• یکشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 97121206103
  • منبع : نمایندگی مرکزی

در ساوه؛

اقدامی که ترمز یک بحران کارگری را کشید

اقدامی که ترمز یک بحران کارگری را کشید

ایسنا/مرکزی در پی تاخیر در پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو در شهرستان ساوه که منجر به بروز مشکلات عدیده‌ای نظیر معوقات حقوقی کارگران و نیز تعدیل نیرو در برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی شده بود، خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه با رسانه ای کردن این موضوع و درخواست از مقامات وزارت صنایع، خودروسازان و مسئولان استانی خواستار تسریع در پرداخت مطالبات قطعه سازان برای پیشگیری از بروز بحران در جامعه کارگری این شهرستان شد.

به گزارش ایسنا، این تشکل همچنین جلسه هم اندیشی با حضور استاندار مرکزی، نماینده مجلس و نیز مدیران صنایع قطعه ساز خودرو در سالن جلسات تشکیل داد و در این جلسه مقرر شد که جلسه ای هم با صاحبان شرکت‌های خودروساز و قطعه ساز در دفتر مدیرعامل ساپکو برگزار شود.

پس از تشکیل این جلسه و متعاقب آن با پیگیری‌ های خانه کارگر ساوه بخشی از مطالبات قطعه سازان از صنایع خودروساز پرداخت و نگرانی‌هایی که برای جامعه کارگری از حیث توقف خطوط تولید و بیکاری کارگران ایجاد شده بود از بین رفت.

در همین رابطه مدیر عامل شرکت تولیدی یدکی موتور ایران به عنوان تنها تولید کننده انواع سوپاپ خودرو در کشور  به خبرنگار ایسنا گفت: پیگیری خانه کارگر تشکیلات ساوه برای پرداخت مطالبات معوقه قطعه سازان خودرو و حمایت‌های استاندار استان مرکزی مانع از بروز بحران کارگری در شهرستان ساوه شد.

عباس سلیمیان با اشاره به مطالبه 42 میلیارد تومانی این شرکت از خودروسازان مطرح کشور گفت: تشکیل جلسه ای با حضور استاندار مرکزی و طرح مشکلات قطعه سازان و متعاقب آن برگزاری جلسه‌ای در دفتر مدیر عامل ساپکو در تهران منجر به اتخاذ تصمیمات راهبردی شد و پس از چند ماه تاخیر در پرداخت مطالبات، خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته بالغ بر 25 درصد مطالبات پرداخت شد.

وی افزود: با پرداخت مطالبات این واحد تولیدی معوقات کارگران که به بیش از سه ماه رسیده بود، پرداخت شد و متعهد می شویم در صورت پرداخت بخش دیگری از مطالبات طی ماه جاری، حقوق و عیدی اسفندماه را بموقع پرداخت کنیم.

سلیمیان در ادامه تشکیلات خانه کارگر ساوه را برای جامعه کارگری بسیار مفید و ارزشمند دانست و افزود: تصور مردم این است که فعالیت خانه کارگر به عنوان یک تشکل کارگری ارتباطی به مجموعه مدیران صنایع و کارفرمایان ندارد در حالیکه در چرخه تولید، مجموعه کارفرما، کارگر و تشکیلات کارگری تماما در یک مسیر قرار دارند و برای یک هدف حرکت می کنند.

مدیر عامل شرکت تولیدی یدکی موتور ایران در ادامه تصریح کرد: حمایت خانه کارگر از کارفرما زمینه ساز حمایت از کارگر است و با تعامل کارفرمایان و کارگران است که چرخ های تولید در کشور شتابان به حرکت درخواهد آمد و نمونه آن حمایت این تشکل کارگری از مدیران صنایع بود که نتیجه آن برطرف شدن مشکلات جامعه کارگری و اقدامی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به قدمت 40 ساله فعالیت این واحد تولیدی اظهار کرد: شرکت تولیدی یدکی موتور ایران در حال حاضر روزانه 40 هزار عدد انواع سوپاپ خودرو با استانداردهای بین المللی تولید می کند و افزون بر 700 نفر در این شرکت که از جمله موفق ‌ ترین کارخانجات کشور به شمار می ‌ رود و بالغ بر 50 درصد نیاز کشور به انواع سوپاپ خودرو را تامین می کند، مشغول بکار هستند.

وی با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از اشتغال کشور به صنعت خودروسازی و صنایع پائین دستی آن اختصاص دارد، گفت: تقویت این صنعت با حمایت مسئولان منجر به حفظ اشتغال و حمایت تولید ملی می ‌ شود.

این فعال حوزه صنعت خودرو در ادامه گفت: به رغم مشکلات بوجود آمده در پرداخت مطالبات کارگران، در سایه تدبیر و برنامه ریزی بعمل آمده خوشبختانه اجازه ندادیم این شرکت درگیر بحران کارگری شود و با حفظ اشتغال موجود علیرغم همه دشواری ‌ ها و مشقت ها موضوع تعدیل نیرو منتفی شد.

وی بیان کرد: با پرداخت مطالبات خوشبختانه مواد اولیه شرکت برای تامین نیاز ماه های اولیه سال آینده نیز خریداری شد و نگرانی تامین مواد اولیه برای سال آینده نیز برطرف شد.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه نیز در گفت وگو با خبرنگار ایسنا گفت: قول‌های مساعد مسئولان شرکت های خودروساز برای پرداخت مطالبات قطعه ‌ سازان محقق شد.

داود میرزائی اظهار کرد:  چندی پیش استاندار مرکزی در جلسه ای  با برخی مسئولان شرکت‌های قطعه ساز در خانه کارگر ساوه به بررسی مشکلات آنان پرداخت و مقرر شد تا جلسه‌ ای با صاحبان شرکت های خودروساز و قطعه ساز در دفتر مدیرعامل ساپکو برگزار شود.

وی افزود: در این جلسه استاندار مرکزی بر پرداخت مطالبات شرکت های قطعه ‌ ساز از سوی شرکت های خودروساز تأکید کرد و نهایتا مدیرعامل شرکت ساپکو متعهد به پرداخت بخشی از بدهی ها به شرکت های قطعه ‌ساز تا قبل از پایان سال شد.

میرزایی تصریح کرد: با پرداخت بخشی از مطالبات شرکت های قطعه‌ ساز، در آستانه شب عید با پرداخت حقوق های معوق، عیدی، پاداش و سنوات، بخشی از مشکلات اقتصادی کارگران برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha