• شنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97121809420
  • خبرنگار : 71592

/به روز رسانی شد/

کردهای سوریه عملیات نظامی علیه داعش در الباغوز سوریه را از سرگرفتند

کردهای سوریه عملیات نظامی علیه داعش در الباغوز سوریه را از سرگرفتند

در حالیکه آتش‌بس در الباغوز تا ظهر امروز (شنبه) به منظور خروج غیرنظامیان و نیروهای داعش برقرار بود، نیروهای سوریه دموکراتیک از آغاز عملیات نظامی در شهرک الباغوز خبر دادند. همچنین ده‌ها داعشی موجود در این منطقه تاکنون خود را تسلیم کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، سایت النشره گزارش داد، نیروهای سوریه دموکراتیک عملیات نظامی خود بر شهرک الباغوز آخرین مقر داعش در شرق سوریه را بعد از توقف چند روزه از سرگرفتند.

یک مقام دفاعی ارشد آمریکا در واشنگتن گفت: عملیات بازپس‌گیری الباغوز شاید چند روز یا چند هفته طول بکشد.

وی تاکید کرد: تاکنون خروج حدود ۲۰ هزار عضو داعش و خانواده‌هایشان از الباغوز ثبت شده است.

سراسر جهان در انتظار شروع ساعت پایانی "درگیری نهایی" نیروهای سوریه دموکراتیک علیه داعش یا بقایای نیروهای آن در آخرین منطقه تحت کنترل این گروه تروریستی در الباغوز واقع در شمال شرق سوریه است.

در حالی که با هدف فراهم کردن زمینه برای خروج غیرنظامیان و برخی از خانواده‌های نیروهای داعش، حملات تقریبا طی روزهای گذشته متوقف شده، نیروهای سوریه دموکراتیک با اعلام اینکه هنوز کسی از الباغوز خارج نشده، تا ظهر امروز  به داعش برای آغاز "درگیری نهایی" در صورت عدم خروج اکثر نیروهای این گروه تروریستی یا غیر نظامیان مهلت دادند.

مصطفی بالی، مدیر مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک گفت، در الباغوز عملیات خروج صورت نگرفته است و به غیرنظامیانی که هنوز در این منطقه حضور دارند تا صبح یا ظهر امروز فرصت داده‌ شده است تا آنجا را ترک کنند و در صورت عدم خروج، نیروهای سوریه دموکراتیک حملات را از سر می‌گیرند.

پیش از این هم نیروهای سوریه دموکراتیک به منظور دادن فرصتی به هزاران تن برای خروج، حملات خود به آخرین پایگاه داعش در الباغوز را کند کرده بودند. این نیروها چند ماه پیش درگیری نهایی را برای بازپس گرفتن الباغوز آغاز کردند.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد، ۱۹۰۰۰ شخص از تونل‌ها و سنگرها خارج شدند که بیش از ۲۰۰۰ تن از آنها عضو داعش بودند. مدیر این سازمان گفت، اطلاعات موجود درباره برخی داعشی‌های خارج شده حاکی از آن است آنها که از طریق تونل‌ها از منطقه الانبار عراق وارد سوریه شده‌اند. وی افزود، به نظر می‌رسد، آن دسته از نیروهای داعش که خارج می‌شوند به ترکیه خواهند رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha