• سه‌شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97121407330
  • خبرنگار : 71600

تورم کره جنوبی ۰.۵ درصد شد!

تورم کره جنوبی ۰.۵ درصد شد!

نرخ تورم کره جنوبی در فوریه ۲۰۱۹ به ۰.۵ درصد رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، تورم ۱۲ ماهه منتهی به ماه فوریه کره جنوبی به تنها ۰.۵ درصد رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه قبل ۰.۳ درصد کاهش یافته است و پایین‌ترین سطح تورم ثبت شده این کشور در طول ۲.۵ سال اخیر به شمار می‌رود.

کاهش شدید قیمت مواد غذایی و هزینه‌های حمل و نقل یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش نرخ تورم کره جنوبی عنوان شده است.

بالاترین نرخ تورم در بخش‌های مختلف مربوط به تورم بخش لوازم منزل با تورم ۳.۲ درصدی بوده است و پس از این بخش، هتل‌داری و رستوران با تورم ۲.۸ درصدی و نوشیدنی با تورم ۲.۶ درصدی قرار داشته‌اند.

از طرف دیگر نرخ تورم حمل و نقل با منفی ۴.۲ درصد و مواد غذایی با منفی ۳.۲ درصد، بیشترین نقش را در کاهش تورم داشته‌اند. تورم بخش ارتباطات و بهداشت و درمان نیز منفی و به ترتیب معادل منفی ۲.۳ و منفی ۰.۹ درصد عنوان شده است.

بانک مرکزی کره جنوبی هفته پیش اعلام کرده بود با تداوم روند کاهشی کنونی، رسیدن به نرخ تورم صفر درصدی نیز چندان دور از انتظار نیست.

به گفته مرکز آمار این کشور، نرخ تورم استاندارد سازمان توسعه و همکاری اقتصادی که تغییرات قیمتی کالاهای انرژی و کشاورزی را در نظر نمی‌گیرد، در ۱۲ ماه منتهی به ماه فوریه ۲۰۱۹ در این کشور ۱.۱ درصد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۴ ۱۱:۰۹

دقیقا از ما یادگرفتند دارند تورمشان را کنترل می کنند.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۴ ۱۳:۳۵

البته فراموش نکنیم که در بهره وری نیروی انسانی ، سالهاست کره ی جنوبی رتبه اول دنیا را دارد . بهره وری بالای نیروی انسانی از عوامل مهم تورم پایین است .

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۹ ۱۰:۴۳

شاید باورش برای عده ای سخت باشد اما بدانید مهمترین و بزرگترین مشکل اقتصاد ایران و تورم بالا ( در کنار پایین بودن بهره وری ) عبارتست از واگذاری مجانی پتروشیمیها به شرکتها و اشخاص ویژه که میبایست در آینده اسپانسر جناح خود باشند . پتروشیمیها چاپخانه های دلار و پول هستند که هدیه شدند به ..... پتروشیمیها کانون پولسازی و اختلاس هستند !! بزرگترین آزمون و حرکت واقعی قوه قضاییه ، بازگرداندن هزاران میلیارد تومان سوء استفاده در جریان تاراج اموال مردم و دولت به نام خصوصی سازی و واگذاری آنها به همدستان خصوصی مدیران دولتی است . غارت مجانی شرکتهای ثروتساز پتروشیمی ، پالایشی ، فولاد ، مس ، سرب و روی ، معادن بی بدیل ، کشت و صنعتها و ........ پس راه حل هم مشخص است : پس گرفتن اموال سرقت شده مردم و دولت !

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۳ ۱۴:۲۵

یکی از علل تورم ، رشد سرطانی و بدون بازده در برخی بخشهای کشور است . این رشد سرطانی عاملی است برای خورده شدن منابع و قفل شدن سرمایه های کشور . سرطان بانک ، سرطان دانشگاه ، سرطان مدارس !! کشور ما این همه دانشگاه ، شرکت خصولتی ، خصوصی فاسد ، هیات مدیره های تو در تو ، پاداشها و حق جلسات نجومی ، مدارس خصوصی مکنده خون و درآمد مردم ، چند هزار شعبه بانک اکثرا خصوصی و بدون بازده نمیخواهد . اینها همه در حال سوزاندن و ضایع کردن منابع کشور هستند . همه اینها باید تحت مدیریت دولتی واحد قرار گیرند تا این همه بی عدالتی و پراکندگی حقوق اصلاح شود .

avatar

ثروت عمومی کشور کجاست ؟؟!! انحراف در خصوصی سازی ؛ شاه کلید سقوط اقتصاد ایران فساد در خصوصی سازی ؛ عامل از دست رفتن صنایع و معادن ثروتساز دولت بدون توجه به راه حل اساسی ، تا ابد در حال شکایتیم ! حل مشکلات حقوق و مزایا در ایران بدون شناخت علل آنها و برطرف سازی ممکن نیست ! ........ لطفا دقت فرمایید منابع مالی شرکتهای ثروتمند ایران به کانالهای ویژه ای هدایت میشود . حال به نام خصوصی سازی یا امثالهم . دست دولت خالی شده است . این شرکتهای با ارزش افزوده بالا باید به دولت و مردم بازگردد . ....... چدد مثال .... شرکت ملی مس .... فولاد مبارکه ......... پتروشیمیها ............ فولاد خوزستان ................فولاد نیشابور ....... معادن سنگ آهن ثروتمند چادرملو ، گل گهر ......معادن سرب و روی یزد ، بافق ، اصفهان و .... شرکت مپنا ............ شرکت نفت ........ شرکت گاز .................شرکتهای پشت پرده پتروشیمی ، نفت و گاز ، فولاد ، مس ، سرب و روی ......... ریشه های ضعف اقتصادی و بسته شدن دست دولت این موضوع کلیدی است . بدون توجه به راه حل اساسی ، تا ابد در حال شکایتیم ! شرکتها و اموال غارت شده عمومی باید به مردم و دولت برگردد .... راه دیگری نیست !! علت اصلی تورم ایران ؛ فساد خصوصی سازی