• یکشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 97121205954
  • خبرنگار : 71542

کاهش دما در نیمه شمالی کشور

کاهش دما در نیمه شمالی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به احتمال بارش پراکنده در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق غرب، از کاهش نسبی دمای نوار شمالی کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: با توجه به نقشه‌های پیشیابی و هواشناسی از بعدازظهر امروز (یکشنبه ۱۲ اسفند)، شاهد بارش پراکنده و به تدریج کاهش دما در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز برای مناطقی از شمال غرب نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: فردا (دوشنبه ۱۳ اسفند) علاوه بر مناطق یاد شده، در برخی مناطق غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی شاهد بارش پراکنده باران و وزش باد خواهیم بود که در ارتفاعات این مناطق به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه پس‌فردا (سه‌شنبه ۱۴ اسفند) در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور شاهد بارش پراکنده و وزش باد خواهیم بود، گفت‌: امروز نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و بعد از ظهر امروز دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، اعلام کرد: فردا (دوشنبه ۱۳ اسفند) هوای تهران کمی ابری، در بعد از ظهر با افزایش ابر و گاهی با بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۱۴ و پنج درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که هوای تهران در روز سه‌شنبه ۱۴ اسفند کمی ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۴ و چهار درجه سانتیگراد باشد.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی اخطاریه‌ای نیز صادر کرد که در آن آمده است: «با توجه به افزایش سرعت وزش باد، از امروز(۱۲ اسفند) تا اواخر وقت روز سه شنبه (۱۴ اسفند) شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی و ارتفاع موج بین ۱.۵ تا دو متر در این مناطق  برآورد می‌شود. از این رو توصیه می‌شود طی این مدت در این مناطق احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به عمل آید.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha