• چهارشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 97121508058
  • خبرنگار : 71442

اولین نتایج نظرسنجی ایسنا/ «نود» گوی سبقت را از «برنده باش» ربود

اولین نتایج نظرسنجی ایسنا/ «نود» گوی سبقت را از «برنده باش» ربود

پس از گذشت سه روز از راه‌اندازی نظرسنجی ایسنا، بین دو برنامه‌ی تلویزیونی «برنده باش» و «نود»، بیشترین آراء به‌دست آمده در این نظرسنجی به برنامه‌ی «نود» با اجرای عادل فردوسی‌پور اختصاص یافت.

به گزارش ایسنا، حاشیه‌های پیش‌آمده برای نظرسنجی درباره معرفی برنامه منتخب مردم و توقف آن، ایسنا را بر آن داشت تا با راه‌اندازی یک نظرسنجی بین دو برنامه‌ی «برنده‌باش» و «نود»، برگزیده را از منظر مردم معرفی کند.

در این نظرسنجی برنامه‌ی «نود» با بیش از ۷۵ درصد، بیشترین آرا ء کاربران را تاکنون به خود اختصاص داده است.

همچنین برنامه‌ی «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار با بیش از ۲۴ درصد از آرا ء کاربران ایسنا را به خود اختصاص داده است.

این ترکیب در روز نخست به نسبت‌های تقریبی ۸۰ به ۲۰، در روز دوم تقریباً ۷۰ به ۳۰ و در روز سوم به نسبت حدود ۷۵ به ۲۵ رسید.

همچنین تعدادی از کاربران ایسنا که با توجه به استفاده از نسخه‌ی موبایلی، امکان شرکت در نظرسنجی را نیافتند، با درج کامنت در زیر خبر برگزاری این نظرسنجی در آن شرکت کردند که آمار آنان در نسبت‌های به‌دست‌آمده‌ی فوق لحاظ نشده اما تقریباً همین نسبت آرا مردمی را تشکیل می‌دهند.

مسائل پیش‌آمده در سامانه رأی‌گیری بخش مردمی جشنواره تلویزیونی جام‌جم، به این منجر شد که در نهایت صداوسیما از روز شنبه (۱۱ اسفند ماه) موقتاً رأی‌گیری را متوقف کند.

تعداد زیادی از کاربران اپراتورهای تلفن همراه طی دو روز گذشته اعلام کردند، پیامک تأیید رأی به یک برنامه‌ی تلویزیونی خاص برایشان ارسال شده، در حالی که آن‌ها اصلاً در این رأی‌گیری شرکت نکرده بودند، یا رای‌شان برنامه دیگری بوده است. این موضوع از اختلالی در سامانه رأی‌گیری بخش مردمی جشنواره تلویزیونی جام‌جم حاکی بود که برخی، از آن به‌عنوان دست بردن در آرای مردمی به نفع برنامه‌ای خاص تعبیر کردند.

روابط عمومی معاونت سیما هم در خبری اختلال در سیستم رأی‌گیری را تأیید کرد اما آن‌را به استقبال مردم از نظرسنجی نسبت داد.
در این خبر اعلام شده‌بود، «رای‌گیری بخش مردمی جشنواره تلویزیونی جام‌جم که از ۲۳ بهمن شروع شد، تا پنجشنبه ۹ اسفند بیش از ۴۰ میلیون رأی در سامانه USSD و روبیکا به خود اختصاص داد، اما ایجاد اختلال در این سامانه حاشیه‌ساز شد.»

در ادامه این ماجرا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم امروز به این رخداد واکنش نشان داد و با هشتگ #حق‌الناس از بررسی گزارش مربوط به تغییرات رخ‌داده در نظرسنجیِ انتخاب محبوب‌ترین برنامه سال صداوسیما خبر داد. محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - با انتشار تصاویری از آرای واقعی و آرای دستکاری شده، اعلام کرد که گزارشِ بررسی تکمیلی در حال نهایی شدن است و نتایج برای رسیدگی به صداوسیما و پلیس فتا ارسال خواهد شد.

پس از این اتفاق‌ها، ایسنا بر آن شد که بدون هیچ‌گونه قضاوت و با توجه به توقف پیش‌آمده در نظرسنجی مردمی، انتخاب بین دو برنامه «برنده باش» (با اجرای محمدرضا گلزار) و «نود» (با اجرای عادل فردوسی‌پور) را به رأی کاربران خود بگذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۵ ۱۴:۱۲

برنامه نود