• یکشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97121910140
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۹ اسفند بخوانید؛

آخرین توضیح ظریف درباره استعفایش/سومین دادگاه هدایتی/جبهه پیروان برای انتخابات مجلس لیست ندارد

آخرین توضیح ظریف درباره استعفایش/سومین دادگاه هدایتی/جبهه پیروان برای انتخابات مجلس لیست ندارد

افزایش ٦٧ درصدی انتصاب جوانان در سمت‌های مدیریتی، ۵ درخواست «مطهری» از رئیس جدید قوه قضائیه، دعوت از آملی لاریجانی برای پاسخگویی درباره عملکردش در قوه قضاییه، سومین جلسه دادگاه حسین هدایتی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، نوزدهم اسفند ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت کشور استفاده از نیروهای جوان و با انگیزه در عرصه‌های مدیریتی وزارت کشور را از برنامه‌های ویژه وزیر کشور عنوان کرد و گفت: انتصاب جوانان در سمت‌های مدیریتی وزارت کشور افزایش ٦٧ درصدی و انتصاب بانوان به سمت‌های سرپرستی و مدیریتی ستاد وزارت کشور افزایش ۲۷ درصدی داشته است.

همچنین محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه تلاش ما این است که به تفاهم با تمامی گروه‌های سیاسی اصولگرا برسیم که البته کار دشواری است، گفت: در رابطه با مسائل مربوط به انتخابات تلاش‌های ما، زیرمجموعه جریان اصولگرایی است و جبهه پیروان و جامعه مهندسین قصد دادن لیست مستقل برای انتخابات مجلس را ندارد.

دولتِ بی‌سخنگو

نزدیک به هشت ماه می‌گذرد؛ از آخرین باری که محمدباقر نوبخت به عنوان سخنگوی دولت تدبیر و امید در طبقه هشتم ساختمان کوثر ریاست جمهوری پاسخگوی سولات رسانه‌ها بود. حالا با گذشت بیش از ۲۳۰ روز از آخرین نشست مطبوعاتی آقای سخنگو، دولت روحانی همچنان بی‌سخنگو است.

علی مطهری در نامه‌ای ۵ درخواست از رئیس جدید قوه قضائیه مطرح کرد. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از نامه خود با اشاره به اعلام جرم دادستان علیه نمایندگان مجلس به خاطر نطق میان دستور آنها و همچنین ورود افراد غیر مسئول در برخی پرونده‌ها که مورد اختلاف میان دو نهاد اطلاعاتی کشور است از رئیس جدید قوه قضائیه خواست در این موارد ورود کند و جلوی برخی رویه‌های ناصواب را بگیرد.

همچنین جامعه اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای از آیت الله آملی لاریجانی دعوت کرد تا با حضور در یکی از دانشگاه‌های کشور به نقدها، شبهات، سوالات و مطالبات پیرامون دوره چندین ساله عملکردش در قوه قضائیه پاسخ دهد.

محمد جواد ظریف در گفت‌وگوی تفصیلی با شبکه الفرات در خصوص عربستان با بیان اینکه من همواره آمادگی گفت‌وگو با همسایگان را داشتم، متأسفانه همسایگان ما در عربستان سعودی علاقه‌ای به گفتگو ندارند، اظهار کرد: من آمادگی داشتم زمانیکه به منطقه سفر کردم به عربستان هم سفر کنم و این در ابتدای دوران وزارت من بود، یعنی ۵ سال قبل، پیام‌های متعددی هم برای مسئولان سعودی فرستادم که ما آمادگی داریم با هم همکاری کنیم نه تنها در حوزه دوجانبه بلکه در حوزه منطقه‌ای، آنها پیام دادند که منطقه ربطی به شما ندارد و الان معلوم است که منطقه به ما ربطی دارد یا ندارد، لذا ما هیچ‌گاه مانعی برای گفت‌وگو با سعوی ها نداشتیم آنها بودند که مایل به گفت‌وگو نبوده‌اند. وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ارتباط استعفایش با سفر بشار اسد به ایران تصریح کرد: استعفایم ربطی به سفر " اسد " نداشت. من چند هفته پیش سوریه بودم و با آقای بشار اسد ملاقات کردم چند هفته پیش آقای ولید معلم در ایران بودند و با ایشان دیدار داشتم ارتباطات بسیار خوبی با مسئولان سوری دارم و در آینده نزدیک نیز به سوریه سفر می‌کنم.

همچنین برهم صالح رئیس‌جمهور عراق، سفر حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران به کشورش را بسیار مهم عنوان کرد که برای تعمیق روابط دو کشور انجام می‌شود و افزود: امیدواریم سفر روحانی بتواند ایستگاه مهمی برای تعمیق روابط میان ایران و عراق باشد

معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه خارج شدن نیروگاه بوشهر از مدار برای تعویض سوخت است، گفت که بر خلاف شایعات منتشر شده درباره نیروگاه بوشهر، نیروگاه تعطیل نشده و سوخت‌گذاری روندی است که هر سال تکرار می‌شود.

رضا نصری، حقوقدان بین‌المللی و کارشناس سیاست خارجی در پاسخ به ابهاماتی که در پی اعطای "حمایت دیپلماتیک" به نازنین زاغری متهم دو تابعیتی ایرانی انگلیسی از سوی دولت انگلیس به وجود آمده گفت: ممکن است دولت بریتانیا به این منظور "حمایت دیپلماتیک" خود را به نازنین زاغری داده باشد تا مانع آن شود که پس از اتمام دوره محکومیت، اتهام جدیدی علیه او مطرح شود.

در همین رابطه حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مداخله انگلیسی‌ها در پرونده زاغری به ضرر او تمام می‌شود که اگر این اقدامات رخ نمی‌داد موضوع خانم زاغری در قالب اصل رأفت اسلامی قابل حل بود.

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور در شعبه سوم دادگاه ویژه اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام به صورت علنی برگزار شد. در این جلسه نماینده دادستان گفت که یکی از متهمان این پرونده، برای پسر ۸ ساله خود ۲۴۲ حساب در یک روز باز کرده و پول‌ها را در یک روز جابجاکرده که دلیل بر پولشویی است. در ادامه قاضی دادگاه نیز گفت: یقینی متهم به تحصیل مال به میزان ۵ هزار و ۸۶۹ میلیارد و ۳۹۶ میلیون ریال از طریق شرکت‌های هدایتی و دریافت وجوه کلان است. در پایان این جلسه اعلام شد که جلسه بعدی صبح روز سه شنبه برگزار می‌شود.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (یک شنبه) نوزدهم اسفند ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha