• سه‌شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97122111312
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور:

مشکلی برای تامین کالاهای اساسی طی سال آینده وجود ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: هیچ مشکلی برای تامین کالاهای اساسی طی سال آینده در کشور وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، بابک دین پرست در جلسه ستاد اقتصادی مقاومتی در شهرستان شیروان، با اشاره به اینکه دولت برنامه ریزی و سرمایه گذاری زیادی در بحث تنظیم بازار انجام داده است، اظهار کرد: به رغم فشارهای ایجاد شده، هیچ مشکلی از بابت تامین کالاهای اساسی در کشور وجود نخواهد داشت.

وی افزود: البته مشکلاتی از بابت توزیع وجود دارد، اما مشکلی در رابطه با تامین کالاها وجود نخواهد داشت. خیلی از افرادی که برای خرید کالا در صف می ایستند محتاج نیستند و هیچ نیازی نیست که به صورت اضافه خریداری کنند.

دین پرست در ادامه با اشاره به اینکه استان مرزی بدون بازارچه مرزی و... فایده ندارد، بیان کرد: طی جلسه برگزار شده، دولت مشخص کرد که چه بازارچه‌های مرزی ایجاد و کدام بازارچه‌های مرزی لغو شوند و علاوه بر آن مصوبه ای به تصویب رسید که استانداران مرزی اگر به این نقطه رسیدند که استان آن ها نیازمند ایجاد بازارچه مرزی مشترک است، وزارت کشور و وزارت خارجه باید پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی استان مرزی خراسان شمالی را مورد خطاب قرار داد و گفت: برای ایجاد مواردی همچون بازارچه مرزی در این استان نباید دست روی دست گذاشت و بر ایجاد آن باید فکر کرد.

وی در ادامه به واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک ها اشاره کرد و افزود: حدود دو هزار واحد تولیدی توسط بانک ها تملک شده است که این تعداد در خراسان شمالی سه باب بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه وزارت کشور فقط یک وزارت خانه امنیتی و سیاسی نیست، توضیح داد: بارها وزیر کشور اعلام کرده است اولویت وی در این وزارتخانه، اقتصادی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور افزود: دو استان خراسان شمالی و خوزستان به شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور پیوستند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب تعداد استان‌های مشمول شورا، از ٩ استان به ١١ استان افزایش یافت و این استان‌ها می‌توانند از مشوق‌ها و معافیت‌های مطرح در تصویب‌نامه «توسعه و تسهیل سرمایه گذاری توسعه‌ای در شرق و غرب کشور» استفاده کنند.

وی به انتخاب ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور برای اجرای برنامه توسعه پایدار اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: از خراسان شمالی شهرستان راز و جرگلان برای این طرح انتخاب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha