• چهارشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 97122212073
  • منبع : نمایندگی قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین:

امکانات فعلی امداد و نجات و آتش‌نشانی متناسب با نیازهای استان قزوین نیست

امکانات فعلی امداد و نجات و آتش‌نشانی متناسب با نیازهای استان قزوین نیست

ایسنا/قزوین مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: موقعیت جغرافیایی ویژه و وجود صنایع متعدد، حجم و نوع حوادث را در استان افزایش داده است، در این راستا امکانات فعلی امداد و نجات و آتش‌نشانی متناسب با نیازها نیست و امیدواریم تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

به گزارش ایسنا، قدرت‌الله مهدیخانی امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: قزوین در نوروز یکی از پرترددترین استان‌های کشور است و باید تمهیدات لازم برای تسهیل تردد مسافران و همچنین آماده‌سازی تجهیزات و امکانات در مواقع لزوم فراهم شود.


وی بابیان اینکه قزوین از استان‌های پرحادثه کشور است، اضافه کرد: 25 حادثه از 33 نوع حادثه شناخته‌شده در سطح جهان از قبیل سیل، زلزله و سرمازدگی در استان تجربه ‌شده است و همین موضوع در کنار قرار گرفتن شهرک‌های صنعتی در اطراف استان، مسئولیت مدیریت بحران را بسیار سنگین کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین ادامه داد: امسال پنج شرکت تولیدکننده مرتبط با مواد شیمیایی در قزوین دچار آتش‌سوزی شدند که تنها نمونه آخر یک تن کشته و 9 تن مصدوم در پی داشت.

وی اضافه کرد: این حوادث در واحدهای تولیدی در حالی اتفاق می‌افتد که اقدامات مدیریت بحران و بازدیدهای مستمر از صنایع صورت می‌گیرد اما همچنان شاهد چنین حوادثی هستیم.

مهدیخانی عنوان کرد: تردد تانکرهای حامل مواد شیمیایی نیز از دیگر مواردی است که حوادث زیادی در قزوین می‌آفریند به‌گونه‌ای که در سال جاری 6 مورد واژگونی تانکرها را شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین یادآور شد: با وجود حجم بالای حوادث، امکانات فعلی امداد و نجات و آتش‌نشانی متناسب با نیازها نیست و امیدواریم تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha