• دوشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97122010753
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۰ اسفند ماه

ادامه بررسی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس/جنجالی بر سر دیدار با رییس دولت اصلاحات

ادامه بررسی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس/جنجالی بر سر دیدار با رییس دولت اصلاحات

ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول طرح تشکیل استان اصفهان شمالی، جنجال در مجلس بر سر دیدار عده‌ای از نمایندگان با رییس دولت اصلاحات و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (دو شنبه) بیستم اسفند ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز مجلس که به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

اکبر رنجبرزاده، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی مجلس برای همکاری با قوه قضاییه در دوره ریاست جدید گفت‌ که قوای مجریه و مقننه هم باید در آینده اصلاحاتی را انجام دهند تا گام دوم انقلاب با نوسازی و بهسازی در ناوگان هر سه قوه به پیش برود.

ناطقین امروز مجلس

نماینده مسجدسلیمان: نگرانی امروز جامعه ایران بیکاری و افزایش قیمت‌هاست

نماینده زاهدان: چرا اقدامی برای پایان دادن به اختلاس‌ها و رانت‌ها مشاهده نمی‌شود؟

درخواست «سیاوشی» از رئیس جدید قوه قضائیه

زاهدی: قانون افزایش حقوق سال ۹۸ ابهامات اساسی دارد

***

همچنین در جریان جلسه علنی امروز موضوع دیدار عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رییس دولت اصلاحات واکنش جنجال‌ برانگیز تعداد معدودی از نمایندگان را برانگیخت.

در همین رابطه محمد علی وکیلی در تذکری شفاهی در اخطاری به استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی و در واکنش به نطق محمدمهدی زاهدی گفت: پیرامون آنچه آقای دکتر زاهدی و تعدادی از نمایندگان بیان داشتند باید بگویم که اظهاراتشان غیرمنصفانه است. در مورد اینکه دیداری انجام گرفته و این دیدار خلاف منافع ملی بوده است باید به عرض ایشان برسانم که خلاف منافع ملی آنجایی انجام گرفت که با تنگ نظری و فتنه نمایی بخش مهمی از سرمایه‌های انسانی این کشور را به حاشیه بردیم.

در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، نمایندگان  در مصوبه‌ای مقرر کردند انجام هر گونه نظرسنجی در جریان انتخابات مجلس صرفا باید از سوی موسسات مجاز نظرسنجی صورت بگیرد.

همچنین نمایندگان  اقداماتی را که در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات توسط نامزدها، احزاب و گروه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی جرم محسوب می‌شود را تعیین کردند.

در ادامه این جسله با تصویب مجلس،  صداوسیما موظف شد که برنامه‌های تبلیغاتی ضبط شده نامزدها حاوی مطالب و اطلاعات خلاف واقع و توهین‌آمیز را به تشخیص کمیسیون بررسی تبلیغات استان حذف کند.

نمایندگان در مصوبه ای دیگر مجازات خرید و فروش رای در انتخابات مجلس را تعیین کردند.

همچنین  مجلس شورای اسلامی فصل مربوط به تامین منابع مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی و محدودیت‌های آن را به منظور بررسی و ادغام و تطبیق با لایحه‌ جامع انتخابات به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارجاع دادند.

در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس ماده ۵۹ تصویب شد که بر اساس آن ممانعت از حضور نمایندگان کاندیداها در شعب اخذ رأی جرم محسوب می‌شود.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

نماینده داراب: دولت در جهت مدیریت و توزیع صحیح یارانه‌ها اقدام کند

شکری: چرا هر روز قیمت‌ها افسارگسیخته‌تر می‌شود؟

تذکر بهرام‌نیا درباره مجوز ساخت و ساز به ۶۲ باغ تهران

نماینده همدان: اجازه ندهید مردم بیش از این زیر فشار اقتصادی خُرد شوند

کرم‌پور: در عملیاتی شدن پروژه‌های ملی شاهد بی‌عدالتی هستیم

تذکر پژمان‌فر درباره شیوه اداره جلسه مجلس

انتقاد علیرضا سلیمی از جنجال‌های به وجود آمده در مجلس

نماینده کاشان: آقای رییس‌جمهور دستور رسیدگی به آشفته بازار کشور را صادر کنید

انتقاد نماینده پاوه به استاندارد نبوده جاده‌های مواصلاتی منطقه

سه تذکر و یک تشکر نماینده اهواز به چهار وزیر

***

در جلسه امروز همچنین علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس طرح مشارکت مستقیم شهروندان در امور قوه مقننه و طرح تشکیل استان اصفهان شمالی اعلام وصول کرد.

در پایان نمایندگان مجلس تذکرات کتبی به مسئولان اجرایی کشور بر طرح موضوع حذف ویزای عراق در سفر رییس جمهور به این کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۳ ۲۱:۲۹

استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلا مناسب نیست واصلا حالت مناسبی ندارد