• سه‌شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97122111187
  • خبرنگار : 71415

وزیر دارایی هند: حملات هوایی ما بلوف بودن تهدیدات هسته‌ای پاکستان را فاش کرد

وزیر دارایی هند: حملات هوایی ما بلوف بودن تهدیدات هسته‌ای پاکستان را فاش کرد

وزیر دارایی هند اظهار کرد، دهلی نو با حمله هوایی به اردوگاه گروه موسوم به "جیش محمد" در منطقه بالاکوت در کشمیر تحت کنترل پاکستان، بلوف بودن تهدیدات پاکستان به دست زدن به حملات هسته‌ای را ثابت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آرون جایتلی وزیر دارایی هند خاطر نشان کرد، دهلی نو با حمله به کمپ گروه "جیش محمد" در تاریخ 26 فوریه در بالاکوت "بلوفهای هسته‌ای پاکستان را افشا کرد".

این وزیر دولت هند در مصاحبه با تلویزیون این کشور گفت: هند در سالهای 1965 و 1971 و همچنین در جریان نبرد کارگیل با پاکستان وارد جنگ متعارف شده و در این جنگها پیروز شد. از آن زمان به بعد ارتش پاکستان دریافت که به دلیل اقتصاد بزرگ و ارتش قدرتمند کشور ما قادر به پیروزی در جنگهای متعارف با ما نیست. از آنجا که دو کشور مسلح به سلاح های هسته ای هستند، بلوف هسته ای تبدیل به گزینه دوم آنها شد. با این حال این بار بلوف زدن های آنها افشا شد.

آرون جایتلی در ادامه پاکستان را متهم به اعزام تروریستها برای حمله به هند کرده و گفت، رویکرد نارندرا مودی نخست وزیر هند نسبت به اسلام آباد باعث تغییر کردن سیاستهای این کشور شد.

وی افزود: تا کنون سیاست پاکستان این بود که تروریستها را به منظور اجرای حمله به هند بفرستد و سیاست ما نیز دفاع بوده است. مودی در این رویکرد تغییری کوچک ایجاد کرد. اکنون در عین این که از خودمان دفاع می‌کنیم همچنین به سرچشمه اصلی تروریستها نیز حمله می کنیم. اولین اقدام ما در این راستا حمله برق‌آسای مربوط به سال 2016 بود و حملات هوایی اخیر نیز دومین اقدام ما است.

چند روز پیش پاکستان اعلام کرد، دست کم 44 عضو گروه "جیش محمد" را شامل مفتی عبدالرئوف، برادر رهبر این گروه تروریستی بازداشت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha