• چهارشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97122211918
  • خبرنگار : 71477

نامه وکیل کوهن به کنگره برای شفاف سازی موضوع عفو

نامه وکیل کوهن به کنگره برای شفاف سازی موضوع عفو
مایکل کوهن و ترامپ

در بحبوبه صحبت‌ها دال بر این که مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به کنگره دروغ گفته، وکیل کوهن نامه‌ای به رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان ارسال کرد و در آن به شفاف سازی در باره شهادت موکلش دال بر این که وی هرگز به دنبال عفو از سوی رئیس جمهور نبوده، پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایکل مانیکو، وکیل مایکل کوهن در این نامه به الایجا کامینگز، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان گفت: کوهن که زمانی وکیل شخصی ترامپ بوده پیش از ترک توافق دفاع مشترک و مخالف شدن با ترامپ در ژوئن سال گذشته میلادی از وکیلش خواسته بود تا احتمال عفو را بررسی کنند. کوهن از آن زمان تاکنون دیگر وارد موضوع عفو نشده است.

مانیکو ادعای ترامپ در تویئت هفته گذشته‌اش مبنی بر این که کوهن شخصاً از وی درخواست عفو کرده بود رد کرد و گفت: شهادت علنی کوهن در ماه گذشته در خصوص مسئله عفو شفاف‌تر و کامل‌تر است. اظهارات کوهن درباره عدم تلاش برای دریافت عفو مربوط به زمان پس از جدایی‌اش از ترامپ می‌باشد.

مانیکو در این نامه نوشت: در بازنگری در حالی که این بیانیه در رابطه با چارچوب زمانی کاملاً شفاف‌تر است باید تاکید کنیم که این اظهارات کاملاً درست هستند و موکلم پای اظهارات خود ایستاده است.

هم زمان با این که دموکراتها یک سری تحقیقات درخصوص توافق سیاسی و شخصی ترامپ آغاز کردند، بازرسان کنگره‌ای بر قدرت عفو رئیس جمهور متمرکز شده‌اند.

کوهن در تاریخ ۲۷ فوریه در حالی که سوگند یاد کرده بود، گفت: من هرگز از رئیس جمهور درخواست عفو نکردم و آن را قبول نخواهم کرد.

این در حالی است که ترامپ در توئیتی با اشاره به این اظهارات کوهن که میلیون‌ها تن از مردم آمریکا از طریق تلویزیون به تماشای آن نشسته بودند، گفت: کوهن یک دروغگو است و شخصاً از من درخواست عفو کرده بود.

کوهن که قرار است دوره حبس سه ساله‌اش از ماه مه آغاز شود اظهارات ترامپ را در این توئیت رد کرده و ادعاهای ترامپ را یک سری دروغ دیگر توصیف کرده است.

مانیکو در نامه‌اش به کامینگز بار دیگر این ادعاهای ترامپ را رد کرده و گفت: کوهن هرگز از ترامپ درخواست عفو نکرده بود و ترامپ نیز هرگز عفوی را پیشنهاد نداده بود.

مانیکو گفت: پس از حمله اف بی ای به خانه کوهن در نیویورک دفتر و اتاق هتلش در آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی کوهن از وکیلش در آن زمان درخواست کرده بود تا درباره عفو احتمالی تحقیقاتی انجام دهد چرا که ترامپ علناً احتمال عفو را مطرح کرده بود.

مانیکو افزود: با در نظر داشتن این که کوهن یکی از اعضای اسبق تیم دفاع مشترک بود از وکیل وقتش خواسته بود تا با وکیل ترامپ درباره گزینه‌های احتمالی عفو که قبلاً در اطلاعیه‌ای عمومی رئیس جمهور مطرح شده بود صحبت کند اما از این تلاش هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha