• دوشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97121306582
  • خبرنگار : 30057

جمع‌آوری داده‌های برگزیدگان ۳۲ سال جشنواره خوارزمی/معرفی تندیس کهربای خوارزمی

جمع‌آوری داده‌های برگزیدگان ۳۲ سال جشنواره خوارزمی/معرفی تندیس کهربای خوارزمی

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی از تکمیل بانک اطلاعات برگزیدگان جشنواره‌های جوان و بین‌المللی خوارزمی خبر داد و گفت: در این بانک اطلاعات مربوط به برگزیدگان ابن دو دویداد علمی بارگذاری شده است.

به گزارش ایسنا، علی الیاسی در مراسم سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با بیان اینکه این جشنواره که از سال ۶۶ برگزار می‌شود با سابقه‌ترین جشنواره جمهوری اسلامی است، گفت: بایگانی دبیرخانه جشنواره با تمامی پرونده‌های شرکت کننده در هر دوره، بانک اطلاعاتی ارزشمندی را در اختیار ما قرار می‌دهد که پایشگری و رصد بر اساس نمودار توسعه علمی، گرایش تحقیقاتی در زمینه‌های علمی در ۴٠ سال گذشته را امکان‌پذیر می‌کند.

وی ادامه داد: طی ٣٢سال گذشته ٩۶ نهاد دولتی و خصوصی ملی و بین‌المللی در فهرست حامیان جشنواره قرار گرفتند.

الیاسی با اشاره به جزئیات برگزاری جشنواره خوارزمی یادآور شد: در این دوره ٢٧١طرح داخلی و ١١١طرح خارجی از ۴٠ کشور جهان ارسال شد که بعد از جلسات متعدد و دفاع گروهای تخصصی ١٠ طرح داخلی و ۶ طرح خارجی انتخاب شدند.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی راه‌اندازی سامانه ثبت نام الکترونیکی برای شرکت کنندگان خارجی و ایرانیان مقیم خارج را یکی از اقدامات ستاد اجرایی جشنواره نام برد و گفت: تا پیش از این دوره خارجی‌ها باید پرسشنامه مربوط را تکمیل و ارسال می‌کردند و پرونده فیزیکی تشکیل و برای ارزیابی به گروه‌های تخصصی ارسال می‌شد که با این سامانه گردش امور برای ارزیابی و داوری طرح‌ها تسهیل شده است.

وی از تکمیل بانک اطلاعات برگزیدگان جشنواره جوان و بین‌المللی خوارزمی خبر داد و افزود: علاوه بر این طراحی تندیس کهربای خوارزمی معرفی شد؛ این تندیس در فرمی شکیل سبک و زیباتر طراحی شده است.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با اشاره به محورهای علمی و گروه‌های تخصصی جشنواره، گفت: این جشنواره در محورهای پژوهش‌های بنیادی کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای و اختراع و نوآوری در گروه‌های تخصصی برق و کامپیوتر، مکانیک، مکاترونیک، فناوری‌های شیمیایی، نانو مواد و متالورژی و انرژی‌های نو، فناوری اطلاعات، صنایع و مدیریت فناوری، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، علوم پایه، عمران، هوافضا، معماری و شهرسازی هنر و علوم پزشکی مورد داوری قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha