• شنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97121105792
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۱ اسفند ماه

گزارش ایسنا از دوازدهمین روز بررسی لایحه بودجه

گزارش ایسنا از دوازدهمین روز بررسی لایحه بودجه

مصوبات امروز نمایندگان در جریان بررسی جزئیات بودجه ۹۸ و دیگر اخبار مهم جلسه امروز (شنبه) یازدهم اسفندماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی و دوازدهمین روز بررسی لایحه بودجه ۹۸ را می‌توانید در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی بعدازظهر امروز مجلس برای ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۸  به ریاست علی لاریجانی برگزار شد. نمایندگان مجلس از روز شنبه ۲۷ بهمن ماه وارد بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ شدند.

همچنین بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رییسه  گفت که جلسات علنی مجلس در هفته جاری از روز شنبه تا سه‌شنبه برگزار می‌شود. وی با تشریح برنامه‌ جلسات علنی مجلس دراسفند ماه افزود: مجلس از یکشنبه آینده ۱۹ دوشنبه ۲۷ اسفند نیز جلسه علنی خواهند داشت.

مصوبات امروز نمایندگان در جریان بررسی جزئیات بودجه ۹۸

حقوق کارکنان و بازنشستگان ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند

پرداخت حق‌التدریسی‌ها ماهانه انجام می‌شود

حقوق‌های بازنشستگی زیر ۲.۵میلیون تومان در اولویت افزایش و متناسب سازی قرار می‌گیرند

پرداخت هرگونه تسهیلات به مقامات و مدیران باید همانند سایر کارکنان دستگاه ذی‌ربط باشد

قوای سه گانه مجاز به دریافت سود از حساب‌های بانکی نیستند

اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی/کوپن الکترونیکی صادر می‌شود

دستگاه های اجرایی مکلف به تخلیه ساختمان های مربوط به آموزش و پرورش شدند

***

نمایندگان مجلس بعد از ۱۲ روز بررسی بودجه در مجلس، با ۱۷۷ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع از ۲۱۷ نماینده حاضر، سقف دخل و خرج دولت در سال ۹۸ را تعیین کردند.

در حاشیه این جلسه محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نامه ای به علی لاریجانی درباره مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان گفت که دولت نمی‌تواند مصوبه خانه ملت درباره افزایش حقوق به میزان ۴۰۰ هزارتومان را اجرایی کند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه از مصوبه این کمیسیون درباره نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز به کالاهای اساسی خبر داد و گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت مکلف است در سال ۱۳۹۸ مابه‌التفاوت ریالی ۱۴ میلیارد دلار از منابع حاصل از صدور نفت سهم خود را به شیوه‌ زیر صرف حمایت از معیشت مردم و حمایت از تولید کند.یوسف‌نژاد افزود: کالابرگ الکترونیکی برای تامین کالاهای اساسی به مردم داده می‌شود.

در پایان جلسه علنی امروز ، مسعود پزشکیان با اعلام پایان بررسی بودجه ۹۸ از نمایندگان و خانواده‌های آنها و کارکنان مجلس و خبرنگاران قدردانی کرد. با اتمام بررسی بودجه شورای نگهبان مصوبات را مورد بررسی قرار می‌دهد و مجلس بعد از اعلام ایرادها در جلساتی آنها را رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha