• چهارشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 97120804053
  • خبرنگار : 71489

واکنش سردار سلیمانی به استعفای ظریف

واکنش سردار سلیمانی به استعفای ظریف

سرلشکر سلیمانی در واکنش به استعفای وزیر امور خارجه و اظهارنظرهای پیرامون آن گفت: آقای ظریف مسئول سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران است و همواره مورد تائید و حمایت مقامات عالی نظام بوده و هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از  سپاه نیوز؛  در پی اعلام استعفای دکتر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان و برخی اظهارنظرها پیرامون آن، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در واکنش به این موضوع گفت: حتما آقای ظریف مسئول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و طی مدت مسئولیت در وزارت امور خارجه کشورمان همواره مورد حمایت و تائید مقامات عالیرتبه نظام، بویژه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) بوده و هستند.

وی افزود: ایشان برای تامین منافع ملی کشور پیوسته اقدامات ارزشمندی را در سطوح گوناگون انجام داده و در مسیر مبارزه با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و ملت ایران نیزهمراهی لازم را داشته اند.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به عدم حضور آقای دکتر ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در ملاقات اخیر رئیس جمهور محترم کشور سوریه با رئیس جمهور محترم کشورمان نیز خاطرنشان کرد: در جریان سفر اخیر آقای بشار اسد به تهران و ملاقات وی با آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم ، برخی ناهماهنگی ها در نهاد ریاست جمهوری که مطرح هم شده ، منجر به عدم حضور وزیر امورخارجه کشورمان در این ملاقات و متعاقبا گلایه مندی ایشان شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد: قرائن نشان می دهد هیچگونه تعمدی برای عدم حضور آقای دکتر ظریف در این ملاقات نبوده است و باید تاکید کنم ایشان بعنوان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران مسئول اصلی در حوزه سیاست خارجی کشور هستند.

سرلشکر سلیمانی در پایان با اشاره به ذوق زدگی ضد انقلاب و دشمنان ملت ایران از این اتفاق گفت: این ذوق زدگی و سوارشدن بر موج اتفاقی که ناشی از سهل انگاری اداری است هیچ تاثیری بر اراده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف و منافع ملی و نیز پیروزی درخشان جبهه مقاومت اسلامی نخواهد گذاشت و ملت با عظمت ما تحت زعامت و هدایت-های مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز( مد ظله العالی) مسیرآینده روشن و تمدن ساز انقلاب و صیانت از امنیت و منافع ملی خود را با وحدت و جدیت دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۰۹:۴۳

... مردم فقط فکر کنید اینا در اون سطح هماهنگ نیستند ما چه انتظاری ازشون برای هماهنگی مملکت داریم!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۸ ۱۲:۳۶

ربطی به هماهنگی نداشت رئیس جمهور باید به وذیرش اطلاع میداد که به هر دلیلی اطلاع نداده بود اما برای اینکه اتفاق مهم نابودی داعش با این عمل ظریف پوشیده نشه سردار براش نامه عذرخواهی فرستادند

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۰۹:۵۶

ایشان اینقدر بچه نیستن که به خاطر چنین اتفاقی استعفا بدهند مطمئنا این مساله ریشه دار بوده

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۸ ۱۲:۳۸

بله رئیس جمهور وزیر امور خارجه اش را دوست نداشت در چند تا ملاقات دیگه هم ازش نخواسته بود بیاد اصلا وظیفه فرمانده سپاه قدس نبود که به ظریف اطلاع بده

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۱۰:۰۶

انقدر ذوق زده بشوند تا این ذوق زدگی بمیرند. بویژه این شبکه موهوم بی بی سی به ظاهر فارسی.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۱۰:۱۰

اینکه هماهنگی نبوده درارتباط بادعوت ازجناب آقای دکترظریف خیلی بداست.به هرحال وزیرامورخارجه ایران آقای دکترظریف می باشند.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۱۰:۱۵

من تو کتم نمی رود و این موضوع را قبول نمی کنم ؛ مگر ظریف بچه است و می خواهد لج بازی کند یا خاله زنک بازی در بیاورد و بگوید آقا حالا که مرا نگفته اید پس من قهرم ، قهر ، قهر، قهر، اصلا با شم بالا و هوش سیاسی و بین المللی ظریف که همه به آن می بالند - و من شخصا ابشان را در آن استاد می دانم- در تضاد است . اگر می خواهید موضوع را لوث کنید دلیل مسخره دیگری بتراشید.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۱۰:۱۶

يکم به فکر اقتصاد و زندگي مردم باشيد.کل خبرها شده آقاي ظريف.ممنون

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۱۰:۱۹

سردار جان تو گفتی و ما هم باور کردیم! ...

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۸ ۱۲:۴۲

اصلا وظیفه سردار اطلاع دادن به ظریف نبود این دیگه از بزرگواری ایشون بود که عذرخواهی کردند خب این رئیس جمهور بود که باید به وزیرش اطلاع میداد

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۱۰:۵۹

درد و بلای حاج قاسم بخوره توی سر...

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۱۱:۵۵

از جمله دشمنان ذوق زده دلواپسان بودند که دماغشان مانند نتانیاهو به خاک مالیده شد

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۱۳:۰۹

...تا بوده دنیا همین بوده فقط امیدوار باشیم سرای آخرت اینچنین نباشه

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۱۴:۱۹

... فیلم هندی بازی میکنی؟!!

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۱۴:۴۰

یک سرلشکر سیاستمدارتر از وزیر خارجه ... سردار به وجودت افتخار می کنیم ....

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۱۹:۵۲

اتحاد و همدلی ایشان همراه با سایرین ستودنیست

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۱۴:۵۴

... ولی در شرائط فعلی کشور ما به مثل گلی همچون آقای ظریف نیاز دارد.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۱۶:۵۱

برای وزیر ، "مسئول" بودن بتنهایی کافی نیست، بلکه باید متناسب با آن "اختیار" نیز داشته باشد.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۸ ۱۲:۴۴

رئیس جمهور نمیخواست وزیرش باشه حالا چراش را نمیدونم