• پنجشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 97121608515
  • خبرنگار : 71469

نحوه ثبت تخلفات اتوبوس‌های بین‌شهری توسط مسافران

نحوه ثبت تخلفات اتوبوس‌های بین‌شهری توسط مسافران

مسافرین حمل ونقل عمومی می‌توانند هر گونه شکایت در طول ایام مختلف به ویژه ایام نوروز را در سامانه مربوطه به ثبت رسانده و اعتراض خود را جهت رسیدگی ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، مسافران می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ و ورود به بخش ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی و ثبت شکایت مسافران، مراتب اعتراض خود را نسبت به هرگونه تخلف در بخش ثبت شکایات حمل و نقل عمومی بین شهری اعلام کنند.

برخورد نامناسب کارکنان شرکت، رانندگان و مهماندار، تأخیر سفر، رفتار نامتعارف رانندگان در عین رانندگی، سرویس دهی در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، سرویس دهی نامناسب در سفر، عدم تعهد نسبت به بار سفر، عدم توقف برای نماز و عدم رعایت خط سیر مطابق با مبدا و مقصد از جمله مواردی است که مسافران حمل و نقل عمومی می‌توانند نسبت به آن شکایت کنند.

همچنین عدم سلامت فنی خودرو، مسافرگیری در عین سفر، نرخ بیلت خرید اینترنتی بلیت، پیاده نمودن مسافر در مقاصد تعیین نشده، سوار کردن مسافرین بیش از ظرفیت و عدم صدور بلیت بین راهی توسط راننده در زمان سوار شدن در حین مسیر از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند مورد شکایت و اعتراض مسافران واقع شود.

مسافران در صورت عدم رعایت هر یک از موارد مطرح شده می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ که نسخه موبایلی آن نیز وجود دارد در بخش ثبت شکایات مسافرین حمل و نقل عمومی شکایت خود را ارائه کنند و بدین منظور نیازمند اطلاعاتی از جمله کد ملی، شماره پلاک خودرو، نام شرکت مسافر بری، شماره بلیت، تاریخ سفر، مبدا و مقصد هستند.

قیمت بلیت اتوبوس‌های مسافری بین شهری از ۲۵ اسفندماه سال جاری با رشد ۲۰ درصدی همراه شده است و پیش‌فروش نوروزی بلیت اتوبوس نیز به صورت حضوری و غیرحضوری از ۱۲ اسفندماه سال جاری آغاز شده است و متقاضیان انجام سفرهای نوروزی با اتوبوس می‌توانند جهت خریداری بلیت‌های پیش فروش به صورت حضوری و غیرحضوری (اینترنتی) اقدام کنند و تا جایی که امکان دارد خرید بلیت خود را به ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافربری و نیز روزهای پایانی موکول نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۶ ۲۳:۵۰

این فایده نداره! باید یک سامانه پیامکی باشه که تخلف راننده اتوبوس ها بلافاصله توسط سرنشین قابل پیامک باشه و پلیس با دریافت تخلف مربوطه اتوبوس رو در اولین ایست بازرسی یا پلیس راه متوقف کنه و با جدیت موضوع رو بررسی کنه. البته من چند سال پیش مسافر یک اتوبوسی بودم و در ایستگاه پلیس راه همدان به سنندج پیاده شدم تخلف راننده رو گزارش کردم ولی پلیس مربوطه نه تنها رسیدگی نکرد بلکه گفت اگر بخواهید می توانید پیاده شوید و با اتوبوس های دیگر به مسیر خود ادامه دهید. مشکل اینجاست که برخورد واقعی و قاطع با رانندگان متخلف نمی شود. در اتوبانی که حداکثر سرعت مجاز برای سواری 120 و برای اتوبوس 110 هست چطور می شود که اتوبوس با سرعت بیش از 120 کیلومتر در ساعت از سواری ها آن هم در لاین پر سرعت سبقت وحشتناک می گیرد؟ چطور ممکن است که کمربند ایمنی مسافر در 99 درصد اتوبوس ها کاملا خراب است و پلیس هم این را می داند و هیچ برخوردی نمی کند؟ دم پلیس راه که می رسیم راننده ها می گویند آقا جان کمربندها رو بندازید روی پاهاتون که مامور اگر اومد بالا متوجه نشه!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۳ ۲۳:۰۰

