• پنجشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 97121608515
  • خبرنگار : 71469

نحوه ثبت تخلفات اتوبوس‌های بین‌شهری توسط مسافران

اتوبوس

مسافرین حمل ونقل عمومی می‌توانند هر گونه شکایت در طول ایام مختلف به ویژه ایام نوروز را در سامانه مربوطه به ثبت رسانده و اعتراض خود را جهت رسیدگی ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، مسافران می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ و ورود به بخش ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی و ثبت شکایت مسافران، مراتب اعتراض خود را نسبت به هرگونه تخلف در بخش ثبت شکایات حمل و نقل عمومی بین شهری اعلام کنند.

برخورد نامناسب کارکنان شرکت، رانندگان و مهماندار، تأخیر سفر، رفتار نامتعارف رانندگان در عین رانندگی، سرویس دهی در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، سرویس دهی نامناسب در سفر، عدم تعهد نسبت به بار سفر، عدم توقف برای نماز و عدم رعایت خط سیر مطابق با مبدا و مقصد از جمله مواردی است که مسافران حمل و نقل عمومی می‌توانند نسبت به آن شکایت کنند.

همچنین عدم سلامت فنی خودرو، مسافرگیری در عین سفر، نرخ بیلت خرید اینترنتی بلیت، پیاده نمودن مسافر در مقاصد تعیین نشده، سوار کردن مسافرین بیش از ظرفیت و عدم صدور بلیت بین راهی توسط راننده در زمان سوار شدن در حین مسیر از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند مورد شکایت و اعتراض مسافران واقع شود.

مسافران در صورت عدم رعایت هر یک از موارد مطرح شده می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ که نسخه موبایلی آن نیز وجود دارد در بخش ثبت شکایات مسافرین حمل و نقل عمومی شکایت خود را ارائه کنند و بدین منظور نیازمند اطلاعاتی از جمله کد ملی، شماره پلاک خودرو، نام شرکت مسافر بری، شماره بلیت، تاریخ سفر، مبدا و مقصد هستند.

قیمت بلیت اتوبوس‌های مسافری بین شهری از ۲۵ اسفندماه سال جاری با رشد ۲۰ درصدی همراه شده است و پیش‌فروش نوروزی بلیت اتوبوس نیز به صورت حضوری و غیرحضوری از ۱۲ اسفندماه سال جاری آغاز شده است و متقاضیان انجام سفرهای نوروزی با اتوبوس می‌توانند جهت خریداری بلیت‌های پیش فروش به صورت حضوری و غیرحضوری (اینترنتی) اقدام کنند و تا جایی که امکان دارد خرید بلیت خود را به ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافربری و نیز روزهای پایانی موکول نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۶ ۲۳:۵۰

این فایده نداره! باید یک سامانه پیامکی باشه که تخلف راننده اتوبوس ها بلافاصله توسط سرنشین قابل پیامک باشه و پلیس با دریافت تخلف مربوطه اتوبوس رو در اولین ایست بازرسی یا پلیس راه متوقف کنه و با جدیت موضوع رو بررسی کنه. البته من چند سال پیش مسافر یک اتوبوسی بودم و در ایستگاه پلیس راه همدان به سنندج پیاده شدم تخلف راننده رو گزارش کردم ولی پلیس مربوطه نه تنها رسیدگی نکرد بلکه گفت اگر بخواهید می توانید پیاده شوید و با اتوبوس های دیگر به مسیر خود ادامه دهید. مشکل اینجاست که برخورد واقعی و قاطع با رانندگان متخلف نمی شود. در اتوبانی که حداکثر سرعت مجاز برای سواری 120 و برای اتوبوس 110 هست چطور می شود که اتوبوس با سرعت بیش از 120 کیلومتر در ساعت از سواری ها آن هم در لاین پر سرعت سبقت وحشتناک می گیرد؟ چطور ممکن است که کمربند ایمنی مسافر در 99 درصد اتوبوس ها کاملا خراب است و پلیس هم این را می داند و هیچ برخوردی نمی کند؟ دم پلیس راه که می رسیم راننده ها می گویند آقا جان کمربندها رو بندازید روی پاهاتون که مامور اگر اومد بالا متوجه نشه!!!