• چهارشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97122211826
  • خبرنگار : 71477

مقامات نیویورک درباره روابط بین بانک‌ها و پروژه‌های سازمان ترامپ تحقیق می‌کنند

مقامات نیویورک درباره روابط بین بانک‌ها و پروژه‌های سازمان ترامپ تحقیق می‌کنند

یک منبع آگاه به روزنامه نیویورک تایمز گفت: دفتر دادستان کل نیویورک بانک‌های "دویچه‌بانک" و "اینوستورزبانک"را به خاطر گزارش‌های مرتبط با چهار پروژه سازمان ترامپ و یک تلاش ناموفق برای خریدن تیم فوتبال آمریکایی "بافلوبیلز" احضار کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در این گزارش نوشت: این تحقیق توسط دفتر لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک یک تحقیق مدنی است نه کیفری. اگرچه تمرکز آن هنوز به طور کامل مشخص نیست.

این منبع آگاه به روزنامه‌ نیویورک‌تایمز گفت: در حکم احضار دویچه‌بانک آمده است که این بانک درخواستهای وام، رهن و خطوط اعتباری مرتبط با هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن، زمین گلف ترامپ موسوم به "ترامپ نشنال دورال" در نزدیکی میامی و برج و "هتل بین‌المللی ترامپ" در شیکاگو را ارائه دهد. در همین حال یک منبع آگاه با این تحقیقات به پایگاه هیل تاکید کرد که دویچه‌بانک احضاریه دریافت کرده و توضیحات روزنامه نیویورک تایمز در باره این مسئله کاملاً دقیق است.

سخنگوی دویچه‌بانک در بیانیه‌ای گفت: ما همچنان به همکاری با تحقیقات قانونی متعهد هستیم.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود نوشته است: به ما گفته شده این تحقیقات به دنبال شهادت مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به راه افتاده است. کوهن ماه گذشته به کمیته اصلاح و نظارت مجلس نمایندگان گفته بود که ترامپ گاهی اوقات حجم پول در گردش حساب‌های مالی خود را افزایش می‌داد. کوهن تاکید کرد که ترامپ هنگامی که قصد داشت تیم فوتبال آمریکایی بافلوبیلز را خریداری کند حجم پول در گردش در حساب مالی خود در دویچه‌بانک را افزایش داده بود.

دویچه‌بانک به عنوان یکی از چند بانک محدود که خواستار همکاری با ترامپ هستند، شناخته شده است.

هم زمان با این که دموکراتها کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست گرفتند، کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان درباره مسائل متعددی مربوط به سازمان ترامپ تحقیق می‌کند که شامل وام‌های دویچه‌بانک به این سازمان نیز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha