• یکشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 97121910062
  • خبرنگار : 71536

داورزنی: گزارش‌های مالی فدراسیون فوتبال کاملا شفاف بود/ حضور وزیر در مجمع قانونی است

داورزنی:  گزارش‌های مالی فدراسیون فوتبال کاملا شفاف بود/ حضور وزیر در مجمع قانونی است

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان این که خوشبختانه سال به سال شفافیت در گزارش عملکردهای فدراسیون فوتبال بیش‌تر می‌شود، گفت: در گزارش‌های مالی، همه آن چیزی که فدراسیون فوتبال انجام می‌دهد کاملاً شفاف بود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان ظهر یک‌شنبه و بعد از پایان مجمع فدراسیون فوتبال اظهار کرد: اساسنامه فدراسیون فوتبال تعیین تکلیف کرده است که اعضای مجمع چه کسانی هستند. هم آقای وزیر ورزش هم معاون ورزش قهرمانی عضو مجمع هستند و قانونا باید در جلسه مجمع حضور پیدا می‌کردند. در هیچ جای اساسنامه دیده نشده است که نباید نماینده‌ای از دولت یا وزارت ورزش در مجمع حضور پیدا نکند. این اساسنامه در فیفا تصویب شده است.

او ادامه داد: مجمع قرار بود در خلال مسابقات جام ملت‌های آسیا برگزار شود. فدراسیون با توجه به حساسیت مسابقات تدبیر کرد که مجمع را به تاریخ دیگری موکول کند. امروز الحمدالله برگزار شد و جلسه، جلسه خیلی خوبی بود. برنامه‌های سال قبل توسط هم حسابرس قانونی و هم خزانه‌دار بیلان کار داده شد و هم برنامه‌های عملیاتی و گزارش آن توسط رئیس محترم فدراسیون فوتبال ارائه شد. خوشبختانه شفافیت سال به سال در گزارش عملکردها بیش‌تر می‌شود به ویژه در گزارش‌های مالی، همه آن چیزی که فدراسیون فوتبال انجام می‌دهد کاملاً شفاف بود. مسابقات، هزینه‌ها و درآمدها همه در یک شرایط مناسبی مطرح شد و به تصویب اعضای مجمع رسید.

معاون وزیر ورزش درباره وضعیت ساختمان باشگاه پرسپولیس و استقلال هم بیان کرد: در دوره آقای دادکان و بعد از آن دو ساختمان توسط فدراسیون خریداری شد و به این دو باشگاه داده شد. این باشگاه‌ها گفته‌اند که مبلغی هم پرداخت کرده‌اند اما نیاز بود که مصوبه مجمع گرفته شود تا این دو باشگاه مالکیت این دو ساختمان را از آن خودشان کنند و مجمع تصویب کرد این دو ساختمان کارشناسی شود و کمیته‌ای هم نحوه واگذاری را بررسی کند تا قانون رعایت شود. الان این دو باشگاه در این ساختمان‌ها مستقر هستند اما مالکیت این ساختمان‌ها برای فدراسیون است و ضرورت داشت که در مجمع تعیین تکلیف شود. اسناد و مستندات چه برای فدراسیون و چه برای باشگاه‌ها هم قرار است مورد بررسی قرار بگیرند. طبیعی است که بحث این ساختمان‌ها هم با توجه به اینکه سازمان خصوصی‌سازی می‌خواهد هر چه زودتر موضوع خصوصی‌سازی را تعیین تکلیف کند، مشخص خواهد شد.

داورزنی درباره استعفای کفاشیان هم، گفت: به شکل کلی می‌گویم که بعد از اجرای قانون بازنشستگی اختلاف نظری درباره نحوه اجرای آن وجود داشت و این که از اعضای هیأت رئیسه شامل می‌شوند یا خیر. برای خود آقای تاج با توجه به خدمت او به فولاد مشکلی وجود نداشت. یک اختلاف نظری درباره اعضای هیأت رئیسه وجود داشت که این بحث مطرح بود که یک ظرفیت قانونی هم وجود دارد که کسانی که کار تمام وقت دائم ندارند و در هیأت رئیسه هستند اما حقوق بگیر نیستند تا سقف ۶۰ ساعت می‌توانند در ماه با فدراسیون همکاری داشته باشند و مشکلی برای ادامه کار ندارند اما کسانی که مسئولیت اجرایی و کار تمام وقت دارند طبیعتاً ضرورت دارد که بیش از ۶۰ ساعت در فدراسیون باشند و نمی‌توانند بازنشسته باشند. خوشبختانه در فدراسیون فوتبال و با پیگیری‌هایی که انجام شد اکثر دوستان به این قانون تمکین کردند و طبیعتاً ما هم نه وارد این بحث شدیم و نه می‌خواهیم بشویم. مجمع فدراسیون فوتبال بالاترین مرجع برای تعیین تکلیف همه امورش است. خود دوستان در هیأت رئیسه تصمیم‌گیری کردند که کدام یکی از این دوستان شامل این قانون می‌شوند. دوستان این تدبیر را کردند که تا شروع مجمع شرایط را مشخص بکنند. هنوز یک اختلاف نظری وجود دارد که آیا سازمان لیگ خصوصی است یا خیر و این هم در حال دنبال شدن است تا در زمان خودش مشخص شود.

او در مورد این که ورزشکاران دیگر رشته‌ها گفته‌اند داورزنی آن‌ها را ناامید کرده است هم بیان کرد: ما مخلص همه قهرمانان ملی هستیم. یک سوء برداشت شده است. در همین مجمع فدراسیون ووشو بود که یکی از دوستان سوال کرد نمی‌خواهید پول را پرداخت کنید؟ گفتم کمی تحمل کنید. ما الان در اسفندماه هستیم. سال گذشته هم بحث در اردیبهشت‌ماه قطعی شد و ما در هفته اول خرداد اقدام کردیم. به دوستان گفتم کمی با توجه به شرایطی که هست تحمل کنید. از آن طرف هم تعداد قهرمانان آسیایی و پاراسیای افزایش پیدا کرده بود و میزان پرداختی ما مبلغ قابل توجهی است. گفتم با توجه به شرایط کشور که در جنگ اقتصادی است دوستان کمی صبر کنند؛ چشم انجام می‌شود. ما به کلیه تعهدات وزارت ورزش در قبال مدال آورانی که در سال ۹۷ افتخار آفرینی کرده‌اند عمل می‌کنیم.

معاون وزیر ورزش در مورد این که در مجمع فدراسیون فوتبال درباره انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم‌گیری شد یا خیر؟ گفت: مجمع فدراسیون فوتبال محل تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی نیست. سرمربی توسط فدراسیون و کمیته فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در هیأت رئیسه هم تصویب می‌شود و کارش هم تمام می‌شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha