• شنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97121105711
  • خبرنگار : 71234

/بررسی جزئیات بودجه ۹۸/

حقوق کارکنان و بازنشستگان ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند

حقوق کارکنان و بازنشستگان ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بندی از لایحه بودجه را تصویب کردند که به موجب آن حقوق همه کارکنان و بازنشستگان دولت در سال آینده ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (شنبه) و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در بخش هزینه‌ای با ۱۲۱ رای موافق، ۷۷ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که حقوق همه کارکنان و بازنشستگان دولتی در سال آینده ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

پیشنهاد حاجی‌بابایی الحاق یک جز به تبصره ۱۲ لایحه بودجه بود که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی دراین باره افزایش حقوق گروه‌های حقوق‌بگیر از قبیل هیات‌های علمی، قضات و کارکنان کشوری و لشکری شاغل و بازنشستگان لشکری و کشوری کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی به نحوی که تفاوت تطبیقی موضوع ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق بدون تغییر باقی بماند، به شرح ذیل تعیین می‌گردد.

از ابتدای سال ۱۳۹۸ حقوق ثابت یا عناوین مشابه مشمولین این بند به میزان چهار میلیون ریال افزایش می‌یابد علاوه بر افزایش جزء ۱ ضریب ریالی سالانه مشمولین این بند نسبت به ضریب ریالی سال ۱۳۹۷ تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

حاجی بابایی در توضیح این بند گفت که طبق این مصوبه حقوق همه کارکنان دولت ۴۰۰ هزار تومان اضافه می‌شود؛ اگر پولی برای دولت باقی بماند می‌تواند براساس اختیاراتش تا ۱۰ درصد حقوق اضافه کند البته که باید این شیوه به صورت پلکانی طبق قانون برنامه صورت گیرد.

به گفته وی، طبق این مصوبه افزایش حقوق‌ها از حدود ۴۰ تا ۱۰ درصد خواهد بود یعنی کسی که دو میلیون حقوق می‌گیرد ۳۰ درصد افزایش داشته و کسی که ۱۷ میلیون حقوق می‌گیرد حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

این عضو کمیسیون برنامه در مورد مالیات‌ها هم گفت: کسی که تا دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کند از مالیات معاف است، لذا از حقوق دو میلیون و ۷۵۰ تومان تا چهار میلیون تومان ۱۰ درصد مالیات، از چهار تا هشت میلیون تومان حقوق ۱۵ درصد مالیات می‌دهند، از ۱۰ میلیون حقوق به بالا ۲۵ درصد مالیات و از ۳۵ میلیون حقوق به بالا مشمول ۳۵ درصد مالیات می‌شود.

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه با اعلام مخالفت دولت با این پیشنهاد گفت: با این مصوبه عدالت رعایت نمی‌شود و کسی که ۹ درصد افزایش حقوق دارد باید ۳۵ درصد مالیات دهد. این پیشنهاد مخالف برنامه ششم است.

به گزارش ایسنا، مجلس شورای اسلامی در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته با افزایش ۲۰ درصد حقوق برای همه موافقت کرده بود که با مصوبه امروز عملاً موضوع ۲۰ درصد حذف شد و همه مشمول افزایش حقوق ۴۰۰ تومان در ماه شده و دولت می‌تواند تا ۱۰ درصد حقوق را برای بقیه افزایش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۵:۳۴

کوچکتر شدن سفره کارمندان با افزایش حداقل یک میلیونی هزینه ماهانه خانوار و افزایش 400 تومنی حقوق .

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۵:۴۴

چرا مالیات پلکانی ولی افزایش حقوق مساوی؟؟؟؟...

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۵:۴۵

حقوق من سال دیگه با این وضع مالیات نه تنها اضافه نمی شه صد هزار تومان هم نسبت به امسال کم می شه....

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۵:۴۷

این افزایش مخالف مفهوم صریح عدالت می باشد. عدالت یعنی توزیع بر اساس استعدادها و امتیازات نه اینکه به همه یکسان داده شود

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۶:۰۶

400 هزار تومان بخوره تو سرتون

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۶:۰۸

آقای حاجی بابایی مصوبه بدی بود برای کارمندان با حقوق ۳ میلیون و کمتر . خواستید ابروهارو درست کنید چشم هارو کور کردید ۴۰۰ هزار برای همه یعنی چی . من که حقوقم ۲۵۰۰۰۰۰ هست با ۲۰ درصد میشد ۵۰۰۰۰۰ تومان . تازه گفتید دولت اگه دلش خواست ۱۰ درصد هم اضافه کنه . دولت همون پلکانی پارسال رد هم ناقص اجرا کرد . پارسال همکار بنده حکمش ۱۴۰۰۰۰۰ بود افزایشش ۱۲ درصد ...

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۶:۱۰

دولت تا کنون هرگز به نفع کارمندان و حقوق بگیران قدم مثبتی برنداشته است مجلس باید به دولت فشار بیاورد که دولت ای در درصد را نیز اعمال کند

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۶:۱۳

همه چیز 400 برابر افزایش پیدا کرده حقوق کارمندان 400000 تومان!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۶:۱۸

تورم چهل درصد این افزایش حقوق بدرد عمه اتان می خورد.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۶:۳۰

مواظب باشید چشمتان نزنند آقای لاریجانی دستوربدهد برای این آقایان اسفنددود کنند.جالبه خبرنگارصدا وسیما مسقردر مجلس نظرشخصیش رااعمال وگفت که بهترینه

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۶:۳۶

تا دیروز که 500 هزار تا یک میلیون بود چی شد پس باز برای فلان جا و بهمان جا هزینه کردید برای مردم خودمون حرام بود

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۶:۳۸

از این مسخره تر نمیشه. یعنی سنوات خدمت، طبقه شغلی ، گروه ، مدرک ، رتبه شغلی همه کشک؟؟؟ یعنی من که ۲۵ سال سابقه خدمت دارم با اونی که اولین سال خدمتشه برابرم.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۶:۴۴

مرسی که در طول یک سال فقیرمون کردید حالا با این لطف بی کران شرمندمون می کنید.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۶:۵۷

ممنون که بعد از ۲۵ سال تحصیل و ۲۰ سال خدمت با افزایش تورم ۲۴ درصدی،حقوق ما را۲۶ درصد کم کردید!!!دست مریزاد.حساب کردم کلا سه میلیون دریافتی میشود.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۷:۰۲

واقعا که خجالت داره هیات علمی 400 هزار تومان بره رو حقوقش 35 درصد مالیات بده بهتره زودتر بریم از این کشور

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۷:۰۸

عملاً این مبلغی را که اضافه کرده اند با افزایش مالیات از حقو های بالای 8 م پس میگیرند.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۷:۱۰

عملاً این مبلغی را که اضافه کرده اند با افزایش مالیات از حقو های بین 8 تا 10 میلیون پس میگیرند.البته شاید هم حقوق سال آینده انها کمتر از امسال هم بشود!

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۸:۱۶

نمایندگان این دوره بسیار ضعیف هستند و لایق نمایندگی مردم نیستند . امیدوارم دوره بعد افراد جدید و لایق تری به مجلس بروند .

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۸:۲۲

این مصوبه با مصوبه افزایش 20% بسیار متفاوت است و مشخص است در مجلس کار کارشناسی صورت نگرفته که در عرض چند روز یک قانون را اول تصویب و بعد کلا تغییر میدهند .

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۸:۲۹

عجب نماینده هایی مثلا نخبه مملکت اینا هستن. مثلا اینا عصاره ملت هستن. اخه بابا یکی نیست به اینا حالی کنه کارمندی که 30 سال سابقه داره باید یه تفاوتی با اونی که 1 سال سابقه داره داشته باشه؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۹:۰۳

... این مسئولین مرفه بی درد.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۹:۳۸

بیخود کردن... اقا قیمت پراید ۱۰۰ درصد اضافه شده... گوشت ۱۲۰ درصد اضافه شده حقوق ۴۰۰ تومان

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۱۹:۴۰

اگه پولی موند دقیقا یعنی چی؟ با این وضعیت همه رو فقیر می کنید. یه ارگانی مثل نفت می تونه اون ده درصد رو اضافه کنه یه ارگانی مثل آموزش پرورش نمی تونه. مسخره کردید ملت رو.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۲۰:۰۰

درود برحاجی بابائی و نمایندگان موافق ایشان

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۲۰:۳۵

مصداق بی انصافیست

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۲۰:۴۱

حقوقها باید دو برابر بشه با این با این مخارج کمر شکن و حقوق ها ی کم. محض رضای خدا پیگیر ی کنید

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۲۱:۴۲

این افزایش حقوقی که مجلس تصویب کرده است عادلانه تر از مصوبات دولت درباره حقوق شاغلان و بازنشستگان می باشد، جناب نوبخت به فکر نجومی بگیرهای بی لیاقت است تا حداقل بگیرها..

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۲۱:۵۲

الان دولت مخالف و مجلس موافق باشه .نتیجه چی میشه؟

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۲۳:۱۰

الان مشخص شد که تا چه اندازه نمایندگان ملت از وضعییت معیشتی مردم اطلاع دارند .

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۱ ۲۳:۲۴

درترکیه زمانیکه می خواستند اصلاحات اقتصادی راانجام دهند،ابتداحقوق حقوق بگیرها رازیادکردند که کمرشان زیرفشاراقتصادی نشکند!!!بعدقیمت هاراواقعی کردند!!!

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۷ ۱۵:۵۵

با سلام به ایسنا عزیز. اقای حاج بابایی اگر طبق طرح شما که جلو گیری از طرح دولت بودحقوق ما بازنشستگان که بازیچه دست تو شده است اگر از 20 درصد کمتر شود تورا نفرین میکنیم.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۸ ۰۸:۱۱

بنده خود جزو هیات علمی دانشگاه هستم . حقوق و مزایای مناسب هم دارم . یک خانه عالی از طرف دانشگاه هم در اختیارم است که معادل حداقل پنج میلیون تومان کمک هزینه مسکن ماهانه به من است . این مصوبه هم با توجه به بالا بودن حقوق و مزایای امثال بنده از قبل ، منصفانه است .

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۳ ۱۷:۳۴

با اعلام پر سر وصدا اثر افزایش جزیی رو هم از بین بردند.و نتیجه ای حاصل نمیشه.