• دوشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97122010781
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۰ اسفند بخوانید؛

معارفه رییسی در سمت جدید/سفر روحانی به عراق/پیام های تبریک برای نشان سردار سلیمانی

معارفه رییسی در سمت جدید/سفر روحانی به عراق/پیام های تبریک برای نشان سردار سلیمانی

مراسم تودیع و معارفه رییس قوه قضاییه، پیام تبریک ظریف به سردار سلیمانی، سفر روحانی به عراق و نظراتی در این باره، جوانان بی‌تجربه یا کهنه‌کاران باتجربه؟، صدور رای پرونده دکل نفتی، محکومیت نسرین ستوده به ۷ سال حبس، صدور حکم پرونده نظامی بازداشت شده امریکایی در مشهد، واکنش دفتر نشر آثار آیت الله خامنه ای به حکم دادگاه ابوالفضل قدیانی، موافقت شورای اقتصاد با سرمایه گذاری از محل منابع داخلی هما برای خرید ۲۸ فروند هواپیما و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دو شنبه، بیستم اسفند ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای در واکنش به حکم دادگاه ابوالفضل قدیانی مبنی بر مطالعه و رونویسی از برخی کتاب‌های مرتبط با رهبری در توضیحاتی تاکید کرد: این کار بدسلیقگی و مغایر با اثربخشی و روح فرهنگی کار است.دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب هیچ توصیه ای به دادگاه هاجهت مطالعه اجباری آثار رهبر انقلاب توسط محکومان ندارد و این کار را مغایر با اثربخشی‌وروح‌کارفرهنگی‌می‌داند.

همچنین در آخرین جلسه شورای اقتصاد در سال ۱۳۹۷با درخواست وزارت راه و شهرسازی مبنی بر سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای ای تی آر، سه فروند ایرباس جدید و پنج فروند هواپیمای ایرباس دست دوم موافقت شد.

مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضاییه  برگزار شد و در این مراسم حجت الاسلام محمدی گلپایگانی به قرائت حکم رهبری برای رییس جدید قوه قضاییه پرداخت و حکم را به ابراهیم رییسی تسلیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با اشاره به ضرورت اجرای عدالت گفت: اجرای عدالت باید به گونه‌ای باشد که هیچکس در هیچ جایگاهی حق دور زدن قانون را نداشته باشد.

همچنین آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه خدمت رسانی عظیمی در دستگاه قضایی صورت گرفته است، به شایعاتی که پیرامون خانواده و دخترش وجود دارد، اشاره کرد و گفت: گاهی دشمن بیرونی و جاهل درونی مشکل ایجاد می‌کند. دشمن شایعه کرد دختر رئیس قوه قضائیه جاسوس است. صبیه ما می‌رفت می‌گفتند شما از زندان آزاد شدید. عزیزی از ما حلالیت طبید، من گفتم عهد کردم از کسی که تهمت بزند نمی‌گذرم و کسی را هم که حرف ناحقی را شنید ولی دفاع نکرد، حلال نخواهم کرد. چرا وظیفه شرعی خود را انجام نمی‌دهیم و در برابر تهمت ساکت هستیم. برخی از قضات در کانالی بودند و تهمتی زدند و یک نفر گفت عجب دختر رئیس قوه جاسوس است. من کسی که تهمت بزند را حلال نمی‌کنم.

در همین مراسم حجت الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه خطاب به رییس جدید قوه قضاییه گفت: انچه در توان دارم بکار میبرم و اعلام میکنم که حتما بهتر است افراد جوان و تازه کار جایگزین بنده شود و من حتما در کنار انها و شما خواهم بود.

رییس جمهور پیش از عزیمت به عراق با تاکید بر اینکه روابط ایران و عراق اصلا با رابطه آمریکا به عنوان یک کشور اشغالگر با عراق قابل مقایسه نیست، در این رابطه افزود: کسی مداخلات و خیانت‌های آمریکا در منطقه را فراموش نمی‌کند. همچنین وفاداری و برادری که ایران با کشورهای منطقه داشته است، چیزی نیست که از یاد مردم منطقه برود.

روحانی در پایان نشست خبری مشترک با رییس جمهور عراق هم اعلام کرد که گفت:در مذاکرات نقطه اختلافی ندیدم.

حشمت الله فلاحت پیشه: مناسبات هیچ کشوری در منطقه به اندازه ایران و عراق به یکدیگر نزدیک نیست

محمد جواد جمالی: سفر رئیس‌جمهور به عراق راه را برای اقدامات سازنده‌تر در ابعاد مختلف باز می‌کند

تحلیل العربی الجدید: سفر روحانی به بغداد؛ پیامی به واشنگتن و برخی کشورهای منطقه

نماینده ائتلاف الفتح: ایران قدرتی است که عراق نیازمند همکاری با آن است

مشاور نخست وزیری عراق: آنچه دشمنان در جنگ‌ها به دست نمی‌آورند، دوستان در تحریم به دست می‌آورند

سفیر پیشین ایران در اردن: ایران و عراق؛ عمق استراتژیک مضاعف

جوانان بی‌تجربه یا کهنه‌کاران باتجربه؟

وفور شعار جوانگرایی نهفته در نظرات موافق مصوبه «منع کاندیداتوری بیش از سه دوره‌ متوالی نمایندگی مجلس» و امر پراهمیت قانون‌گذاری یک سوال مهم را به ذهن متبادر می‌کند و آن اینکه قانون‌نویسی وظیفه‌ چه کسانی است؟ نیروهای جوان و پرتلاش بی‌تجربه یا کارکُشته‌ها و کهنه‌کاران باتجربه؟

نگاهی به نشان‌ها و نشانه‌های نظامیان در ایران

شب گذشته سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران شب گذشته مفتخر به دریافت نشان «ذوالفقار» از سوی فرماندهی کل قوا شد؛ نشانی که به عنوان عالی‌ترین نشان نظامی کشور محسوب می‌شود و برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به یکی از فرماندهان نظامی اعطا شد.

پیام تبریک ظریف به سردار سلیمانی

صادق خرازی:همیشه باشی، برای عزت ایران.

تبریک فرمانده کل سپاه به سرلشکر حاج قاسم سلیمانی

تبریک محسن رضایی به سرلشکر قاسم سلیمانی

وکیل مدافع قربانی اسیدپاشی افسریه از ارسال پرونده اسیدپاشی افسریه به دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: در این خصوص هنوز شعبه رسیدگی کننده تعیین نشده است.

همچنین یک منبع آگاه از صدور رای پرونده موسوم به دکل نفتی خبر داد و  با بیان اینکه پرونده دکل نفتی ۵ متهم دارد، گفت که اتهام برخی از متهمان تحصیل مال نامشروع و برخی دیگر خیانت در امانت عنوان شده است.

قاضی مقیسه هم از محکومیت نسرین ستوده به ۷ سال حبس و ارسال پرونده او به دادگاه تجدید نظر خبر داد و افزود: نسرین ستوده از باب اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام به ۵ سال و از باب اتهام توهین به رهبری به  ۲ سال حبس محکوم شد.

دادستان مشهد نیز گفت که حکم پرونده نظامی بازداشت شده امریکایی در مشهد صادر شده و اتهام امنیتی هم دارد. وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده شاکی خصوصی داشته یا خیر گفت : این پرونده هم شاکی خصوصی دارد و هم عمومی.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (دو شنبه) بیستم اسفند ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha