• سه‌شنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 97120703794
  • منبع : فضای مجازی

تازه‌ترین اظهارات ظریف درباره استعفایش

تازه‌ترین اظهارات ظریف درباره استعفایش

محمد جواد ظریف گفت: به عنوان وزیر خارجه وظیفه داشتم بخاطر منافع ملی و اقتدار کشور در برابر رعایت نشدن جایگاه وزارت خارجه واکنش نشان دهم.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف در گفت‌وگو با سایت آریا اظهار کرده است: «استعفای من صرفاً به منظور دفاع از شأن و جایگاه وزارت امور خارجه در روابط خارجی بوده است که آن را در کنار سایر توانمندی‌ها برای امنیت ملی ایران حیاتی می‌دانم. من ناراحتی و دلخوری شخصی ندارم و نیازی به دلجویی ندارم. به عنوان وزیر خارجه وظیفه داشتم بخاطر منافع ملی و اقتدار کشور در برابر رعایت نشدن جایگاه وزارت خارجه واکنش نشان دهم. بقیه گمانه‌زنی‌ها صرفاً زاییده تخیلات افراد است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۷ ۱۶:۰۷

آقای ظریف در 1400 برای ریاست جمهوری ثبت نام کنید. در پشت شما می ایستیم و دکان این کاسبان تحریم را تخته می کنیم ان شاءالله

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۷ ۱۹:۱۸

اتفاقا از شما چه پنهون به همین منظور استعفا دادم.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۷ ۲۳:۲۸

ا.. اکبر

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۷ ۲۳:۲۸

ا.. اکبر

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۷ ۱۷:۱۹

سلام اقای ظریف اول خدا بعد تو شما را به خدا قسم میدم نرو چون ما تنها امیدمان شمای اقای ظریف خیلی دوست دارم

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۷ ۲۳:۳۹

آقای ظریف سیاست مداری است که سالها در خارج از کشور بخصوص آمریکا زندگی کرده و بخوبی از پیچیدگی های سیاست خارجی آگاه است. مهارتهای ارتباطی و زبان انگلیسی اش خیلی خوب بود . البته به گفته بعضی از دیپلمات هایی که با او مذاکره کرده اند ، در برخی موارد وی معنی اصطلاحات و ضرب المثل های انگلیسی را متوجه نمی شد. در دوره وی سیاست خارجی بیشتر صرف برجام شده و به سایر موارد بخصوص به مشکلات پیرامونی محیطی با همسایگان توجه چندانی نشده ، مانند مسئله دریای خزر که به گفته اکثر کارشناسان سهم عمده ای از آن بخشیده شد، مسئله ورودگسترده چینی ها و هندی ها به خلیج فارس و دریای عمان ، ناکامی بر سر حق آبه هیرمند ، سکوت در برابر سدسازی های گسترده ترکیه روی دجله و فرات ، مشکلات بزرگی مانند ریزگردها و آتش سوزی هورالعظیم و عدم دریافت پول گازصادراتی در رابطه با عراق ، عدم دستیابی به یک تفاهم با قطر در رابطه با میدان گازی عظیم پارس جنوبی و .....

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۰۸:۳۷

می تونستی فردای اون روز استعفا بدی! این حرف ها رو خیلی ساده نمیشه ازشون گذشت. شما هم لگد خودت رو زدی و رفتی.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۱۰:۱۶

لطفا برگردید.