دقیقا همینگونه است

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۰ ۰۹:۳۸

دقیقا همینه . تازه من یه مسافت 280 کیلومتری رو حدود 5 ساعت طی کردم. یعنی اتوبوس کل مسی اینقدر توقف میکنه که ادم دیوونه میشه . مثل یه خاور بار میارند وهمه جا میخوان پیاده کنند . تازه کل مسیر هم اتوبان بود . مگه اتوبوسها ساعت مقصد ندارند؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۵ ۰۸:۱۴

چطوری میشه شکایت کرد وقتی قسمت شکایات غیر فعال باشه. همتون دستتون توی یه کاسه نیست؟ یارو مسافر بدون بلیط در حین سفر میزنه صدجا هم نگه میداره بعد مسافر بلیط دار که اعتراض میکنه میگه ببند دهنتو اعصابمونو خراب نکن,عین عبارتش بود. میگه مسافر دسشویی داشت ولی ما دیدیم بار میزدن, خودشونم گفتن بار داشتیم. الان کجا برم شکایت کنم؟

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۵ ۱۷:۵۱

جالب اینکه سامانه رسیدگی به شکایات شرکتهای مسافربری مشکل داره و هر وقت میزنی ارسال شکایت کار نمیکنه . خیلی جالبه . خیلی جالبه . اینهم راه خلی برای دور زدن شکایت مسافران . احسنت . احسنت

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۴ ۲۱:۰۰

۱۰۵ ساعت از ساعت حرکتش گذشته هنوز تو اصفهان داره مسافر سوار مبکنه نفهم

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۷ ۱۸:۰۱

من به شخصه انقدر اعصابم تو این اتوبوس های بین شهری به هم ریخته که توبه کردم تا آخر عمرم به هیچ قیمتی با اتوبوس هیچ جا نمی رم. یه بار از زنجان داشتم می رفتم بابل راننده خواهش کرد از خودش بلیط بگیرم که تعاونی پول ازش نگیره. همون قیمت بلیط تعاونی رو به خودش دادم و برام بلیط هم صادر کرد. اتوبوس برا گرگان بود وسطا گفت جاده هرازو بستن از فیروزکوه اومدم مسافر بابل هم یه نفره ارزش نداره این همه مسافرو به خاطرش بکشونم تا بابل. نصف شب ساعت 1:30 تنهایی با دو تا چمدون و کوله پشتی لپ تاپ پشتم تو قائم شهر ولم کرد رفت پی کارش. یه بار از تهران داشتم می رفتم زنجان برا سرویس بهداشتی گفت 10 دقیقه توقف. پیاده شدم هنوز 2 دقیقه از توقف نگذشته بود مهماندارش اومد تو دسشویی داد زد زنجان حرکت. بلند داد زدم وایسا الان میام چند ثانیه بعدش اومدم بیرون دیدم رفته. از شانس جلوتر عوارضی بود دوییدم رسیدم به اتوبوس هر چقدر در می زدم بی شرف درو هم باز نمی کرد. یکی از مسافرا بلند اعتراض کرد چرا درو باز نمی کنی بالاخره باز کرد. معلوم شد شاگرد رفته بود عقب اتوبوسو نگاه کرده بود اومده بود دروغگی گفته بود این جا خوابیده حرکت کن. یه بار دیگه اتوبوس زنجان تهران از زنجان که حرکت کرد تو بیست کیلوتری زنجان خراب شد. نصف شب بود. شاگرد راننده گوشیمو گرفت که از چراغ قوه اش برای تعمیر استفاده کنه. بعد یک ساعت و نیم که یه اتوبوس هماهنگ شد که بیاد ما رو ببره. موبایلمو تو تاریکی پس داد. رفتم تو اتوبوس نشستم دیدم بله صفحه ی گوشی شکسته. پیاده شدم بهش نشون دادم بلافاصله راننده ی اتوبوس جدیده بوغ و داد و بیداد راه انداخت و حرکت کرد مجبور شدم بدووم سوار اتوبوس شم. بعدا رفتم تعاونی گفتن گوشیتو بده تعمیر ما خسارتت رو می گیریم. بعد این که گوشی تعمیر شد تازه راننده و شاگردشو آوردن زدن زیر حرفشون گفتن گوشی رو ما سالم تحویل دادیم. از من به شما نصیحت حداقل در مورد اتوبوس های زنجان به هیچ وجه ارزش نداره پولتونو به اینا بدین تحت هیچ شرایطی سوار این اتوبوسا نشین. قطار هم منظمه هم پرسنلش آموزش دیده و مودب هستن هم برنامه اش کاملا مشخصه ساعت ورود و خروجش و میزان تاخیرش همه چیزش ثبت می شه و تاخیر هم باعث برگشتن مبلغ کرایه می شه. برا اتوبوس هم همین قانون هست ولی یه بار خواستم بگیرم مبلغو گفتن فقط ساعت حرکت اتبوس ثبت می شه.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۵ ۱۸:۳۴

اخه چجوری ممکن راننده تو اتوبوس سیگار میکشه واقعا این اتوبوسه ؟؟؟؟ جا برای کیف و چمدان نداشته باشه ولی بار بزنه و صندوق اتوبوس و تا ته پر کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۵ ۱۴:۲۷

شرکت تعاونی ۲تهران پی ام تی پول بلیت زیاد میگیرن پرسنل صندوق دار اخلاق درست درمانی نداره دارن ساعت حرکت اتوبوس ۱۲٫۴۵بود ولی ماشین ساعت ۱٫۱۰حرکت کردن بلا بر این موضوع شکایت جدی پیگیر میشم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۰ ۱۱:۱۰

من با اتبوس از اصفهان میخاستم برم تهران با شرکت ترابر بی‌تا حدود ۴ بار خراب شد مگه این اتبوسا قبل حرکت سرویس نمیشن ۵ ساااااااعت تاخیر در رسیدن به مقصد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۴ ۲۰:۵۴

من دیشب برای سعت ۱۰ شب از تعاونی ۱۲ گیتی نورد واقع در ترمینال جنوب تهران بلیط گرفتم ولی موقع سوارشدن چندین نفر ازاد و بدون بایط سوار کرد و من ک بلیط داشتم پیاده کرد و اونا رو سوار کرد و راه افتاد و تایم من موکول ب ساعت ۱۲ شب شد ک اون هم با تاخیر۳۰ دقیقه ای انجام شد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۸ ۱۴:۰۱

خودتونو مسخره کنید

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۹ ۱۸:۲۹

به نظر من این سایت‌ها هم نمادین است و کاری برای مردم انجام نمیدید . چرا اتوبوس تعاونی های مختلف اون هم با یک مبدا و یک مقصد قیمت بلیط هاسون یکی است ولی در صورتیکه یک اتوبوس مانیتور نداره . اتوبوس دیگه شارژر هم نداره . یک اتوبوس هم مانیتور و هم شارژر داره . یک اتوبوس مانیتور و شارژر داره و پک بهداشتی و پک اغذیه هم میده . آخه مسیر خسته کننده اصفهان به عسلویه که هیچکدام از این امکانات رانداره چرا ۲۲۲۰۰۰ هزار تومانه . اتوبوسی که همه این امکانات را هم داره هم همین مبلغه . ایم را نمیگم که کرایه اونی که امکانات داره را بالا ببرید . بلکه کرایه اونی که امکانات نداره را کم کنید .

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۱۵ ۱۷:۱۹

بسیار بسیار بی ادب هستن مسولین ایرانپیما کاوه اصفهان متاسفم که این پستو میزارم برید ادب یاد بگیرید ،در ضمن همییییشه خدا تمام حرکتاشون تاخیره ۱ ساعته داره ادبم که ندارن حقوق مشتری ام که بلد نیستن