• چهارشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97121508147
  • خبرنگار : 71630

پاکستان از کاهش تنش‌ها با هند خبر داد/ کمیسیونر ارشد اسلام آباد به دهلی بازمی‌گردد

پاکستان از کاهش تنش‌ها با هند خبر داد/ کمیسیونر ارشد اسلام آباد به دهلی بازمی‌گردد

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: به نظر می‌رسد تنش‌های اخیر بین هند و پاکستان در حال کم شدن است و اسلام آباد نیز از این پیشرفت استقبال می‌کند. با این حال برخی اخبار از تبادل آتش نیروهای هندی و پاکستانی در منطقه به شدت نظامی شده مرز کشمیر حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "شاه محمود قریشی"، وزیر امور خارجه پاکستان به خبرنگاران گفت: به نظر می‌رسد تنش‌های میان هند و پاکستان رو به کاهش است و این یک قدم مثبت است.

او همچنین افزود که پاکستان تصمیم گرفته تا کمیسیونر ارشد خود را به پایتخت هند برگرداند.

قریشی اعلام کرد که یک هیات نمایندگی از پاکستان برای گفتگو در مورد گذرگاه مرزی "کارتارپور" به دهلی نو خواهد رفت. این گذرگاه مرزی به مریدان مذهبی هندی اجازه می‌دهد تا بدون ویزا به عبادتگاهی که در نزدیکی مرز قرار دارد، سفر کنند.

این حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که سربازان هندی و پاکستانی مستقر در منطقه مرزی کشمیر اقدام به گلوله باران دهکده‌ها و ایست های مرزی در منطقه کشمیر کردند هر دو طرف دیگری را به آغاز این حملات و پرتاب خمپاره و تیراندازی متهم می کنند.
تنش‌ها میان هند و پاکستان از زمانی شدت گرفت که نیروی هوایی هند در ۲۶ فوریه حمله هوایی‌ در منطقه مورد مناقشه کشمیر انجام داد. هند اما اعلام کرد که هدف این حمله گروه "جیش محمد" بوده است، یک گروه تروریستی که مسئولیت حمله مرگبار ۱۴ فوریه که منجر به کشته شدن بیش از ۴۰ نیروی امنیتی هند را به عهده گرفت.
پاکستان بعدتر اعلام کرد که در پاسخ به این اقدام هند دو جنگنده هندی را سرنگون و یک خلبان هندی را نیز دستگیر کرده است. هند اما در واکنش به این ادعا گفت که تنها یکی از جنگنده‌های خود را از دست داده و "میگ ۲۱ بیسون" آنها یک جنگنده پاکستانی را مورد هدف قرار داده است. خلبان هندی بعداً توسط اسلام آباد در اقدامی به عنوان "رفتار مسالمت‌آمیز" آزاد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha