• سه‌شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۲۲:۵۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 97122111696
  • خبرنگار : 71282

پایان بدون توافق نشست هفت ساعته تعیین دستمزد کارگران

پایان بدون توافق نشست هفت ساعته تعیین دستمزد کارگران

دقایقی قبل جلسه دستمزد شورای عالی کار پس از هفت ساعت مذاکره فشرده بدون توافق گروه‌های کارگری و کارفرمایی پایان گرفت و گروه کارگری از موضع خود نسبت به حقوق کارگران کوتاه نیامد.

به گزارش ایسنا، دویست و هشتاد و یکمین نشست شورای عالی کار از ساعت ۱۵ امروز با حضور وزیر کار و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی آغاز و مباحث مختلفی درباره کلیات مزد و کاهش قدرت خرید کارگران در آن مطرح شد.

در حالی که در ادامه نشست گروه کارفرمایی پیشنهاد افزایش ۲۳.۵ درصدی حداقل مزد را مطرح کرده و بر آن پافشاری داشت، این امر با مقاومت گروه کارگری مواجه شد و نمایندگان کارگران با هشدار نسبت به کاهش شدید قدرت خرید خانوارهای کارگری از پذیرش این پیشنهاد سر باز زدند.

در نشست امشب شورای عالی کار موضوع تعیین مزد منطقه‌ای به طور کلی منتفی شد و تعیین مزد ملی تنها مصوبه شورا بود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا از برگزاری نشستی مشترک با گروه کارفرمایی به منظور نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌های دو طرف خبر داد و گفت: در صورت توافق و نزدیک شدن دیدگاه‌ها دوشنبه هفته آینده آخرین نشست دستمزد برگزار خواهد شد.

ابوالفضل فتح‌اللهی با اشاره به حذف موضوع منطقه‌ای شدن تعیین مزد در نشست امشب شورای عالی کار گفت: تعیین مزد در نشست امشب به شکل ملی به تصویب همه شرکای اجتماعی رسید و مقرر شد براساس ظرفیت ماده ۴۱ قانون کار در سراسر کشور یک نرخ دستمزد تعیین شود.

به گزارش ایسنا، اختلاف‌نظر گروه کارفرمایی و کارگری درخصوص درصد افزایش مزد موجب شد تا جلسه نهایی شورای عالی کار به هفته بعد موکول شود. قرار است فردا یک جلسه جانبی به منظور نزدیک شدن دیدگاه‌های گروه کارگری و کارفرمایی تشکیل شود.

نشست دستمزد شورای عالی کار در حالی پس از هفت ساعت چانه‌زنی فشرده پایان یافت که دولت نظر خود را درخصوص افزایش درصد مزد اعلام نکرد و ترجیح داد پس از توافق دو گروه کارفرمایی و کارگری به میدان مذاکرات مزد ورود کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۲ ۰۰:۵۷

نماینده کارفرما تو این مملکت زندگی نمیکنه؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۲ ۰۵:۴۹

باتوجه به تاییدنمایند کارفرمایی اقلام معیشتی کارگر۳میلیون و۷۶۰هزار تومان بایدمی شد حالاچگونه۲۳.۵ درصدافزایش حقوق را پیش می کشندوضعیت اقتصادی امسال به نفع کار فرما وبه ضرر کارگرتمام شده است.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۲ ۲۱:۱۰

نماینده کارفرما چرا ایرانیه ولی با یه تفاوت وجدان نداره

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۳ ۰۷:۴۹

قانون خوبه ولی اجرا نمی شه مخصوصا در رابطه با افزایش حقوق کارگرزحمت کش اینجا ایران.. صدای کارگر رو کسی نمی شنوه

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۱۲:۲۹

مثل این که نماینده کارفرما در ایران زندگی نمیکنه!!!!آخه چجوری روتون شد این مبلغو اعلام کنید!!؟؟!!چجوری روتون میشه تو چشم مردم نگاه کنید!!؟؟نرخ تورم سال 98 براساس اعلام بانک مرکزی 41.2 بوده،چجوری حساب کردین که باید 20 درصد افزایش حقوق داشته باشین؟!!...نمیتونین یه دودوتا چهارتای ساده کنید؟؟!!!