• پنجشنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97122312555
  • منبع : دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه

مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

جریان‌سازی در فضای دانشگاه‌ها از مهم‌ترین اهداف هیئات دانشجویی است

جریان‌سازی در فضای دانشگاه‌ها از مهم‌ترین اهداف هیئات دانشجویی است

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امروز اگر هیئت‌های دانشجویی نتوانند در فضای دانشگاه‌ها جریان ایجاد کنند، در حقیقت به هدف نهایی خود نرسیده‌اند و برای جریان‌سازی در دانشگاه‌ها هم نیاز به تلاش مضاعف، همدلی، روحیه جهادی و خلوص نیت کاملاً محسوس است.

به گزارش ایسنا، نشست هم‌اندیشی هیئات مذهبی دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با حضور حجت‌الاسلام کرمی مدیر کل فرهنگی نهاد و اساتید و پیشکسوتان عرصه ستایشگری اهل‌بیت (ع) آقایان حاج محسن طاهری و حاج نریمان پناهی و مداح جوان و انقلابی حاج امیر عباسی در سالن جلسات نهاد مرکز در برگزار گردید.

در ابتدا حجت‌الاسلام کرمی مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن خوش‌آمد گویی و تقدیر از حضور اساتید و دانشجویان به تبیین اهمیت فعالیت هیأت‌ها پرداخته و عنوان داشت: دنیای امروز دنیای شبکه‌ها است و باید حضور چشمگیری در این زمینه داشت.

وی در ادامه ضمن اشاره به بیانیه مهم گام دوم در طلیعه دهه پنجم انقلاب بیان داشت: ماموریت‌هایی که به هیئات برمی‌گردد از بیانیه مقام معظم رهبری باید احصا شود که منشور فعالیت هیأت‌های دانشجویی قرار بگیرد.

کرمی سپس نسبت به اهمیت هم‌دلی و همگرایی وسیع هیئت‌ها در دانشگاه‌ها طرح بحث نمود و راه بیان لطائف و ظرایف آرمان‌های انقلاب و پیام رهبر معظم انقلاب را در محیط دانشگاه‌ها به‌ویژه در بین قشر خاکستری بهره‌مندی از فرصت هیئت‌ها دانست.

وی افزود: نباید بگذاریم دشمن در جبهه انقلاب نفوذ کند و این فرصت عظیم را از ما بگیرد، که بهره‌مندی از فرصت جبهه انقلاب از ظرفیت‌های هیئت‌ها است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز اگر هیئت‌های دانشجویی نتوانند در فضای دانشگاه‌ها جریان ایجاد کنند، در حقیقت به هدف نهایی خود نرسیده‌اند و برای جریان‌سازی در دانشگاه‌ها هم نیاز به تلاش مضاعف، همدلی، روحیه جهادی و خلوص نیت کاملاً محسوس است.

در ادامه حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به حضور مجدد مهدی مبینی‌پور در اداره هیئات‌های دانشجویی، ضمن برشمردن توانمندی‌ها و سوابق وی، برایش در دوره جدید آرزوی توفیق کرد و از مسئولین هیئت‌های دانشجویی درخواست کرد که به وی در انجام این رسالت مهم کمک کنند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در این نشست مسئولین و مداحانی از دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، علامه طباطبایی، امیر کبیر، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، علم و صنعت، علوم پزشکی تهران و تربیت مدرس حضور بهم رسانده و مطالبی را بیان نمودند که اهم آنها به شرح ذیل می‌باشد:

۱- ضرورت مداومت در برگزاری اینگونه جلسات اندیشه‌ورز
۲- تدوین ساز و کار نشست‌های هم‌اندیشی ماهانه
۳- لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی مداحان دانشجو
۴- راه‌اندازی کانال و گروه در فضای مجازی در جهت شبکه‌سازی هیئت‌های دانشجویی
۵- تعیین جامعه هدف و مخاطب شناسی در نشست‌های تخصصی
۶- تشکیل بانک اطلاعات ویژه هیئت‌ها و مداحان دانشجو
۷- برنامه‌ریزی حضور نماینده هیئت‌های دانشجویی در دیدار با مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان
۸- نهادینه شدن حلقه اتصال هیئت‌ها با هم در نهاد
۹- تلاش برای نهادینه شدن فعالیت‌های جمعی هیئت‌ها با هم
۱۰- تقویت نقش حمایتی نهاد نسبت به هیئت‌ها
۱۱- تشکیل و راه‌اندازی اپلیکیشن مرکزی برای هیئت‌های دانشجویی کشور
۱۲- تشکیل کانون مداحان و شاعران دانشجو
۱۳- تعریف و تدوین ساز و کار نشست‌های هم‌اندیشی هیأت‌ها

در پایان اساتید پیشکسوت به مدیحه و مرثیه سرایی آل‌الله (ع) پرداخته و جلسه را به نور مناقب اهل‌بیت (ع) منور نمودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha