• یکشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97121909929
  • خبرنگار : 71630

هند: ما در ۵ سال گذشته سه حمله هوایی در پاکستان انجام دادیم

هند: ما در ۵ سال گذشته سه حمله هوایی در پاکستان انجام دادیم

به گفته وزیر کشور هند، این کشور در پنج سال گذشته سه حمله هوایی فرا مرزی را انجام داده است که البته یکی از این سه حمله هوایی همچنان در هاله‌ای از ابهام است و اطلاعاتی در موردش داده نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، "راجنات سینگ"، وزیر کشور هند اظهار کرد که نیروهای هندی در سال ۲۰۱۶ به "سامانه‌های پرتاب موشک تروریستی" در کشمیر حمله کردند و این اتفاق بعد از کشته شدن ۱۹ سرباز هندی توسط شبه نظامیان در نزدیکی شهر "اوری" پاکستان به وقوع پیوست. هند همچنین ماه گذشته میلادی حمله دیگری در پاکستان با بمباران کمپ‌های آموزشی مشکوک به فعالیت‌های تروریستی انجام داد و این حمله نیز در اقدامی تلافی‌جویانه برای یک عملیات انتحاری بود که جان ۴۰ مأمور پلیس هندی را گرفت.

سینگ در یک تظاهرات عمومی در شهر "منگالور" هند گفت: من می‌خواهم به شما برادران و خواهرانم این را بگویم که در پنج سال گذشته ما از مرزهای خود سه بار فراتر رفتیم و مردان ما با موفقیت حملات هوایی را به انجام رساندند. من در مورد دوتای آنها به شما می‌گویم اما راجع به سومی چیزی نمی‌گویم.

حمله سوم احتمالاً به اقدام سال ۲۰۱۷ ارتش هند اشاره دارد که به گفته "شیو آرور" روزنامه نگار هندی، طی آن سه سرباز پاکستانی کشته شدند. در زمان این حمله ارتش هند انجام آن را نه رد و نه تأیید کرد.

در تمام این حملات شناخته شده، نیروهای هندی گروه تروریستی موسوم به "جیش محمد" را مورد هدف قرار دادند. هند، پاکستان را متهم به کمک و حمایت از تروریسم کرده است و به این همسایه مسلح به سلاح هسته‌ای خود هشدار داده است که حمایت از تروریسم را تحمل نخواهد کرد.

او گفت: این کشور (هند) کسی را تحریک نمی‌کند اما اگر کسی تحریکش کند از او به سادگی نمی‌گذرد.

در همین حال پاکستان وابستگان نزدیک به "مسعود اظهر" رهبر گروه جیش محمد را بازداشت کرده است. عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز گفته است: اسلام آباد اجازه نمی‌دهد که از اراضی پاکستان برای اشاعه هیچ نوعی از تروریسم استفاده شود.

حملات هوایی اخیر هند اقداماتی تلافی‌جویانه در برابر پاکستان است که با اسیر شدن خلبان نیروی هوایی هند توسط پاکستان و بعد آزادی او، هم چنین با افزایش تیراندازی‌ها و گلوله باران‌ها در منطقه به شدت نظامی مرزی دو طرف در کشمیر، قابل توجه‌تر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha