• شنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97121809339
  • خبرنگار : 71415

ترامپ به درخواست برای دریافت بودجه دیوار مرزی و نیروی فضایی ادامه می‌دهد

ترامپ به درخواست برای دریافت بودجه دیوار مرزی و نیروی فضایی ادامه می‌دهد

یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد، دونالد ترامپ قصد دارد در بودجه درخواستی خود به کنگره برای سال ۲۰۲۰ همچنان برای دریافت بودجه ساخت دیوار در مرز با مکزیک و تشکیل نیروی فضایی در ارتش آمریکا درخواست دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چند روز دیگر طرح بودجه درخواستی کاخ سفید از کنگره آمریکا برای سال ۲۰۲۰ انتشار پیدا خواهد کرد. این در حالی است که ترامپ برای نخستین بار در این بودجه درخواستی قصد دارد به سقف‌های بودجه‌ای سفت و سخت اعمال شده برای بودجه که چند سال پیش وضع شدند، پایبند بماند در حالی که قانونگذاران آمریکایی عمدتاً در توافق‌هایی که با دولت بر سر بودجه داشته اند از رعایت این سقفها خودداری کرده‌اند و اقدام ترامپ احتمالاً باعث بروز یک رویارویی در کنگره خواهد شد.

مقام دولت آمریکا روز جمعه گفت: رئیس جمهور آمریکا در طرح بودجه درخواستی‌اش به دنبال ایجاد تعادل در بودجه طی ۱۵ سال است.

به گفته این مقام که نامش را فاش نکرد، ترامپ در این طرح بودجه درخواستی قصد دارد تقاضای بودجه ۷۵۰ میلیارد دلاری برای بودجه نظامی و افزایش بودجه ارتش را داشته باشد در حالی که بودجه‌ احتیاطی غیرنظامی را کاهش داده و آن را به میزان ۵ درصد کمتر از سقف تعیین شده قرار دهد.

معمولاً بودجه‌های درخواستی دولت آمریکا به عنوان طرح‌هایی برای معرفی اولویتهای کاخ سفید قلمداد می‌شوند اما این بودجه‌های درخواستی در کنگره آمریکا مورد بررسی قرار گرفته و معمولاً قانونگذاران کنگره لایحه‌های مربوط به تخصیص بودجه را تهیه می‌کنند که با استفاده از آن بودجه دولت تأمین می‌شود البته در صورتی که این لوایح با امضای رئیس جمهور به قانون تبدیل شوند.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، بودجه درخواستی ترامپ برای سال مالی ۲۰۲۰ قرار است شامل درخواست افزایش بودجه برای برخی از سازمانها بوده و در کنار آن بودجه تعدادی از سازمانهای دیگر را کاهش دهد تا اولویتهایش را نشان دهد. به عنوان مثال دولت ترامپ به دنبال کاهش بودجه آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا است.

مقام مذکور گفت: مدت زیادی است که کنگره درخواستهای کاهش بودجه از سوی رئیس جمهور را نادیده گرفته‌ است.

وی افزود: معمولاً بودجه فدرال دربردارنده برخی هزینه‌های اسرافکارانه است و دولت ترامپ متعهد به ایجاد تعادل در بودجه شده است.

کاهشهای بودجه درخواست شده از سوی کاخ سفید قرار است شامل بودجه‌های احتیاطی و همچنین برخی برنامه‌های اجباری حمایت اجتماعی شوند. بسیاری از جمهوریخواهان اغلب از کاهش های بودجه از سوی دولت حمایت می‌کنند اما پیشتر کنگره در تصویب لوایحی که به دنبال کاهش جدی هزینه‌های برنامه‌های حمایت اجتماعی مورد استفاده بسیاری از آمریکایی‌ها بوده، به مشکل برخورده است.

رئیس جمهور آمریکا با پیشنهاد دادن بودجه‌های کاملاً در چارچوب سقف‌های پیشنهادی برای بودجه، احتمالاً با کنگره اختلاف پیدا خواهد کرد. در سالهای گذشته معمولاً قانونگذاران هر دو حزب آمریکا پذیرفته‌اند تا برای تأمین بودجه دولت بر سر افزایش سقف‌های بودجه‌ای توافق کنند. با این حال ترامپ با چنین توافق‌هایی مخالف بوده است. او در خصوص آخرین مورد از این توافق‌ها که در سال ۲۰۱۷ برای جلوگیری از تعطیلی دولت به دست آمد، تهدید به وتو کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha