• دوشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97120603149
  • خبرنگار : 71605

برگزیدگان اولین جشنواره تارنماهای ایران‌شناسی تقدیر شدند

برگزیدگان اولین جشنواره تارنماهای ایران‌شناسی تقدیر شدند

برگزیدگان اولین جشنواره تارنماهای ایران‌شناسی امروز در محل بنیاد ایران‌شناسی معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر علیزاده، معاون اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل بنیاد ایران‌شناسی در مراسم معرفی و تقدیر برگزیدگان نخستین جشنواره تارنماهای ایران‌شناس ضمن خیر مقدم به حاضران و تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت هفته مقام زن و روز مادر و تبریک چهلمین سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، به ارائه گزارشی کوتاه از روند برپایی جشنواره پرداخت.

وی ضمن تقدیر و تشکر ویژه از رییس بنیاد ایران‌شناسی، حضرت آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، نقطه آغاز شکل‌گیری طرح پژوهشی "تارنماهای ایران‌شناسی" را سال ۱۳۹۴ و در دست اقدام قرار گرفتن جشنواره را از تیرماه ۱۳۹۷ دانست و افزود: در این جشنواره که امروز شاهد معرفی برترین‌های آن در سه حوزه «تارنماهای حقیقی»، «تارنماهای حقوقی» و تارنماهای فعال در بخش «خلیج فارس» هستیم، با کمک و همیاری داوران، طرح‌ها از دو حیث فنی و محتوایی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و در آن سعی بر شناسایی مطلوبترین وبگاه‌ها در زمینه مطالعات ایران‌شناسی از نظر شاخصه‌های سنجش وب شده است.

وی افزود: همچنین این جشنواره تلاشی در راستای رقابت صاحبان تارنماها و گردآوری تجربه‌های آنان و ارتقای سطح کیفیشان در مجامع داخلی و نیز ایجاد تحرک در فعالیتهای ایران‌شناسانه در فضای مجازی و افزایش جذابیت و ارتقای کیفیت علمی این‌گونه فعالیتها بود. به‌علاوه در این جشنواره سعی بر آن شد تا فضایی فراهم شود که مالکان حقیقی و حقوقی و نیز حامیان صفحات وب که دامنه فعالیتشان در حوزه شناخت ایران و مسائل مربوط به آن است، در یک گردهمایی کشوری به گرد هم آیند و نظرات، اطلاعات و احتیاجات اطلاعاتی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

علیزاده ادامه داد: بر این اساس، تعداد ۶۵ تارنما برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کردند که از این تعداد، ۴۴ تارنما در بخش حقیقی و ۲۱ تارنما در بخش حقوقی قرار داشتند و در پنج محور اصلی "تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم ایران"، "زبان، ادب فارسی، مشاهیر و ایران‌شناسان"، "هنر، معماری و باستان‌شناسی ایران"، "جغرافیا، حیات وحش، طبیعت، گردشگری ایران"، "سازمان‌ها و مؤسسات مطالعاتی ایران‌شناسی و پایگاه‌های خبری" و یک بخش ویژه جشنواره با عنوان "خلیج فارس" به رقابت پرداختند.

وی تصریح کرد: با پایان گرفتن مهلت ثبت‌نام، داوری تارنماهای شرکت‌کننده در دو بخش فنی و محتوایی انجام پذیرفت تا برگزیدگان بر اساس ملاک‌های تعیین شده در هر بخش مشخص شوند. به همین منظور، امروز شاهد مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره تارنماهای ایران‌شناسی هستیم.

در ادامه برنامه پس از قرائت بیانیه هیات داوران، برگزیدگان نخستین «جشنواره تارنماهای ایران‌شناسی» معرفی شدند که به شرح زیر است:

برگزیدگان در بخش حقوقی

۱- کارناوال / خشایار مهدوی

۲- مرکز پژوهشی میراث مکتوب / اکبر ایرانی‌قمی

۳- آفتاب کلوت / زهرا نبی‌زاده تبریزی

۴- رادیو کوهنور / محبوبه غیاثوند

برگزیدگان در بخش حقیقی

۱- حلقه کاتبان / سیدعلی طباطبایی‌یزدی

۲- گنجور / حمیدرضا محمدی

۳- زیارتگاه‌های اسلامی / دکتر احمد خامه‌یار

۴- دانشنامه پرندگان ایران / اکبر نعمتی

۵- هامون ایران / سیده مهدیه امیری‌دشتی

برگزیده بخش ویژه

مرکز مطالعات خلیج فارس / روزبه پارساپور

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha