• دوشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97121306944
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۳ اسفند بخوانید؛

ابلاغ قیمت دیه سال ۹۸/سلیمانی در فهرست ۱۰متفکر امنیتی جهانی/معرفی رییس جدید قوه قضاییه؛ به زودی

ابلاغ قیمت دیه سال ۹۸/سلیمانی در فهرست ۱۰متفکر امنیتی جهانی/معرفی رییس جدید قوه قضاییه؛ به زودی

هشدار ۸ ماه پیش رهبر انقلاب به دولت، نام سردار سلیمانی در فهرست ۱۰ متفکر برتر عرصه دفاعی-امنیتی مجله فارن پالسی، ادعای انور قرقاش در رابطه با جزایر سه گانه، برخورد شدید دولت عراق با هرگونه همراه داشتن مواد مخدر از سوی زائران، تاکید نماینده دادستان بر فرار مالیاتی حسین هدایتی، ابلاغ قیمت دیه سال ۹۸ و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، سیزدهم اسفند ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، سرلشکر باقری در پنجمین جشنواره تحقیقات صنعتی نیروهای مسلح (سلمان فارسی) با بیان اینکه قائل به مشابه سازی تجهیزات دفاعی نیستیم، گفت: محققان عرصه دفاعی باید با تهیه نقشه راه مجدد و به روز بتوانند نقاط قوت جدیدی خلق کرده تا به همین نسبت بتوانند با تولید قدرت بازدارنگی، اقتدار نظام جمهوری نظام جمهوری اسلامی را بیش از گذشته و روز به روز ارتقاء دهند.

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در تیر ماه ۱۳۹۷ در دیدار هیئت دولت، را در نماهنگ «معطل اروپا نمانید» منتشر کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با انتقاد از گره‌زدن مشکلات اقتصادی کشور به اموری که خارج از اختیار کشور خودمان است مانند برجام و بسته اروپایی چنین کاری را خلاف منافع کشور دانستند و تاکید کردند: اقتصاد کشور را به بسته‌ اروپایی موکول نکنید.

نام سردار قاسم سلیمانی در ویرایش جدید از دهمین گزارش سالانه مجله فارن پایسی درباره معرفی متفکران برتر جهانی در عرصه‌های مختلف، به عنوان یکی از متفکران عرصه دفاعی-امنیتی به چسم می‌خورد. فارن پایسی این ویرایش را ویرایش ویژه آن گزارش معرفی کرده است.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه بار دیگر مدعی اشغال جزایر سه گانه(تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی) از سوی ایران شد.

در همین رابطه مهدی شکیبایی، کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این‌که رفتار اماراتی‌ها در ادامه رفتار سعودی‌ها با سازمان کنفرانس اسلامی است،‌ گفت:‌ در اجلاس‌هایی که برگزار می‌شود به دنبال مسائل انحرافی هستند و ادعاهای مزخرفی را درباره جزایر سه گانه ایرانی مطرح می‌کنند در حالی که تمام قوانین بین‌المللی بر حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه اعتراف دارد.

همچنین وزیر کشور عربستان در سی و ششمین نشست شورای وزیران کشورهای عربی مدعی دخالت ایران در امور کشورهای عربی شد. وی که ریاست افتخاری این دوره از نشست شورای وزیران کشورهای عربی را برعهده داشت مدعی شد: ایران یک تهدید اصلی برای کشورها و جوامع ما به شمار می‌رود. 

عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان هم مدعی شد که ایران مسئول تداوم جنگ یمن است و این کشور منبع تمام مشکلات خاورمیانه است.

بهرام قاسمی در نشست خبری خود در مورد استعفای هفته گذشته ظریف و برخی از اظهارات مبنی بر این که این استعفا به خاطر اختلاف ظریف با رییس‌جمهور انجام شده است، با رد این موضوع گفت : استعفای ظریف شخصی نبود و ربطی به رابطه  وزارت امور خارجه و دولت و همچنین نحوه تعامل وزیر امور خارجه و رییس‌جمهور نداشت و تحلیل‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود ، درست نیست. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین خبر داد که در آینده  نزدیک هیاتی از اروپا که مسئولیت اینستکس را بر عهده دارند برای دیدار با مقامات ایران به تهران می‌آیند. وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا احتمال ایجاد درگیری بین ایران و اسرائیل در سوریه وجود دارد تصریح کرد: صهیونیست‌ها به دلیل مشکلات ذاتی و گرفتاری‌هایی که با آن روبرو هستند از توان و جرأت برای اقدام علیه ایران برخوردار نیستند.

معاون سفیر ایران در عراق به شهروندان ایرانی در ارتباط با همراه داشتن هر گونه مواد مخدر به عراق هشدار داد و از برخورد شدید دولت عراق با هرگونه همراه داشتن مواد مخدر از سوی زائران خبر داد.

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس در نشست شورای حکام امروز گفت: ایران در حال اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خود تحت برجام است و لازم است این همکاری کامل ادامه یابد. وی افزود: گزارش من بر تأیید و نظارت جمهوری اسلامی ایران تحت  قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، فعالیت‌های مرتبط سازمان در ایران را در بازه چند ماه اخیر پوشش می‌دهد.

آیت‌الله محمدصادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی دستگاه قضائی با بیان اینکه طی نامه‌ای از مقام معظم رهبری درخواست کردم که ریاست جدید قوه قضائیه زودتر از موعد معرفی شود، گفت: ظرف دو سه روز آینده رییس جدید قوه قضائیه به صور ت رسمی ابلاغ می‌شود.

در حاشیه همین جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به ابلاغ قیمت دیه در سال ۹۸، گفت: دیه یک مرد مسلمان برای ماه‌های غیرحرام در سال ۹۸، ۲۷۰ میلیون تومان تعیین شد.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور در شعبه سوم دادگاه ویژه اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام به صورت علنی برگزار شد. در این جلسه  سیامک مدیرخراسانی در رابطه با اتهام پولشویی مطرح شده در مورد موکلش، گفت: در این پرونده اساسا پول از بانک خارج شده و نمی‌تواند مصداق پولشویی باشد. نماینده دادستان هم با تاکید بر فرار مالیاتی حسین هدایتی اشاره کرد و گفت: اقدام شما فرار مالیاتی است و جرم است که به شما تفهیم نشده است. این دفاتر مالی کجاست؟هیچ ردپایی از حسین هدایتی در پرونده نیست. در شرکت‌ها بی‌بضاعتان را وارد می‌کنند و تسهیلات به نامشان می‌گیرند ولی اسمی از هدایتی نیست.‌ هیچ ملکی به نام هدایتی نیست حتی سیم کارت هم بنامش نیست ولی تمام اقدامات با رهبری آقای هدایتی انجام شده است.

مصطفی ترک همدانی از بخشیده شدن مجازات شلاق سعید مرتضوی خبر داد و گفت: این بخشش با توجه به عفو مقام معظم رهبری صورت گرفته است. وی افزود: کل محکومیت ایشان همین ۶۵ یا ۷۰ ضربه شلاق بوده که با این اوصاف با توجه به عفو مقام معظم رهبری از بابت تأمین اجتماعی محکومیت دیگری ندارند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (دوشنبه) سیزدهم اسفند ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha