پوران فرد ضمن اشاره به خدمات اورژانس زمینی توسط فرشتگان سپید پوش در طول سال تصریح کرد: امروز با اعلام خبری مبنی بر وجود بیمار 45 ساله ای در شهر یاسوج (درمانگاه شبانه روزی مهر) که دچار تشنج شده بود بلافاصله اورژانس شهری به محل اعزام شد .

رئیس اوژانس  ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با اقدام به موقع یکی از پرسنل شاغل ستاد هدایت در درمانگاه شبانه روزی و همکاری دوتکنسین اورژانس شهری با انجام  کارهای پزشکی لازم از جمله باز کردن راه هوایی و اکسیژن رسانی مناسب و اقدامات مناسب دیگر بیمار را از مرگ حتمی نجات دادند.

پورانفرد اضافه کرد: بیمار با شرایط خوب به بیمارستان انتقال داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha