• شنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97120401566
  • خبرنگار : 71234

/بررسی جزئیات بودجه ۹۸/

خرید خدمت سربازی منتفی شد

خرید خدمت سربازی منتفی شد

با تصویب بندی از لایحه بودجه ۹۸ درباره لزوم تسویه حساب خریداران خدمت سربازی مشمول در سال جاری، عملا خرید خدمت سربازی در سال ۹۸ منتفی شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) و در ادامه بررسی جزئیات بودجه ۹۸ در بخش درآمدی، بندالحاقی ۳ تبصره ۱۱ را تصویب کردند.

بر این اساس دولت مکلف است اقساط جریمه غیبت از خدمت وظیفه عمومی افرادی را که تا پایان سال ۱۳۹۷ متقاضی پرداخت اقساطی این جریمه‌ها بوده‌اند تا پایان سال ۱۳۹۸ وصول و به حساب خزانه واریز کند. افرادی که تا پایان سال ۱۳۹۸ نسبت به تسویه اقساط خود اقدام نکنند مشمول غایب محسوب و به خدمت وظیفه عمومی اعزام می‌شوند.

در چند سال گذشته بندی در لایحه بودجه برای تعیین شرایط خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب تصویب می‌شد که امسال این بند از بودجه حذف شد لذا پرونده خرید خدمت سربازی در سال ۹۸ بسته شد.

در همین رابطه محمد جواد جمالی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ایسنا در این باره گفت: با تصویب این بند از لایحه بودجه عملاً در سال آینده خرید خدمت سربازی نداریم و باید مشمولان سال ۹۷ تا پایان سال ۹۸ تسویه حساب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۴ ۱۳:۴۹

در سال 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی است قانون خرید خدمت سربازی سال 98 باشد مناسب تر است

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۴ ۱۴:۳۴

خداوکیلی اگه تصویب نشه من یکی امیدی به زندگی دیگه ندارم و کلا افسردگی شدیدی بگیرم حالا تو انتظار داری من بیام ....

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۴ ۱۵:۲۷

چه ربطی داره به انتخابات؟؟ حرف های بی مورد نزنید.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۴ ۱۴:۱۵

مجلس در نظرش تجدید نظر کند مناسب است

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۴ ۱۴:۳۲

هنوز هیچی مشخص نیست .اصلا خبری که از سایت مجلس اومده بیرون با این خبرگزاری ها متفاوت چرا دقیقا حالا که رسید به متولدین ۷۲ این طرح لغو شد من تموم زندگیم در گرو امسال بود که تصویب بشه .

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۴ ۱۵:۲۶

شما اشتباه کردی غیبت کردی. کسی مقصر نیست

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۴ ۱۵:۳۷

آخه با متولدین سال 72 مشکل دارن! حرف خنده داریه!

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۳ ۰۹:۲۷

این طرح خرید خدمت با توجه به سال پایان تحصیل یا انصراف از تحصیل اصلا درست نیست شاید طرف چند سالی جهت تحصیل در دانشگاه بوده و از نظر سنی شامل بخشنامه فوق می شد ولی با شرایط تحصیل این موقییت از دست خیلی از اینها خارج می شود باید این طرح با توجه به سن مشمولی محاسبه شود نه تاریخ فراغت از تحصیل