• یکشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97121206101
  • خبرنگار : 71415

آغاز رسمی کمپین ریاست جمهوری برنی سندرز با هدف شکست ترامپ

آغاز رسمی کمپین ریاست جمهوری برنی سندرز با هدف شکست ترامپ

برنی سندرز سناتور آمریکایی دومین کمپین خود برای ریاست جمهوری را با برگزاری یک گردهمایی در بروکلین نیویورک به راه انداخته و از آمریکایی‌های متعلق به همه قشرها خواست به مبارزه او برای یک "انقلاب سیاسی" بپیوندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برنی سندرز که روز شنبه در بروکلین نیویورک در تجمعی با حضور هوادارانش حاضر شده بود دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی را خطرناک‌ترین رئیس جمهور تاریخ مدرن آمریکا خوانده و تاکید کرد که هدف کمپین او شکست دادن ترامپ است.

سندرز همچنین تصریح کرد که او به عنوان یکی از نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا به دنبال ایجاد یک اقتصاد و دولتی است که برای همه مردم کار کند.

او خاطر نشان کرد: دولت او مبتنی بر عدالت اقتصادی، اجتماعی، نژادی و زیست محیطی خواهد بود.

او این تجمع را در محل کالج بروکلین، جایی که قبل از رفتن به دانشگاه شیکاگو به آنجا می‌رفت برگزار کرد. سندرز از کودکی در منطقه بروکلین نیویورک بزرگ شده است. حامیان سندرز ساعاتی قبل از آنکه او سخنرانی‌اش را آغاز کند در هوای برفی در این منطقه تجمع کرده و علامت‌هایی را حمل می‌کردند.

برنی سندرز اولین کمپین ریاست جمهوری‌اش را در سال ۲۰۱۶ و از ایالات ورمونت، جایی که او به نمایندگی از آن در سنا حضور دارد، آغاز کرد.

با این حال او این بار تصمیم گرفته برای دومین کاندیداتوری‌اش برای ریاست جمهوری کمی به روی خصوصیات شخصی خود نظیر کودکی و محل بزرگ شدنش مانور دهد و به همین دلیل بروکلین را برای نقطه آغاز این کمپین انتخاب کرد.

سندرز به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین دموکرات‌ها در حالی به جمع پرتعداد کاندیداهای ریاست جمهوری این حزب پیوسته که بخشی از این نامزدها تقریباً دستور کاری مشابه با دستور کار وی در پیش گرفته‌اند.

سندرز در سخنرانی خود در این تجمع گفت: تجربه من به عنوان کودکی که در یک خانواده گرفتار مشکلات اقتصادی زندگی کرده تأثیر قدرتمندی بر زندگی و ارزشهای من گذاشته است. من می‌دانم که از کجا آمده‌ام و این چیزی است که هرگز فراموش نخواهم کرد.

او در ادامه این اظهارات کنایه‌آمیزش خطاب به ترامپ و با اشاره به سابقه ترامپ در حضور در یک نمایش تلویزیونی مبتنی بر واقعیت به نام "کارآموز" تاکید کرد: من پدری نداشتم که میلیون‌ها دلار به من برای ساخت آسمان خراش‌های لوکس، کازینوها و باشگاه‌ها بدهد. من اهل خانواده‌ ممتازی نبودم که من را جوری تربیت کنند که بیایم در تلویزیون تا به کارمندان بگویم  "شما اخراج هستید" و این گونه مردم را سرگرم کنم.

سندرز در سخنرانی خود وعده داد یک انقلاب سیاسی به راه بیاندازد و در برابر طمع‌کاری نظام سرمایه داری بایستد. او که ۷۷ سال سن دارد در سخنرانی افتتاح کمپین ریاست جمهوری خود وعده ایجاد وحدت ملی داده و تاکید کرد که با نقش میلیاردهای طماع در آمریکا مقابله خواهد کرد.

او همچنین مشابه سال ۲۰۱۶ بر مبارزه با بی عدالتی اقتصادی تاکید کرده و گفت که جنبش او به دنبال عدالت نژادی، اجتماعی و حتی محیط زیستی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۲ ۱۲:۴۰

ما ایرانیان به سندرز رای می‌دهیم.