• شنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97120401745
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی۴ اسفند بخوانید؛

دومین روز از رزمایش دریایی ولایت ٩٧/هشدارهایی درمورد نیروگاه بوشهر/توصیف روحانی از شرایط کشور

 دومین روز از رزمایش دریایی ولایت ٩٧/هشدارهایی درمورد نیروگاه بوشهر/توصیف روحانی از شرایط کشور

شروط اختصاصی برای داوطلبان انتخابات مجلس و شورای شهر، هشدار کمالوندی نسبت به بلاتکلیفی تامین بودجه نیروگاه بوشهر، واکنش صالحی به تصمیم اخیر FATF، شلیک ٣ فروند موشک کروز از روی شناور و پرتابگرهای ساحلی، بازداشت مدیرعامل سابق بانک سرمایه با قرار بازداشت و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، چهارم اسفند ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت گفت: ما به عنوان بسیج ادعای تصدی‌گری نداریم و قرار نیست جای کسی را بگیریم، بلکه می‌خواهیم نوکری کنیم. سردار غلامحسین غیب پرور همچنین گفت:نمایشگاه سرآمدان فناوری و صنعت در راستای بیانات رهبری تحت عنوان گام دوم انقلاب تلقی می‌شود.

در همین مراسم، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ۸۵ درصد نیازهای نیروهای مسلح را در داخل تولید می‌کنیم، گفت: در حوزه دفاعی زمانی می‌گفتند شما نه تنها نمی‌توانید، بلکه لیاقت ندارید که ما هم برای شما کاری انجام دهیم؛ پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه دفاعی ما ۴۰ هزار مستشار داشتیم و فقط ۵ درصد نیازهای حوزه دفاعی را با عمق بسیار کم در داخل تولید می‌کردیم، اما امروز ۸۵ درصد نیازهای نیروهای مسلح را در داخل تولید می‌کنیم.

 دومین روز از رزمایش دریایی ولایت ٩٧

معاون هماهنگ‌کننده ارتش: تجهیزات نیروهای مسلح ما دیگر عاریه‌ای نیست

شلیک ٣ فروند موشک کروز از روی شناور و پرتابگرهای ساحلی

پرتاب اژدر از بالگرد و زیردریایی‌های طارق و غدیر

انهدام اهداف دریایی با شلیک پهپادها

***

جوانان؛ میدان‌داران اصلی گام دوم انقلاب

رهبر انقلاب اسلامی ۲۴ بهمن به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی، در بیانیه‌ای راهبردی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات انقلاب اسلامی در رساندن ایران به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌ها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در ۷ سرفصل اساسی بیان کردند. کلیدواژه اصلی بیانیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که گام دوم انقلاب اسلامی پس از پایان ۴۰ سال ابتدایی را تبیین می‌کند، "جوانان" بودند.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به جزئیات لایحه جامع انتخابات، گفت: در این لایحه برای ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در مواد ۵۵ تا ۵۸ شرایط عمومی و اختصاصی تعریف شده که هر یک از داوطلبان باید از آنها برخوردار باشند.

همچنین سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را به عنوان یک راهکار جهت جلوگیری از افزایش قیمت دارو در سال آینده دانست و گفت:‌ راهکار دیگر آن است که وزارت بهداشت برای جبران خسارت داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی درصدی را در نظر گیرد تا فشار بر مردم وارد نشود. حیدرعلی عابدی افزود: دولت مشکلی برای تامین ارز دارو ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی  در حاشیه مراسم بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و در جمع مدیران این شرکت‌ها، اظهار کرد: باید همه فرصت ها را به نسل جوان بدهیم. ممکن است در یک فناوری به نتیجه ای نرسید و برگردید و دوباره شروع کنید این اشکالی ندارد باید فرصت دهیم. همچنین از طرف دیگر شرایط ما هم شرایط خوب و هم شرایط سختی است و یکی از اعتقادات دولت از ابتدای کار خود در سال ۹۲ این بوده که علم مثل هنر، فناوری،اخلاق و ایمان مرز نمی شناسد.

حسین پناهی آذر،، معاون ایرانیان و امور مجلس وزرات امور خارجه با اعلام این که میزان سفر ایرانیان به خارج از کشور کاهش پیدا کرده است، گفت که کشورهای ترکیه، آذربایجان و ارمنستان همچنان مقصد اول گردشگران ایرانی برای سفر به خارج از کشور هستند. او در بخش دیگری از سخنان خود همچنین تصریح کرد که اتهام تبعه آمریکایی که از چندی پیش در ایران دستگیر شده، جاسوسی و امنیتی نیست.  وی در پاسخ به این سوال که آیا برای اسدالله اسدی در دادگاه بلژیک حکمی صادر شده است؟ گفت: تا آنجا که می‌دانم پرونده ایشان هنوز به مرحله رسیدگی دادگاه نرسیده است، ایشان تفهیم اتهام شده‌اند، وکلایشان نیز در حال مطالعه پرونده و تدوین لایحه دفاعیه برای ایشان هستند ولی هنوز دادگاهی برگزار نشده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت درباره تمدید تعلیق اقدام ‌تقابلی علیه ایران از سوی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اظهار کرد: این اقدام نشان می‌دهد که طرف مقابل نمی‌خواهد شرایط را به جایی برساند که احساس بن‌بست ایجاد شود. علی‌اکبر صالحی همچنین با اشاره به اینکه  نیروگاه بوشهر ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای سوخت و قطعات یدکی نیاز دارد؛ تصریح کرد:من سال آینده ۸۰۰ میلیارد تومان را از کجا بیاورم. ما می‌گوییم ۲۰ درصد برق بوشهر را با قیمت صادراتی و ۸۰ درصد را با قیمت تکلیفی بخرید. ما به اولویت ها به درستی توجه نمی‌کنیم.

همچنین سخنگوی سازمان انرژی اتم نسبت به بلاتکلیفی تامین بودجه نیروگاه بوشهر هشدار داد و گفت: کمتر از یک هفته دیگر نیروگاه بوشهر برای تعویض سوخت و تعمیرات برنامه‌ریزی شده از مدار خارج می‌شود در حالی که هنوز مطالبات پیمانکار برای تعمیرات سال قبل به طور کامل پرداخت نشده است و با رقم بودجه ارایه شده فعلی، تکلیف این نیروگاه برای سال آینده هم مشخص نیست.

محمد علی مهتدی، کارشناس مسایل منطقه با اشاره به انتقادات بشار اسد از اردوغان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد یکی از دلایل حمله بشار اسد به اردوغان این است که اگر ترکیه بخواهد نیروهایش را در آینده به شرق فرات ببرد با ارتش سوریه رو به رو خواهد شد در حالی که هیچ کس خواستار این مساله نیست. وی افزود: ایران و روسیه و سوریه معتقدند زمان زیادی صرف اقداماتی که قرار بوده ترکیه انجام دهد شده است و بیش از این نباید این مساله طولانی شود و ترکیه باید موضعش در قبال سوریه را مشخص کند.

مدیرعامل سابق بانک سرمایه با قرار بازداشت موقت بازداشت شد. طبق کیفرخواست صادره، سه عضو پیشین هیئت مدیره بانک سرمایه، «علی بخشایش» به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۶ فقره خیانت در امانت، «پرویز کاظمی» به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۱ فقره خیانت در امانت و «محمدرضا توسلی» به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۰ فقره خیانت متهم هستند.

*گزارش ایسنا از ششمین روز بررسی  لایحه بودجه ۹۸ در مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha