• چهارشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 97121507883
  • منبع : نمایندگی کردستان

استاد دانشگاه تربیت معلم کردستان:

خبر دریافت جایزه فیلدز پرفسور "بیرکار" بهترین خبر عمرم بود

خبر دریافت جایزه فیلدز پرفسور "بیرکار" بهترین خبر عمرم بود

ایسنا/کردستان استاد دانشگاه تربیت معلم کردستان گفت: دانشمندان تراز اولی همچون (کوچر بیرکار) تنها به کشور و زادگاه خود تعلق ندارند بلکه همه جهانیان به علم این اندیشمندان می‌بالند.

به گزارش ایسنا، ارسلان شادمان، در مراسم نکوداشت پروفسور "کوچر بیرکار" (فریدون درخشانی) ریاضیدان برجسته کرد مریوانی و برنده جایزه فیلدز سال2018 اظهار کرد: کافی است نام کوچر بیرکار را در فضای مجازی جستجو کرد تا ساعت‌ها اخبار از رسانه‌های داخلی و خارجی در مورد این شخصیت دانشمند شنیده و دیده شود.

این استاد رشته ریاضی با بیان اینکه جدیدترین صفحه تاریخ ریاضی معاصر ایران را پرفسور بیرکار ورق زده، تصریح کرد: قبل از اهداء جوایز فیلدز آرزو کردم که بیرکار برنده شود و شنیدن کسب جایزه توسط این ریاضیدان برجسته کُرد شادترین خبر عمر 80 ساله من بود.

وی در پایان یادآور شد: کوچر، اکنون در دانشگاه معتبر کمبریج درحال تدریس است و تمام کسانی که با پرفسور ارتباط دارند به او افتخار می‌کنند.

محمدرضا درفشه -استاد رشته ریاضی دانشگاه تهران- نیز در این باره عنوان کرد: پرفسور کوچر بیرکار دومین ایرانی است که توانسته جایزه فیلدز را دریافت کند و با دریافت این مدال، ایران جزء هفت کشور برتر دنیا در تعداد دریافت مدال ریاضی فیلدز است.

وی ادامه داد: هدف از اهداء جایزه به پرفسور بیرکار اثبات کراندار بودن واریته فانو بوده است.

استاد رشته ریاضی دانشگاه تهران، در خصوص شخصیت پروفسور بیرکار خاطرنشان کرد: بیرکار دانشمندی با اخلاق، باهوش و بسیار متواضع است .

وی در پایان یادآور شد: پروفسور کوچر بیرکار پس از اخذ مدرک کارشناسی در رشته ریاضیات از دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل به ناتینگهام انگلستان رفت و پس از اخذ مدرک دکترا از این دانشگاه بر کرسی استادی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان یعنی دانشگاه کمبریج نشست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha