• شنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۸:۲۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 97120401887
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

نگرانی خانواده‌های جانباختگان پرواز تهران- یاسوج از روند طولانی رسیدگی به پرونده

نگرانی خانواده‌های جانباختگان پرواز تهران- یاسوج از روند طولانی رسیدگی به پرونده

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس جمعیت هلال احمر کشور با برخی از خانواده‌های جانباختگان پرواز "تهران- یاسوج" دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور بعدازظهر روز شنبه، چهارم اسفند ماه در دیدار با خانواده خوبانی یکی از  جانباختگان پرواز تهران- یاسوج با بیان اینکه یکسال از حادثه تلخ سال گذشته می‌گذرد، گفت: هلال احمر در سالگرد سقوط هواپیمای تهران-یاسوج قصد برگزاری برنامه‌ای در سالگرد جانباختگان را داشت اما تصمیم گرفتیم از نزدیک با خانواده جانباختگان دیدار کنیم‌.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر در مدت ۱۲۸روز سال گذشته تلاش کردند که همراه خانواده‌های جانباختگان این سانحه هوایی باشند تا بتواند آلام خانواده‌ها را تسکین دهند.

وی اظهار کرد: صبوری خانواده‌های جانباختگان قابل تقدیر است و ان‌شاء الله هیچ گاه شاهد چنین حادثه‌ای در سطح کشور و این استان نباشیم .

"امیرحسین خوبانی"، پدر مرحومه نرگس خوبانی که به همراه دو فرزندش(ایلیا و طاها دانشی) در حادثه سقوط هواپیمای "تهران- یاسوج" جان خود را از دست داد از تلاش‌های هلال احمر در شرایط نامناسب جوی سال گذشته تقدیر کرد و گفت: شرایط برای امدادرسانی مناسب نبود اما امدادگران تلاش کردند اجساد را هر چه سریع‌تر به دست خانواده‌ها برسانند . با بهتر شدن وضعیت جوی و کمک نیروهای محلی اجساد را پیدا و تحویل خانواده ها دادند.

وی بیان کرد: انتظار خانواده‌های جانباختگان پس از این حادثه توجه بیشتر از سوی دولت بود و دولت باید به این حادثه ورود پیدا می‌کرد، برای حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد خود دادستانی وارد عمل شد، انتظار ما از قوه قضاییه ورود جدی به این سانحه هوایی است.

خوبانی اظهارکرد: این حادثه تقدیر الهی بود، اما در استان اصفهان و دادگستری این استان با خانواده جانباختگان برخورد بدی صورت گرفت.

همچنین دکتر محمدحسین نظری پزشک متخصص گوش و حلق و بینی، پدر مرحومه مژگان نظری از جانباختگان سانحه سقوط هواپیمایی تهران- یاسوج نیز ، گفت: مسئولان درایت کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی در سطح کشور نباشیم و مردم با اطمینان خاطر بیشتری سفرهای هوایی، زمینی و دریایی خود را انجام دهند.

وی افزود: طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای "تهران- یاسوج"، خانواده جانباختگان را نگران کرده که امیدواریم هر چه سریعتر علت سقوط هواپیما مشخص و با مسببین و مقصران حادثه برخورد شود.

علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حادثه سقوط پرواز "تهران – یاسوج" برای همه ما تلخ بود، گفت: در این حادثه جمعی از سرمایه‌های انسانی، تحصیلکرده و پزشکان کشور و استانمان را از دست دادیم و همین موضوع سنگینی حادثه را دو چندان می‌کرد.

وی بیان کرد: در استان اصفهان مشکلاتی به لحاظ پیگیری قضایی و انتقال اجساد، امدادرسانی ایجاد شد اما چون مقصد پرواز یاسوج بود عملیات را با وجود کمبود امکانات امدادی به استان منتقل کردیم.

احمدی ضمن تشکر از مردم شهر سی‌سخت افزود: مردم در این حادثه مجاهدت و تلاش زیادی بعمل آورده و به هلال احمر کمک کردند و آنچه از دست ما مسئولان استان در این حادثه بر می آمد کوتاهی نکردیم اما خانواده جانباختگان توقعاتی از مسئولان کشوری دارند که آنها را نیز پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان جمعیت هلال احمر، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با حضور در محل یادبود جانباختگان سانحه هوایی ضمن قرائت فاتحه و اهداء گل به آنها ادای احترام کرد.

لازم به ذکر است که 29 بهمن سال 96 سقوط تلخ هواپیمای آسمان پرواز شماره ۳۷۰۴ که از تهران عازم یاسوج بود اتفاق افتاد؛ پروازی که هیچگاه به مقصد نرسید و همه سرنشینان آن در نزدیکی قله دنا جان باختند. ٥٩مسافر همراه با ٦خدمه پرواز در این حادثه کشته شدند. هواپیمای ای‌تی‌آر ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان ٥٠ دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد در قله پازن پیرکوه دنا و در نزدیکی روستای کهنگان از توابع پادنا به کوه برخورد کرد. شرایط جوی محل حادثه و بارش سنگین برف به حدی بود که حتی پیدا کردن لاشه هواپیما ساعت‌ها به طول انجامید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha