• شنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97121105275
  • خبرنگار : 71516

پیشروی یک کیلومتری کردهای سوریه در الباغوز، آخرین مقر داعش در شرق فرات

پیشروی یک کیلومتری کردهای سوریه در الباغوز، آخرین مقر داعش در شرق فرات

نیروهای سوریه دموکراتیک عملیات نظامی را برای بیرون راندن داعش از روستای "الباغوز" در شرق این کشور آغاز کردند که طی امروز (شنبه) از پیشروی در این عملیات خبر دادند.

به گزارش ایسنا، نیروهای سوریه دموکراتیک امروز ضمن اعلام ازسرگیری عملیات نظامی خود علیه داعش در منطقه الباغوز گفتند، پیشروی به مساحت یک کیلومتر به سمت آخرین مقر داعش در شمال شرق سوریه داشته‌اند.

مصطفی بالی،‌ مدیر مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دموکراتیک به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: عملا نیروهای ما از شب گذشته پیشروی یک کیلومتری را داشتند و با نیروهای داعش درگیری شدند.

وی افزود: نیروهای ما در پیشروی دائمی هستند و تاکنون توانسته‌اند شش نقطه را که مزدوران داعش در آنها مستقر بودند، آزاد کنند.

بالی خاطرنشان کرد: در این درگیری‌ها تعدادی عناصر داعش کشته و سه نیروی سوریه دموکراتیک نیز زخمی شدند.

وی ادامه داد: به زودی پایان عملیات را اعلام می‌کنیم.

مصطفی بالی، مسئول اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) پیشتر گفته بود: بعد از خروج آخرین سری از غیرنظامیان نیروهای ما جمعه‌شب به سمت آخرین مقر داعش در کرانه شرقی رود فرات پیشروی کردند. در روستای الباغوز تنها تروریست‌ها باقی مانده‌اند و جنگ تنها بعد از نابودی کامل آن‌ها و آزادی روستا به پایان خواهد رسید. در آغاز عملیات از سلاح سنگین استفاده خواهیم کرد و احتمالاً جنگ شدیدی در پیش داشته باشیم.

دیده بان حقوق بشر سوریه نهاد وابسته به مخالفان سوری نیز اعلام کرد، عناصر داعش تلاش می‌کنند از الباغوز به سمت مرزهای عراق فرار کنند.

پنجشنبه فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد که این نیروها ظرف یک هفته پیروزی نهایی علیه داعش را اعلام خواهند کرد.

الباغوز آخرین منطقه مسکونی است که همچنان تحت کنترل داعش است. با اینکه آزادی الباغوز پیروزی بزرگی در جنگ علیه داعش محسوب می‌شود اما این گروه همچنان تهدید امنیتی محسوب می‌شود و هنوز کنترل مناطق محدودی در غرب رود فرات را در دست دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha